Shrike Napisano 16 Sierpień 2014 Napisano 16 Sierpień 2014 Witam, Mam prosty problem, chcę zanimować obrót modelu w osi lokalnej. Nic z tego nie wychodzi, obraca się zupełnie dziwacznie. Jak tworzę zwykły box, przechylam go i potem robię animację obrotu w osi lokalnej to działa, a jak robię na moim modelu to obraca się od czapy. Podpowie mi ktoś, jak się to naprawić?
2013 Napisano 16 Sierpień 2014 Napisano 16 Sierpień 2014 Nigdy nie animowałem, ale podczas nauki modelowania często wspominano o tym, że model przed animowaniem musi mieć zrobiony reset XForm, inaczej będą się działy cuda.
Shrike Napisano 16 Sierpień 2014 Autor Napisano 16 Sierpień 2014 Reset XForm ustawia Local tak samo jak View, więc tracę tę lokalną oś, w okół której chciałem robić obrót. Zrobiłem tak, że dałem XForm a potem ustawiłem Pivot ręcznie i działa. Ale jak kąt nie jest typu 10, 15 stopni to już trudno ustawiać.
diabelt Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Nie bardzo pamiętam ale słowa klucz przy takich problemach to chyba dummy i euler controller.
Shrike Napisano 20 Sierpień 2014 Autor Napisano 20 Sierpień 2014 Tak, dokładnie, na innych forach piszą właśnie o tym. Tylko tam mają jakieś stare wersje Maxa i ja nie mam tych ustawień co oni. Z Dummy to robią obrót za pomocą Helpera, ale to jest uciążliwe. Próbowałem zmieniać parametry Eulera w Motion Panel (pierwszeństwo osi czy coś), ale nic nie dawało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się