Kubajaniak Napisano 20 Wrzesień 2014 Napisano 20 Wrzesień 2014 Hej wszystkim. Ostatnio się przesiadłem na maxa 2015 i mam problem, który mnie totalnie rozwalił. Chciałem sobie wyrenderować prostą beczkę i wychodzi to co widać poniżej. Renderuje w default'owym scanline renderer bez przestawiania żadnych opcji. Myślałem, że to może coś z gammą, ale jej zmiana nic nie pomaga. Czy coś się zmieniło między maxem 2012 a 2015 że tak dziwnie renderuje? EDIT: W mental ray wychodzi to samo
rly Napisano 20 Wrzesień 2014 Napisano 20 Wrzesień 2014 Na 100% to gamma, ogólnie Autodesk tak spieprzył ustawienia gammy,że czasem wychodzą taki rzeczy.Spróbuj wpisać w maxscriptcie fileOutGamma=1.0 powinno zadziałać.
Kubajaniak Napisano 20 Wrzesień 2014 Autor Napisano 20 Wrzesień 2014 Dzięki za odpowiedź. Problem jednak był gdzie indziej. Nie wiem czemu max w materiale miesza mi teksturę z kolorem, który jest w slocie Diffuse. Wygląda to tak, jakby mieszał trybem multiply, bo jak ustawie czarny kolor, to renderuje się normalnie a jak miałem ustawiony jasny szary, to wychodziło to co wyżej.
Kubajaniak Napisano 20 Wrzesień 2014 Autor Napisano 20 Wrzesień 2014 Dobra już rozkminiłem ocb. Zawsze jako tekstury używałem zwykłego jpg. Teraz użyłem obrazka który był zapisany w tga i miał kanał aplha, z którego max brał przezroczystość dla tekstury.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się