Napisano 20 Wrzesień 201410 l Hej wszystkim. Ostatnio się przesiadłem na maxa 2015 i mam problem, który mnie totalnie rozwalił. Chciałem sobie wyrenderować prostą beczkę i wychodzi to co widać poniżej. Renderuje w default'owym scanline renderer bez przestawiania żadnych opcji. Myślałem, że to może coś z gammą, ale jej zmiana nic nie pomaga. Czy coś się zmieniło między maxem 2012 a 2015 że tak dziwnie renderuje? EDIT: W mental ray wychodzi to samo
Napisano 20 Wrzesień 201410 l Na 100% to gamma, ogólnie Autodesk tak spieprzył ustawienia gammy,że czasem wychodzą taki rzeczy.Spróbuj wpisać w maxscriptcie fileOutGamma=1.0 powinno zadziałać.
Napisano 20 Wrzesień 201410 l Autor Dzięki za odpowiedź. Problem jednak był gdzie indziej. Nie wiem czemu max w materiale miesza mi teksturę z kolorem, który jest w slocie Diffuse. Wygląda to tak, jakby mieszał trybem multiply, bo jak ustawie czarny kolor, to renderuje się normalnie a jak miałem ustawiony jasny szary, to wychodziło to co wyżej.
Napisano 20 Wrzesień 201410 l Autor Dobra już rozkminiłem ocb. Zawsze jako tekstury używałem zwykłego jpg. Teraz użyłem obrazka który był zapisany w tga i miał kanał aplha, z którego max brał przezroczystość dla tekstury.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto