Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej wszystkim. Ostatnio się przesiadłem na maxa 2015 i mam problem, który mnie totalnie rozwalił. Chciałem sobie wyrenderować prostą beczkę i wychodzi to co widać poniżej. Renderuje w default'owym scanline renderer bez przestawiania żadnych opcji. Myślałem, że to może coś z gammą, ale jej zmiana nic nie pomaga. Czy coś się zmieniło między maxem 2012 a 2015 że tak dziwnie renderuje?

 

EDIT: W mental ray wychodzi to samo

 

babol.jpg

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 890
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na 100% to gamma, ogólnie Autodesk tak spieprzył ustawienia gammy,że czasem wychodzą taki rzeczy.Spróbuj wpisać w maxscriptcie fileOutGamma=1.0 powinno zadziałać.

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedź. Problem jednak był gdzie indziej. Nie wiem czemu max w materiale miesza mi teksturę z kolorem, który jest w slocie Diffuse. Wygląda to tak, jakby mieszał trybem multiply, bo jak ustawie czarny kolor, to renderuje się normalnie a jak miałem ustawiony jasny szary, to wychodziło to co wyżej.

Napisano
  • Autor

Dobra już rozkminiłem ocb. Zawsze jako tekstury używałem zwykłego jpg. Teraz użyłem obrazka który był zapisany w tga i miał kanał aplha, z którego max brał przezroczystość dla tekstury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności