Skocz do zawartości

Unreal vs CryEngine


Reanimator

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Osobiście uważam, że Cry jest dużo łatwiejszy w obsłudze. Bardziej intuicyjny i co najważniejsze nie ma potrzeby robienia lightmap. W unrealu nie dość, że trzeba robić lightmapy, to często nie działają poprawnie-wersja UE 3. Pracuję w 3dsMax, więc Cry mi bardziej podpasował ze względu na bardzo podobny interface i bardzo fajnie rozwiązane przerzucanie modeli i map z Maxa do silnika. Tutoriali do obu silników w necie jest mnóstwo. Zarówno darmowych jak i płatnych. Plusem UE jest speedtree do zieleni i bezproblemowa możliwość podłączenia Oculusa. Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to pisz.

Edytowane przez PurePixel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz, CryEngine jeszcze chyba rok temu nie mial nawet importera FBX. Co bylo dziwne bo np. CineBox Cryteka mial wsparcie nie tylko dla FBXa, ale i Alembica. Moze to naprawili w ostatnich wersjach, nie wiem, nie dotykam sie. W przeciwienstwie do @PurePixel uwazam ze rozwiazanie przerzucania modeli i map do silnika bylo najbardziej nieprzyjaznym w porownaniu do Unity/UE4.

 

Blueprinty UE4 bija wszystko co mozesz znalezc w innych sinikach. Genialny koncept. Jestem fanem Houdego ale jesli Autodesk przypadkiem popelnilby cos takiego jak Blueprinty w Mayi, to bym sie przekonwertowal :). Juz dla nich samych warto sie UE4 zainteresowac. Z ostatnich ciekawostek graficznych dodanych do UE4 mozna wymienic raytraced shadows ktoryh chyba nie znajdziesz nigdzie indziej. No chyba ze jakis plugin dodaje ta funkcjonalnosc.

 

Do Unity mozesz dodac kilka pluginow ktore ci grafike podciagna ladnie. Twory Livendy czy Marmoseta zdzialaja cuda. Gdyby Unity mialo blueprinty to nadal bylby moj ulubiony silnik. O Unity 5 nic na razie nie moge powiedziec.

 

Dokumentacja do CryEngine do tragedia. Firma przypominala mi swoimi dzialaniami troche Eyeon (ci od Fusiona). W porownaniu do ekip Unity i Unreala, zamknieci w sobie i niezbyt chetni do gadania.

 

Jak masz za duzo czasu to sie mozesz z CryEngine bawic. Mi bylo go szkoda na zmaganie sie z dokumentacja. Chyba pozostalosc z czasow gdy zaczynalem z Houdym w 2007 i dokumentacji bylo jak na lekarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności