Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Zacząłem pracować nad zrobieniem krótkiej animacji 3d i dość szybko natknąłem się na problem z Environment Fog'iem w Vrayu.

Uprzedzając pytania - przeczesałem googla i przeczytałem dokładnie wszystkie informacje o tym narzędziu.

Co się więc dzieje?

Otóż po nałożeniu mapy z noisem pod density (lub innej typu smoke, falloff etc) cały render staje się całkiem biały. Mgła nie reaguje na poziomy noisa chowając się na czarnych łatach i odsłaniając na białych, ale cały render robi się całkowicie biały. Gdy noise jest idealnie czarny mgły w ogóle nie ma - i to jest chyba jedyna rzecz, która działa jak należy. Jakiekolwiek szarości to już idealna biel.

 

21l5udu.jpg

Tu render mgły bez noisa ustawionego jako density.

 

 

 

I tu z noisem ustawionym jako mapa density.

Najlepszy wynik jaki udało mi się uzyskać podaję niżej. Jest widoczna jakaś krawędź po zwiększeniu noisa do kosmicznych rozmiarów, ale dalej jest ta biel - która teoretycznie nie ma tam prawa bytu. Zamiast niej powinna być zwykła mgła...

 

2wgyp8y.jpg

 

Jak widać noise zamiast działać jako swojego rodzaju maska na mgle, robi coś takiego...

 

 

Ustawiając samą mgłę bez świateł, kamer etc wszystko działa idealnie.

 

Ktoś wie jaka może być tego przyczyna i jak ewentualnie można to naprawić?

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, męczę się już nad tym kilka dni próbując różnych rozwiązań, bawiąc się z ustawieniami noisa, świateł i wszystkiego co mi wpadnie do głowy.

 

 

 

Pozdrawiam,

Galdious

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Coordinates są ustawione na World XYZ - nie wiem z której próby jest akurat ten render, który zamieściłem (tu akurat mogło być inaczej), ale zmiana i tak nic nie zmienia z bielą :\ .

 

Niemniej jednak dziękuję za sugestię :) .

Napisano (edytowane)

24or9zq.jpg

 

Problem pojawia się wyłącznie po nałożeniu mapy z noisem na density. Bez tego mgła działa jak powinna, więc to raczej nie kwestia emission.

 

Po zrobieniu mgły z identycznymi ustawieniami w nowej scenie nie przydzielając świateł i renderując bez kamery noise działa jak powinien. Tutaj jednak z niewiadomych przyczyn się starsznie przed tym broni...

 

 

EDIT:

Coś więcej o światłach: VRayLight001 to dome z mapką HDRI.

002 i 003 to lampy z domku.

Edytowane przez Galdious
Napisano

Spróbuj zrobić tak:

Noise mape włóż do color correction mapy. W cc map ustaw gamma/contrast jakąś niską wartość np. 0.2 albo niżej... możliwe że noise mapa ma za duże wartości jasności koloru. Hmmm, spróbuj zmienić mapping noisa z world xyz na planar from object xyz...

Napisano

Hmmm. Powoli kończą mi się pomysły... Popróbuj może z inną fog color, odznacz może affect gi, lub inne checkboxy, pobaw się noisem. Może daj zamiast noisa inną proceduralną, gradient, falloff etc. A jak nie działa to wyrenderuj w passie ten fog i sobie w ps/ae noisa dodasz ;)

Edit: może wywal ten dome light. Z iluminacji foga. Może on wali intensyywnością i przepala.

Napisano

Wszystkie z tych rzeczy próbowałem i niestety żadna z nich nic nie zmienia :\ .

 

Chyba zostaje mi tylko render w osobnym passie.

 

Wielkie dzięki za próbę pomocy.

Napisano

Ok, wygląda na to, że przy dodawaniu jakiejkolwiek mapy pod density, emission musi być 100% czarne. Jakakolwiek zmiana nawet o 1pkt w którymś kolorze sprawia, że wszystko staje się białe - przynajmniej w moim przypadku.

 

Wielkie dzięki xmass za sugestie :) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności