Napisano 3 Grudzień 201410 l Wczoraj ujrzała światło dziennie długo oczekiwana przez fanów After Effecta, druga wersja pluginu Element 3D V2. Plugin jest zaawansowanym replikatorem i rendererem cząsteczek (jeśli można to tak określić, gdyż pod hasłem "cząsteczki" kryje się tu o wiele więcej opcji niż emiter i pokazywanie cząsteczek na ekranie), posiada też ogromne możliwości renderingu przy pomocy GPU tak by jak najmniej trzeba było wracać do typowego oprogramowania 3D w celu renderowania. Oto nowe możliwości: -) cienie renderowane w czasie rzeczywistym z możliwością wybrania cieni OpenGL lub Raytraced -) odbicia w czasie rzeczywistym (nie tylko z map HDRI ale także od obiektów będących na scenie) -) nowe deformery noise i bend (każdy wczytane przez nas obiekt możemy nieco pozmieniać, szczególnie przy pracach typu logo czy motion design możemy poszaleć bez potrzeby wychodzenia z AE i zmiany geometrii w sofice 3D) -) pokazywanie siatki modelu i sterowanie jej widocznością (przenikanie siatki ale z zachowaniem pozostałych parametrów materiału: odbicia, specular, diffuse etc.). -) SSS - tak...to nie pomyłka - subsurface scattering -) nowy bevel, który działa sprawniej (poprzedni generował czasem błędy siatki), ale doszły też nowe opcje pozwalające tworzyć naprawdę zaawansowane logotypy (i nie tylko) -) import modeli z C4D (R12+) z zachowaniem materiałów (naprawdę wygląda to imponująco) -) wyszły też nowe shadery do Element 3D V2 - tym razem ponoć są to "physical shaders" które reagują na mapy HDRI nie tylko odbiciami, ale też zmianą oświetlenia i cieniowania modeli...czy to jest oświetlanie sceny przy pomocy HDRI - trzeba to sprawdzić, ale tak to zrozumiałem I o wieeeeele więcej : https://www.videocopilot.net/products/element2/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto