Skocz do zawartości

Znikające tekstury modelu zaimportowanego z AutoCada


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich serdecznie,

 

Jestem nowym członkiem portalu i jest to Mój pierwszy post na tym forum, tak więc postaram się zbytnio nie rozpisywać oraz Was nie zanudzać.

 

Tak więc na co dzień pracuję jako grafik, głównie praca polega na tym, że za pomocą 3ds maxa z technicznych modeli wykonanych w AutoCadzie staram się wykonać możliwe do oglądania produkty do katalogów oraz ofert biznesowych.

Dzisiejszego dnia w pracy spotkałem się z takim małym problem i może ktoś z Was również go kiedyś napotkał i będzie w stanie udzielić Mi odpowiedzi.

 

Dzisiaj rano dostałem jak zwykle przygotowane technicznie model, wykonany w AutoCadzie, do obróbki w 3ds maxie. Po zaimportowaniu modelu oraz użycia oświetlenia free light, tekstury które zostały użyte na ten model stały się czarne. Sprawdziłem czy problem dotyczy każdego rodzaju oświetlenie i niestety problem jest tylko z typem oświetlenia free light. Bardzo się zdziwiłem, ponieważ wcześniej nie miałem takiego problemu. Nie robiłem żadnych zmian w ustawieniach, żadnych aktualizacji, mało tego sprawdziłem jeszcze czy na 3ds max design będę miał taki sam problem i okazało się że również tekstury po użyciu free light, zmieniają się na kolor czarny

 

Pytanie mam teraz do Was, czy może to być kwestia zapisania pliku cadowskiego? Czy osoba, która jest odpowiedzialna za wykonywanie technicznego modelu w Cadzie mogła coś źle wykonać?

 

Jeśli ktoś się spotkał z takim problemem lub zna miejsce na forum gdzie jest już podobny post, prosiłbym o wskazanie lub udzielnie odpowiedzi.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Edytowane przez Daiszo
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Napisz w czym renderujesz - być może wstawiając źródło światła automatycznie wyłączają się default lights w scenie, a wstawione oświetlenie ma za małą moc, albo poprostu wymiaszały Ci się nazwy materiałów/map

Napisano

Postaw zwykłego boxa przy obiekcie z czarnymi teksturami i nadaj mu materiał standard a następnie wejdź w Light lister i zwiększaj moc światła Free, obserwując jednocześnie obiekt testowy (boxa) - jak i on nie będzie reagował na oświetlenie to tak jak Pleszer napisał prosilibyśmy o podanie szerszej specyfikacji problematycznej sceny.

Aby uniknąć konieczności wykonywania kolejnych renderingów testowych możesz również włączyć w ustawieniach viewportu tryb cieniowania REALISTIC oraz w pod tym samym trybem w sekcji LIGHTING AND SHADOWS wybrać ILLUMINATE WITH SCENE LIGHTS a w opcji MATERIALS trybu cieniowania włączyć REALISTIC MATERIALS WITH MAPS. Oczywiście jest to dobre przy małej scenie bo przy większej zapewne "zmuli" ci kompa takim przymusowym wywołaniem tekstur w podglądzie.

Zakładam, że masz włączony któryś z natywnych rendererów MAXa a nie np. VRAY.

Czy jak zasysasz pipetą materiał do slotu w edytorze materiałów to na kulce widzisz ten materiał ?

 

Daj znać co i jak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności