Gość jolowanila Napisano 16 Grudzień 2014 Napisano 16 Grudzień 2014 w jaki najprostszy sposob zrobic animacje macki osmiornicy, tak zeby wykonywala ona ruchy cala odnuza w momencie poruszania jej koncem... postaram sie wyjasnic moj problem... no wiec model macki ma dana dlugosc np.10 jednostek od punktu mocowania (od glowy osmiornicy). i teraz np. chcem wykonac onimacje, w ktorej macka przesowa pilke znajdujaca sie np. 5 jednostek od ciala... Jak zrobic to, za pomoca lancucha kosci, zeby gdy zblizamy koniec odnogi na 5 jednostek od tulowia, kosci w okolicach srodka macki, wygiely sie i przesunely w ktoras strone (rys pogladowy). czy da rade zrobic cos takiego automatycznie, czy trzeba recznie sie bawic?
Ania Napisano 16 Grudzień 2014 Napisano 16 Grudzień 2014 Nie wiem jaki program, ale takie coś nazywa się spline IK.
Gość jolowanila Napisano 16 Grudzień 2014 Napisano 16 Grudzień 2014 Nie wiem jaki program, ale takie coś nazywa się spline IK. hmmm.... cos wiecej? dzialam w 3ds maxie
Ania Napisano 16 Grudzień 2014 Napisano 16 Grudzień 2014 nawet w maxie się tak nazywa, sprawdź w helpie.
Gość jolowanila Napisano 17 Grudzień 2014 Napisano 17 Grudzień 2014 no tak... chodzio mi raczej o sposob zastosowania IK... zdaje sobie sprawe, ze jest cos takiego i nawet troche z tym eksperymentowalem, ale jako, ze moje wyniki byly malo zadowalajace (tzn. wiesz jak zachowuja sie macki osmiornicy? - wyginaja sie dosc przypadkowo, tworzac fale przypominajaca sinusoide z roznymi max. amlitudami , rys), postanowilem poruszyc temat na forum... a tutaj na pytanie typu, jak zespawac vertexy, dostaje odpowiedz: przekonwertu obiekt na editable mesh... zeby byla jasnosc, nie chodzi mi o gotowe rozwiazania, ale jakies konstruktywne podpowiedzi w jaki sposob ciekawie i efektywnie rozwiazac taki problem... odpowiedzi typu: poszukaj 'se' w helpie uwazam za ígnorujace i zbedne, a jednak wydaje mi sie, ze temat jest warty rozwiniecia, bo efekt, ktory probuje osiagnac moze byc zastosowany przy wielu tematach.
Gość jolowanila Napisano 17 Grudzień 2014 Napisano 17 Grudzień 2014 (edytowane) tak mysle, nad zastosowaniem jakiegos kontrolera warunkujacego ruch sinusoidalny po jednej z osi wspolrzednych, z tym, ze cos nie zachowuje sie to zadowalajaco przy probach zblizania dwoch skrajnych koncow macki do siebie... jednym slowem strasznie sie krzaczy lancuch kosci...(kontrolery zastosowalem dla wszystkich kosci macki oprocz pierwszej i ostatniej) Edytowane 17 Grudzień 2014 przez jolowanila
Gość jolowanila Napisano 17 Grudzień 2014 Napisano 17 Grudzień 2014 no tak... chodzio mi raczej o sposob zastosowania IK... zdaje sobie sprawe, ze jest cos takiego i nawet troche z tym eksperymentowalem, ale jako, ze moje wyniki byly malo zadowalajace (tzn. wiesz jak zachowuja sie macki osmiornicy? - wyginaja sie dosc przypadkowo, tworzac fale przypominajaca sinusoide z roznymi max. amlitudami , rys), postanowilem poruszyc temat na forum... a tutaj na pytanie typu, jak zespawac vertexy, dostaje odpowiedz: przekonwertu obiekt na editable mesh... zeby byla jasnosc, nie chodzi mi o gotowe rozwiazania, ale jakies konstruktywne podpowiedzi w jaki sposob ciekawie i efektywnie rozwiazac taki problem... odpowiedzi typu: poszukaj 'se' w helpie uwazam za ígnorujace i zbedne, a jednak wydaje mi sie, ze temat jest warty rozwiniecia, bo efekt, ktory probuje osiagnac moze byc zastosowany przy wielu tematach. ok, przyznaje sie do bledu.. uzywalem ik solves bezposrenio do kosci, a opcji spline ik nie znalem, poszperalem troche... w helpie i zwracam honor... dzieki za podpowiedz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się