Jump to content

Snap to vertex


DeVrise

Recommended Posts

Witam wszystkich w moim pierwszym poście na forum :)

 

Obecnie pracuję z bardzo zagęszczoną siatką i gdy włączam snap do vertex to mi często łapie vertexy te gdzieś w oddali.

Czy można jakoś ustawić żeby łapał tylko te z przodu. Coś na zasadzie jak z hiden lines w viewporcie, snapuje tylko do tych widocznych a nie gdzieś na drugiej stronie w oddali. Wiem że można robić hide i takie tam ale muszę obracać co chwila modelem i robi się to uciążliwe.

 

Pozdrawiam

Edited by DeVrise
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Można zrobić to co opisałeś, żeby zaznaczać tylko od przodu.

1. Zaraz pod opcjami vertexy, edge, poligony w rolecie "Selection"masz np. w edit poly opcję "Ignore backfacing". To może nie być całkiem czytelne bo można i tak zaznaczyć niektóre vertexy, żeby sobie jeszcze dopomóc możesz kliknąć ppm wybrać "object properties" i zaznaczyć opcję "Backface Cull" po lewej stronie w dolnej części. To ukryje te vertexy, edge, poligony które właśnie nie powinny być zaznaczone po wybraniu opcji "Ignore backfacing", spora część modelu się ukryje, ale zobaczyć też te które można zaznaczyć przez przypadek bo np. obiekt jest falowany. Wtedy zawsze możesz nieco obrócić, żeby być pewnym, że nie ma nic z tyłu.

 

Pozdrawiam.

Edited by Sjon
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy