Skocz do zawartości

Snap to vertex


DeVrise

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich w moim pierwszym poście na forum :)

 

Obecnie pracuję z bardzo zagęszczoną siatką i gdy włączam snap do vertex to mi często łapie vertexy te gdzieś w oddali.

Czy można jakoś ustawić żeby łapał tylko te z przodu. Coś na zasadzie jak z hiden lines w viewporcie, snapuje tylko do tych widocznych a nie gdzieś na drugiej stronie w oddali. Wiem że można robić hide i takie tam ale muszę obracać co chwila modelem i robi się to uciążliwe.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez DeVrise
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Można zrobić to co opisałeś, żeby zaznaczać tylko od przodu.

1. Zaraz pod opcjami vertexy, edge, poligony w rolecie "Selection"masz np. w edit poly opcję "Ignore backfacing". To może nie być całkiem czytelne bo można i tak zaznaczyć niektóre vertexy, żeby sobie jeszcze dopomóc możesz kliknąć ppm wybrać "object properties" i zaznaczyć opcję "Backface Cull" po lewej stronie w dolnej części. To ukryje te vertexy, edge, poligony które właśnie nie powinny być zaznaczone po wybraniu opcji "Ignore backfacing", spora część modelu się ukryje, ale zobaczyć też te które można zaznaczyć przez przypadek bo np. obiekt jest falowany. Wtedy zawsze możesz nieco obrócić, żeby być pewnym, że nie ma nic z tyłu.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Sjon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności