DeVrise Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 (edited) Witam wszystkich w moim pierwszym poście na forum :) Obecnie pracuję z bardzo zagęszczoną siatką i gdy włączam snap do vertex to mi często łapie vertexy te gdzieś w oddali. Czy można jakoś ustawić żeby łapał tylko te z przodu. Coś na zasadzie jak z hiden lines w viewporcie, snapuje tylko do tych widocznych a nie gdzieś na drugiej stronie w oddali. Wiem że można robić hide i takie tam ale muszę obracać co chwila modelem i robi się to uciążliwe. Pozdrawiam Edited December 16, 2014 by DeVrise Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjon Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 (edited) Hej, Można zrobić to co opisałeś, żeby zaznaczać tylko od przodu. 1. Zaraz pod opcjami vertexy, edge, poligony w rolecie "Selection"masz np. w edit poly opcję "Ignore backfacing". To może nie być całkiem czytelne bo można i tak zaznaczyć niektóre vertexy, żeby sobie jeszcze dopomóc możesz kliknąć ppm wybrać "object properties" i zaznaczyć opcję "Backface Cull" po lewej stronie w dolnej części. To ukryje te vertexy, edge, poligony które właśnie nie powinny być zaznaczone po wybraniu opcji "Ignore backfacing", spora część modelu się ukryje, ale zobaczyć też te które można zaznaczyć przez przypadek bo np. obiekt jest falowany. Wtedy zawsze możesz nieco obrócić, żeby być pewnym, że nie ma nic z tyłu. Pozdrawiam. Edited December 20, 2014 by Sjon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now