Skocz do zawartości

Makaron (symulacja)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,!

Ma może ktoś tutorial albo przykładową scenkę, jak uzyskać taki oto makaron? :D

 

 

Po prostu, zależy mi żeby uzyskać miskę ładnego makaronu spaghetti. Nie mam dużego doświadczenia w symulacjach, ew. jakieś proste clothy/rigid body, stąd moje pytanie.

 

Z tego co próbowałem, najlepsze rezultatu uzyskałem clothem, ale daleko tu do jakości z filmiku, zresztą - fajnie by było mieć jakieś sprawdzone "parametry", abym nie musiał testować ich godzinami :)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
poszukaj może pod rigid body, game engine, rope. nigdy tego nie robiłem wieczorem może zgłębie temat ;)

http://www.elysiun.com/forum/showthread.php?302604-Rope-physic

https://www.youtube.com/watch?v=4ANT5vf5H-Y

 

Sprawdzałem to już, niestety rozwiązanie to jest mega czasochłonne i upierdliwe. Jedna linka niby działa spoko, ale czy aby na pewno będzie tak samo ok, przy powiedzmy 40 nitkach, z niezbyt dużym zagęszczeniem punktów kontrolnych? :C

Napisano

W tym przypadku można kombinować co najmniej na 2 sposoby, które przychodzą mi do głowy:

1. Krzywa typu Nurbs z dodanym parametrem Depth oraz dodanym Soft Body z uwzględnionym Soft Body Self Collision

2. Krawędź z optymalną liczbą werteksów z modyfikatorem Skin

 

W załączeniu sklecona na szybko scenka zapewne wymaga dopracowania.

spagetti.zip

Napisano

Dokładnie coś takiego potrzebuje. :D

Wielkie dzięki!!!

 

Podpatrzę rozwiązanie i spróbuje sił z własna wersją!

 

Baaardzo bardzo dziękuje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności