satach Napisano 28 Styczeń 2015 Napisano 28 Styczeń 2015 (edytowane) Chcę poznać dokładnię każdą najmniejszą opcję w render setupie vraya. O ile już mniej więcej wiem co jak działa fizycznie, jaki parametr za co odpowiada, to nie mogę pojąć relacji pomiędzy adaptive DMC AA a DMC samplerem . DMC AA odpowiada za wygładzanie- dodaj próbkę jeśli różnica w kolorze między pikselami różni się o więcej niż ... DMC sampler odpowiada za wygładzanie materiałów w podobny sposób, zgadza się ? Tak więc taka sytuacja. Scena ma pare materiałów, nadaje tym materiałom sub powiedzmy 256. W adaptive DMC min 1 max 4 ... render ... po czym zwiększam max subdivs do 8 i render przechodzi znacznie szybciej przy zwiększonej maksymalnej liczbie próbek... Do tego w gorszej jakości. Jak to jest, że zwiększam ilość próbek a otrzymuję szybszy czas i gorszą jakość ? Tak niby ma się zachowywać dana zmiana wedle tutoriala jakiego przechodzę, jednak nie rozumiem logiki tego... Jak działa ta zależność ? I czy macie jakieś swoje gotowe presety dla Interiora, exteriora, studia ? Chciałbym porównać ... Pozdrawiam Nikt nie dał rady odpowiedzieć. Może nikt nie wiedział o co mi chodzi, a może ja sam nie wiem o co mi chodzi, ale chyba znalazłem odpowiedź na moje pytanie: "The subdivisions in a material are connected to the image sampler and so the maximum amount of subdivisions it can receive is either the material’s own subdivision value or the max subdivisions in the image sampler, whichever is greater.If the image sampler has a maximum subdivision of 5 and a material has a subdivision of 50, the material subdivisions are divided by the maximum image sampler subdivisions, 50 / 5 = 10. A pixel subdivided by 10 gives 100 samples. Here the local subdivisions do most of the work. If you raise the maximum subdivisions above the material subdivisions to 100, you actually get fewer samples for that particular material, 100 / 50 = 2. A pixel subdivided by 2 is only 4 samples. But what is different from before is that the image sampler has a greater adaptability between the maximum local subdivisions of 50 and the maximum global amount of subdivisions of 100. If you are increasing the image sampler and the material subdivisions at the same time, the values can become muddled and you may end up casting only a small amount of samples. It is best to first work out the correct image sampler settings and then if a particular material in your scene has noise, you can locally increase the subdivisions. The more blurred a reflection or refraction is, the higher the subdivisions must be. " Edytowane 10 Luty 2015 przez satach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się