Napisano 2 Luty 201510 l Witam mam takie pytanie. Puszczam tutaj rendery dymu do render farmy. Rozdzialka 1920x1080. Czas renderingu jednego frema na przyzwoitej maszynie minimum 8 rdzeni i 24 giga, i to jest minimum, zajmuje około godziny czasu. Fakt ze skala obektow jest dosc duza. Sa to takie mgły schodzące z gor. Nie jest to w prawdziwej skali, ale może tak 10 krotnie mniejszej. Czy skala może byc powodem dlugiego renderingu. Pytam poniewaz przejrzałem pełno postów na temat optymalizacji mantry pod kątem dymów i pyro i nie wydaje mi sie żebym cos miał wyjatkowo zle nastawione. Pisze teraz z glowy mniej wiecej to: pixel samples mam 5 -6 probuje na róznych plikach. Volume quality 2, schlastic samples 10. Reflect\refract limit 1 volume limit w zaleznosci - 1 lub 2 Renderer Ray-Tracing Reszta razej default. Moze przy takiej skali i jakosci rendringu to normalny czas renderu. A może ze względu na skalę można cos zmienić w sopie? Dym jest scachowany i czytany z dysku. I tu druga cześć pytania. Chciałem spróbować przerzucić dym do mayi za pomocą VDB i otworzyć to w tym: http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAYA/VRayVolumeGrid ale nie mogę znaleść jak eksportnąć VDB z houdiniego. Czy to sie robi tylko poprzez file sopa? Macie może jakieś złote myśli?
Napisano 2 Luty 201510 l Autor Na konwert vdb znalazlem odpowiedz: https://support.solidangle.com/display/AFHUG/Writing+Volumes+To+VDB Pytanie czy wersja H14 bedzie dzialac z Vrayem. Co do ustawen ciagle nei wiem. Fajni by bylo to jednak wyrenderować w mantrze.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto