Skocz do zawartości

Render w modo


ptah

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taką zagwostkę. Wczoraj przez scan 3d została udostępniona darmowa scena do modo. (http://www.3dscanstore.com/index.php?route=information/information&information_id=14)

I tutaj małe pytanko. Kiedy tworze nową scenę i po prostu wrzucam hdrke industrial to render różni się znacząco od tego który wypluwa ta scenka ze scans 3d (chodzi o sama scene i render np kulki z jakiś shaderem, człowieka zupełnie wyrzucam i pomijam w pytaniu). Grzebię, grzebię - porównuje, jednak nie jestem w stanie dojść co jest ustawionego inaczej i co sprawia że rendery wyglądają o niebo lepiej. Czy byłby ktoś tak miły aby przeanalizowac problem? Dziękuje i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hej,

a możesz pokazać co jest nie tak? Na jakims skrinszocie?

I wrzucasz hdrke czy preset environment?

Może masz lut ustawiony jako linear i wszyskto jest b. ciemne?

 

Mi się nie udaje zreplikować problemu:) Wszyskto gra i buczy czy ze scans czy od zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

a możesz pokazać co jest nie tak? Na jakims skrinszocie?

I wrzucasz hdrke czy preset environment?

Może masz lut ustawiony jako linear i wszyskto jest b. ciemne?

 

Mi się nie udaje zreplikować problemu:) Wszyskto gra i buczy czy ze scans czy od zera.

 

Wrzucam Preset Enviroment. Problem zażegnany, nie wywaliłem stockowego światła z nowo stworzonej sceny. Mam jeszcze 2 pytania:

1. Jak stworzyć samemu taki Enviroment Preset z HDRKI ściągniętej z sieci, może znacie jakiś tutorial.

2. Które ustawienia są najistotniejsze przy ustawieniu renderu, na co powinienem zwrócić największą uwagę? Ustawienia render, ustawienia w kamerze czy w świetle? Co ma największy wpływ na "szumienie" sceny.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Klikasz kulkę (grupę) environment prawym klawiszem myszy i masz tam save environment preset. Wybierasz sciezke, a potem w preset browserze dodajesz sciezke jesli przy zapisie ustawiles inna niz domyslne.

2. Wszystkie:) To jest od sceny do sceny bo szumic moze wszystko.

 

Szumia rozmyte odbicie w materiale - podbic reflection rays w materiale - sprawdza sie formula wartosc roughness(bez procentow oczywiscie, sama liczba) * 16/32 jesli nadal szumi dodac do grupy materialu kulke shader i ustawic w niej shading rate np. na wartosc nizsza niz standardowe 1px, przeniesc cala grupe materialu ponad "base shader".

 

Szumi glebia ostrosci - podbic wartosc antialiasingu plus ew. renderowac w kilku przebiegach (frame passes, dziala czasem lepiej i szybciej niz podbijanie do ogromnych wartosci aa)

 

Szumi gi przy uzywaniu ktorejs z metod uzywajacych metode monte carlo. Podbic wartosc indirect rays.

 

Szumy w rozmytych cieniach ze swiatel, podbic wartosc samples w swietle.

 

Itd, itd.

Rozne moga byc sytuacje. Polecam tez helpa, jest tam sporo obrazkow pokazujacych zaleznosc pomiedzy nastawami a jakoscia.:) I oczywiscie polecam tez forum luxology tfu the foundry modo, sporo mozna tam wygrzebac.

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest trochę materiałów.

Richard Yot wrzucił ostatnimi czasy trochę materiału zorientowanego na te kwestie (szumy, materiały) https://vimeo.com/richardyot - uprzedzam płatne.

Takiego super skondensowanego materiału niestety nie ma, jest porozrzucane i trzeba te okruszki sobie zbierać w całość. Ale nie jest tak źle. Te tutki, które są na stronei the foundry są ok. Do tego jak przejrzysz forum(theF) pod kątem treści, które Cię interesują to zobaczysz, że sporo rzeczy można wyłapać. Ale to fakt, trzeba nieco poszperać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak uzumakishadow jeśli chodzi rendering to tylko Richard Yot, imho generalnie najlepsze tutoriale do Modo, bez zbędnych pierdół i powtarzania rzeczy z innych materiałów. Zawsze jak Richard wypuszcza tutorial można być pewnym, że będą to nowe informacje.

Na vimeo ma ciekawe rzeczy i w tej cenie warto by chłopak zarobił. Są jeszcze starsze tutoriale o renderingu

https://www.thefoundry.co.uk/products/modo/training-videos/studio-shots/

https://www.thefoundry.co.uk/products/modo/training-videos/rendering-interiors/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności