Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Materiał podłogi robisz na lekkie odbicia czyli reflect + odpowiedni glossiness (zależnie jak bardzo rozmytę). Jak to nazywasz: "Mały rozmyty cień" - jeśli samo GI ci takiego nie da to możesz dorzucić ambient occlusion i w photoshopie nałożyć przez wymnożenie warstw.

Napisano
Materiał podłogi robisz na lekkie odbicia czyli reflect + odpowiedni glossiness (zależnie jak bardzo rozmytę). Jak to nazywasz: "Mały rozmyty cień" - jeśli samo GI ci takiego nie da to możesz dorzucić ambient occlusion i w photoshopie nałożyć przez wymnożenie warstw.

 

Dzięki za odpowiedź ale nic nie kumam :)

 

pod reflection powinienem dać jakąś mapę? ale jaką?

 

i o co chodzi z GI ?

Napisano

Dobra mój błąd, ze nie doczytałem, że chcesz to w scanline zrobić. Tam z tego co pamiętam nie ma GI (global ilumination - światło odbite). Domyślnie w scanline tego nie ma przez co te rendery z niego wyglądają tak jak wyglądają jeśli chodzi o kwestię oświetl. Lepiej będzie jak od razu przerzucisz się pewnie na np. mental-raya lub np. coronę (renderer). Teraz jest już płatna ale wcześniejsza wersja jakaś tam alpha jest darmowa forever.

 

pod reflection powinienem dać jakąś mapę? ale jaką?
Pod reflection wystarczy, że dasz jakiś kolor (szary - im jaśniejszy szary aż do bieli tym bardziej odbija).
Napisano
Dobra mój błąd, ze nie doczytałem, że chcesz to w scanline zrobić. Tam z tego co pamiętam nie ma GI (global ilumination - światło odbite). Domyślnie w scanline tego nie ma przez co te rendery z niego wyglądają tak jak wyglądają jeśli chodzi o kwestię oświetl. Lepiej będzie jak od razu przerzucisz się pewnie na np. mental-raya lub np. coronę (renderer). Teraz jest już płatna ale wcześniejsza wersja jakaś tam alpha jest darmowa forever.

 

Pod reflection wystarczy, że dasz jakiś kolor (szary - im jaśniejszy szary aż do bieli tym bardziej odbija).

 

 

Raczej nie chce w scanline tylko wolał bym mental ray ale gdziś wyczytałem że cienie shadow map z scanline są delikatniejsze - bardziej rozmyte więc poszedłem tą drogą.

 

tego GI w ogóle nie umiem więc będe musiał poczytać.

 

A teraz głupie pytanie jak pod reflection tak podrostu dać jakiś kolor?

 

Dzięki za pomoc :)

Napisano

Znów moja wtopa trochę. Dawno nie korzystałem ze standardowych materiałów w maxie. W Material editor masz przecież w standardowym materiale "Specular Hightlights" i wybierasz specular level + glossiness i tyle + ew. kolor "Specular" wyżej.

 

Z Mentala nigdy ani razu nie korzystałem ale widzę, że w standardowym materiale też jest sekcja "Reflection"

 

Zmień scanline-a na cokolwiek innego. Szkoda twojego czasu na zabawy z tym rendererem. Już nawet max od dawien dawna dorzuca domyślnie mentala. Sam scanline to chyba był tylko za czasów maxa 5-5.1?

Napisano
Znów moja wtopa trochę. Dawno nie korzystałem ze standardowych materiałów w maxie. W Material editor masz przecież w standardowym materiale "Specular Hightlights" i wybierasz specular level + glossiness i tyle + ew. kolor "Specular" wyżej.

 

Z Mentala nigdy ani razu nie korzystałem ale widzę, że w standardowym materiale też jest sekcja "Reflection"

 

Zmień scanline-a na cokolwiek innego. Szkoda twojego czasu na zabawy z tym rendererem. Już nawet max od dawien dawna dorzuca domyślnie mentala. Sam scanline to chyba był tylko za czasów maxa 5-5.1?

 

Coraz bardziej się gubię :(

 

W Material editor masz przecież w standardowym materiale "Specular Hightlights" i wybierasz specular level + glossiness i tyle + ew. kolor "Specular" wyżej.

 

To chyba służy do odbicia światła ale nie zrobi mi takiego lekkiego odbicia jak lustro?

 

 

Z Mentala nigdy ani razu nie korzystałem ale widzę, że w standardowym materiale też jest sekcja "Reflection"

Widzę jakieś reflection dimmin ale to chyba też nie to?

Napisano

Takie rzeczy już byś dawno zdążył sprawdzić na własną rękę. Testowy render z odbiciem to są 3 min. - szary/biały materiał + kilka testowych ustawień speculara.

 

Nie powiem Ci co trzeba ustawić w mentalu bo w życiu w nim nie renderowałem ale wystarczy 30sek żeby znaleźć np.:

- nie wiem czy fajnie opisuje bo nie oglądałem do końca.
Napisano
Takie rzeczy już byś dawno zdążył sprawdzić na własną rękę. Testowy render z odbiciem to są 3 min. - szary/biały materiał + kilka testowych ustawień speculara.

 

Ja kombinuje już od tygodnia :)

 

dalej nie umiem specularem wykonać odbicia.

 

Nie powiem Ci co trzeba ustawić w mentalu bo w życiu w nim nie renderowałem ale wystarczy 30sek żeby znaleźć np.:

- nie wiem czy fajnie opisuje bo nie oglądałem do końca.

Tutaj jest lustro a nie oto mi chodziło

 

Ale chyba znalazłem rozwiązanie - jest nim materiał matte shadow reflection

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności