Napisano 21 Luty 201510 l Witam, Jestem nowy i dopiero zaczynam przygodę z 3ds maxem. Próbuję sobie zrobić prostą scenę ale nie umiem tak ustawić materiału aby uzyskać efekt lekkiego odbicia + mmałego rozmytego cienia. Mam namyśli coś takiego: http://cleverframe.pl/wp-content/gallery/18-ram/21.jpg Można prosić o jakąś radę :)??
Napisano 21 Luty 201510 l Materiał podłogi robisz na lekkie odbicia czyli reflect + odpowiedni glossiness (zależnie jak bardzo rozmytę). Jak to nazywasz: "Mały rozmyty cień" - jeśli samo GI ci takiego nie da to możesz dorzucić ambient occlusion i w photoshopie nałożyć przez wymnożenie warstw.
Napisano 21 Luty 201510 l Autor Materiał podłogi robisz na lekkie odbicia czyli reflect + odpowiedni glossiness (zależnie jak bardzo rozmytę). Jak to nazywasz: "Mały rozmyty cień" - jeśli samo GI ci takiego nie da to możesz dorzucić ambient occlusion i w photoshopie nałożyć przez wymnożenie warstw. Dzięki za odpowiedź ale nic nie kumam :) pod reflection powinienem dać jakąś mapę? ale jaką? i o co chodzi z GI ?
Napisano 22 Luty 201510 l Dobra mój błąd, ze nie doczytałem, że chcesz to w scanline zrobić. Tam z tego co pamiętam nie ma GI (global ilumination - światło odbite). Domyślnie w scanline tego nie ma przez co te rendery z niego wyglądają tak jak wyglądają jeśli chodzi o kwestię oświetl. Lepiej będzie jak od razu przerzucisz się pewnie na np. mental-raya lub np. coronę (renderer). Teraz jest już płatna ale wcześniejsza wersja jakaś tam alpha jest darmowa forever. pod reflection powinienem dać jakąś mapę? ale jaką? Pod reflection wystarczy, że dasz jakiś kolor (szary - im jaśniejszy szary aż do bieli tym bardziej odbija).
Napisano 22 Luty 201510 l Autor Dobra mój błąd, ze nie doczytałem, że chcesz to w scanline zrobić. Tam z tego co pamiętam nie ma GI (global ilumination - światło odbite). Domyślnie w scanline tego nie ma przez co te rendery z niego wyglądają tak jak wyglądają jeśli chodzi o kwestię oświetl. Lepiej będzie jak od razu przerzucisz się pewnie na np. mental-raya lub np. coronę (renderer). Teraz jest już płatna ale wcześniejsza wersja jakaś tam alpha jest darmowa forever. Pod reflection wystarczy, że dasz jakiś kolor (szary - im jaśniejszy szary aż do bieli tym bardziej odbija). Raczej nie chce w scanline tylko wolał bym mental ray ale gdziś wyczytałem że cienie shadow map z scanline są delikatniejsze - bardziej rozmyte więc poszedłem tą drogą. tego GI w ogóle nie umiem więc będe musiał poczytać. A teraz głupie pytanie jak pod reflection tak podrostu dać jakiś kolor? Dzięki za pomoc :)
Napisano 22 Luty 201510 l Znów moja wtopa trochę. Dawno nie korzystałem ze standardowych materiałów w maxie. W Material editor masz przecież w standardowym materiale "Specular Hightlights" i wybierasz specular level + glossiness i tyle + ew. kolor "Specular" wyżej. Z Mentala nigdy ani razu nie korzystałem ale widzę, że w standardowym materiale też jest sekcja "Reflection" Zmień scanline-a na cokolwiek innego. Szkoda twojego czasu na zabawy z tym rendererem. Już nawet max od dawien dawna dorzuca domyślnie mentala. Sam scanline to chyba był tylko za czasów maxa 5-5.1?
Napisano 22 Luty 201510 l Autor Znów moja wtopa trochę. Dawno nie korzystałem ze standardowych materiałów w maxie. W Material editor masz przecież w standardowym materiale "Specular Hightlights" i wybierasz specular level + glossiness i tyle + ew. kolor "Specular" wyżej. Z Mentala nigdy ani razu nie korzystałem ale widzę, że w standardowym materiale też jest sekcja "Reflection" Zmień scanline-a na cokolwiek innego. Szkoda twojego czasu na zabawy z tym rendererem. Już nawet max od dawien dawna dorzuca domyślnie mentala. Sam scanline to chyba był tylko za czasów maxa 5-5.1? Coraz bardziej się gubię :( W Material editor masz przecież w standardowym materiale "Specular Hightlights" i wybierasz specular level + glossiness i tyle + ew. kolor "Specular" wyżej. To chyba służy do odbicia światła ale nie zrobi mi takiego lekkiego odbicia jak lustro? Z Mentala nigdy ani razu nie korzystałem ale widzę, że w standardowym materiale też jest sekcja "Reflection" Widzę jakieś reflection dimmin ale to chyba też nie to?
Napisano 23 Luty 201510 l Takie rzeczy już byś dawno zdążył sprawdzić na własną rękę. Testowy render z odbiciem to są 3 min. - szary/biały materiał + kilka testowych ustawień speculara. Nie powiem Ci co trzeba ustawić w mentalu bo w życiu w nim nie renderowałem ale wystarczy 30sek żeby znaleźć np.: - nie wiem czy fajnie opisuje bo nie oglądałem do końca.
Napisano 23 Luty 201510 l Autor Takie rzeczy już byś dawno zdążył sprawdzić na własną rękę. Testowy render z odbiciem to są 3 min. - szary/biały materiał + kilka testowych ustawień speculara. Ja kombinuje już od tygodnia :) dalej nie umiem specularem wykonać odbicia. Nie powiem Ci co trzeba ustawić w mentalu bo w życiu w nim nie renderowałem ale wystarczy 30sek żeby znaleźć np.: - nie wiem czy fajnie opisuje bo nie oglądałem do końca. Tutaj jest lustro a nie oto mi chodziło Ale chyba znalazłem rozwiązanie - jest nim materiał matte shadow reflection
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto