Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Wstęp

 

Od jakiegoś czasu w ramach lokalnego patriotyzmu ;) dłubię po godzinach nad projektem grodu Halickiego Księcia Daniela.

Mam zamiar stworzyć sam gród oraz jakiś otaczający go krajobraz. Całość osadzić w Silniku Unreal. Projekt chciałbym następnie

jakoś udostępnić... ale na tym etapie to drugorzędne zagadnienie.

 

Miałem już pierwsze podejście do tego tematu. Początkowo realizowałem całość w środowisku Unity. Porzuciłem jednak ten silnik, gdy niedawno zacząłem bawić się UDK (jego możliwości mocno motywują do pracy :) ). Całość przerabiam od nowa. W Unity zamierzałem korzystać z gotowych assetów, teraz jednak postanowiłem samemu wykonać także i te elementy.

 

Trochę o samym zabytku:

 

Opis z Kroniki halicko-wołyńskiej:

 

Jak nazywa się to miejsce? I odpowiedzieli: Chołm jest jego imię. JoI upodobawszy sobie miejsce to zamyślił, że postawi na nim niewielki gródek (...) I postawił on niewielki gródek, i zobaczywszy, iż Bóg mu sprzyja, a święty Jan mu pomaga, wzniósł inny gród, którego Tatarzy nie mogli zdobyć, gdy Batu-chan całą Ziemią Ruską zwojował (...) Gdy zaś zobaczył książę Daniel, że Bóg sprzyja temu miejscu, zaczął zwoływać przychodniów – Niemców i Rusów, innoplemieńców i Lachów. Szli oni w dzień i w nocy. I młodzieńcy, i majstrowie wszelcy uciekali od Tatarów – siodlarze i łucznicy, i sahajdacznicy, i kowale żelaza, i miedzi, i srebra (...) I wieża stała pośród grodu wysoka, aby bić z niej wokół grodu. Na dole wzniesiona z kamienia na wysokość piętnastu łokci, a sama zrobiona z ciosanego drewna i pobielona jak ser, świeciła na wszystkie strony. W jej pobliżu była studnia, która miała trzydzieści i pięć sążni.

 

 

Cytując za Wiki:

Wczesnośredniowieczne grodzisko znajdujące się na Górze Zamkowej, stanowiącej centralne wzniesienie w obrębie miasta Chełma, później zamek kniazia Daniela Halickiego, księcia halicko-wołyńskiego, zbudowany w XIII wieku. Od średniowiecza (XII-XVI wiek) miejsce kultu chrześcijańskiego.

Wiki: cały artykuł

 

 

Rekonstrukcja wyglądu

 

Na podstawie źródeł pisanych i wyników badań wykopaliskowych wykonał architekt – archeolog Vasyl Petryk ze Lwowa.

 

 

hxIw9qt.jpg?1

 

 

 

Nie realizowałem wcześniej tak kompleksowych projektów. Jak spadać to z wysoka ;) Mam nadzieję, że uda mi się możliwie na bieżąco prezentować progress. Pewnie po drodze pojawi się sporo problemów technicznych dlatego liczę też na waszą pomoc i sugestie.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 3,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Model wieży.

Ma około 17 tys. faceów / 34 tys. trisów.

 

dhhbs09.jpg?1

 

W pierwszym etapie projektu chcę skupić się na samym grodzie i otoczeniu.

Jeżeli uda się poprowadzić całość dalej zamierzam także wymodelować wnętrze wierzy z "wyposażeniem".

Na tym etapie przygotowane są same "piętra" i schody umożliwiające wejście na samą górę.

Napisano
  • Autor

Model postanowiłem podzielić na mniej więcej takie części, aby optymalnie dopasować generowanie lightmap np. dla kamiennego dołu jakość/wielkość light map była by większa a dla dachu czy elementów krokwi odpowiednio mniejsza. Nie wiem czy ma to sens i czy tak się robi. Jak mówiłem projekt przygotowuję w Unreal 4 - (staram się go w trakcie zgłębiać) Wszelkie sugestie co do rozwiązań technicznych mile widziane.

 

DAcUSuw.jpg?1

Napisano
  • Autor

Dziś popracowałem trochę nad teksturą dachu.

Źródło, nieco zmodyfikowane pochodzi z CGtextures.

Dorobiłem do niej mapę normal oraz specular.

 

04VnRUy.jpg?1

 

Mapy poniżej. Jeżeli się przydadzą możecie śmiało korzystać ;)

 

k7bNOs6.jpg?1

IPdvGRl.jpg?1

Oyc0m1D.jpg?1

Napisano
  • Autor

Pierwsze testy w silniku z materiałem drogi:

 

M3gj6XP.jpg?1

 

 

... i sam materiał oraz tekstury:

2sIQH9P.jpg?1

4gzWHJH.jpg?1

uDYGcoS.jpg?1

8oDQmEG.jpg?1

vNYUl4V.jpg?1

 

tekstury do publicznego użytku ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności