Napisano 28 Marzec 201510 l Wstęp Od jakiegoś czasu w ramach lokalnego patriotyzmu ;) dłubię po godzinach nad projektem grodu Halickiego Księcia Daniela. Mam zamiar stworzyć sam gród oraz jakiś otaczający go krajobraz. Całość osadzić w Silniku Unreal. Projekt chciałbym następnie jakoś udostępnić... ale na tym etapie to drugorzędne zagadnienie. Miałem już pierwsze podejście do tego tematu. Początkowo realizowałem całość w środowisku Unity. Porzuciłem jednak ten silnik, gdy niedawno zacząłem bawić się UDK (jego możliwości mocno motywują do pracy :) ). Całość przerabiam od nowa. W Unity zamierzałem korzystać z gotowych assetów, teraz jednak postanowiłem samemu wykonać także i te elementy. Trochę o samym zabytku: Opis z Kroniki halicko-wołyńskiej: Jak nazywa się to miejsce? I odpowiedzieli: Chołm jest jego imię. JoI upodobawszy sobie miejsce to zamyślił, że postawi na nim niewielki gródek (...) I postawił on niewielki gródek, i zobaczywszy, iż Bóg mu sprzyja, a święty Jan mu pomaga, wzniósł inny gród, którego Tatarzy nie mogli zdobyć, gdy Batu-chan całą Ziemią Ruską zwojował (...) Gdy zaś zobaczył książę Daniel, że Bóg sprzyja temu miejscu, zaczął zwoływać przychodniów – Niemców i Rusów, innoplemieńców i Lachów. Szli oni w dzień i w nocy. I młodzieńcy, i majstrowie wszelcy uciekali od Tatarów – siodlarze i łucznicy, i sahajdacznicy, i kowale żelaza, i miedzi, i srebra (...) I wieża stała pośród grodu wysoka, aby bić z niej wokół grodu. Na dole wzniesiona z kamienia na wysokość piętnastu łokci, a sama zrobiona z ciosanego drewna i pobielona jak ser, świeciła na wszystkie strony. W jej pobliżu była studnia, która miała trzydzieści i pięć sążni. Cytując za Wiki: Wczesnośredniowieczne grodzisko znajdujące się na Górze Zamkowej, stanowiącej centralne wzniesienie w obrębie miasta Chełma, później zamek kniazia Daniela Halickiego, księcia halicko-wołyńskiego, zbudowany w XIII wieku. Od średniowiecza (XII-XVI wiek) miejsce kultu chrześcijańskiego. Wiki: cały artykuł Rekonstrukcja wyglądu Na podstawie źródeł pisanych i wyników badań wykopaliskowych wykonał architekt – archeolog Vasyl Petryk ze Lwowa. Nie realizowałem wcześniej tak kompleksowych projektów. Jak spadać to z wysoka ;) Mam nadzieję, że uda mi się możliwie na bieżąco prezentować progress. Pewnie po drodze pojawi się sporo problemów technicznych dlatego liczę też na waszą pomoc i sugestie.
Napisano 28 Marzec 201510 l Autor Model wieży. Ma około 17 tys. faceów / 34 tys. trisów. W pierwszym etapie projektu chcę skupić się na samym grodzie i otoczeniu. Jeżeli uda się poprowadzić całość dalej zamierzam także wymodelować wnętrze wierzy z "wyposażeniem". Na tym etapie przygotowane są same "piętra" i schody umożliwiające wejście na samą górę.
Napisano 28 Marzec 201510 l Autor Model postanowiłem podzielić na mniej więcej takie części, aby optymalnie dopasować generowanie lightmap np. dla kamiennego dołu jakość/wielkość light map była by większa a dla dachu czy elementów krokwi odpowiednio mniejsza. Nie wiem czy ma to sens i czy tak się robi. Jak mówiłem projekt przygotowuję w Unreal 4 - (staram się go w trakcie zgłębiać) Wszelkie sugestie co do rozwiązań technicznych mile widziane.
Napisano 29 Marzec 201510 l Autor Dziś popracowałem trochę nad teksturą dachu. Źródło, nieco zmodyfikowane pochodzi z CGtextures. Dorobiłem do niej mapę normal oraz specular. Mapy poniżej. Jeżeli się przydadzą możecie śmiało korzystać ;)
Napisano 31 Marzec 201510 l Autor Pierwsze testy w silniku z materiałem drogi: ... i sam materiał oraz tekstury: tekstury do publicznego użytku ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto