Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wstęp

 

Od jakiegoś czasu w ramach lokalnego patriotyzmu ;) dłubię po godzinach nad projektem grodu Halickiego Księcia Daniela.

Mam zamiar stworzyć sam gród oraz jakiś otaczający go krajobraz. Całość osadzić w Silniku Unreal. Projekt chciałbym następnie

jakoś udostępnić... ale na tym etapie to drugorzędne zagadnienie.

 

Miałem już pierwsze podejście do tego tematu. Początkowo realizowałem całość w środowisku Unity. Porzuciłem jednak ten silnik, gdy niedawno zacząłem bawić się UDK (jego możliwości mocno motywują do pracy :) ). Całość przerabiam od nowa. W Unity zamierzałem korzystać z gotowych assetów, teraz jednak postanowiłem samemu wykonać także i te elementy.

 

Trochę o samym zabytku:

 

Opis z Kroniki halicko-wołyńskiej:

 

Jak nazywa się to miejsce? I odpowiedzieli: Chołm jest jego imię. JoI upodobawszy sobie miejsce to zamyślił, że postawi na nim niewielki gródek (...) I postawił on niewielki gródek, i zobaczywszy, iż Bóg mu sprzyja, a święty Jan mu pomaga, wzniósł inny gród, którego Tatarzy nie mogli zdobyć, gdy Batu-chan całą Ziemią Ruską zwojował (...) Gdy zaś zobaczył książę Daniel, że Bóg sprzyja temu miejscu, zaczął zwoływać przychodniów – Niemców i Rusów, innoplemieńców i Lachów. Szli oni w dzień i w nocy. I młodzieńcy, i majstrowie wszelcy uciekali od Tatarów – siodlarze i łucznicy, i sahajdacznicy, i kowale żelaza, i miedzi, i srebra (...) I wieża stała pośród grodu wysoka, aby bić z niej wokół grodu. Na dole wzniesiona z kamienia na wysokość piętnastu łokci, a sama zrobiona z ciosanego drewna i pobielona jak ser, świeciła na wszystkie strony. W jej pobliżu była studnia, która miała trzydzieści i pięć sążni.

 

 

Cytując za Wiki:

Wczesnośredniowieczne grodzisko znajdujące się na Górze Zamkowej, stanowiącej centralne wzniesienie w obrębie miasta Chełma, później zamek kniazia Daniela Halickiego, księcia halicko-wołyńskiego, zbudowany w XIII wieku. Od średniowiecza (XII-XVI wiek) miejsce kultu chrześcijańskiego.

Wiki: cały artykuł

 

 

Rekonstrukcja wyglądu

 

Na podstawie źródeł pisanych i wyników badań wykopaliskowych wykonał architekt – archeolog Vasyl Petryk ze Lwowa.

 

 

hxIw9qt.jpg?1

 

 

 

Nie realizowałem wcześniej tak kompleksowych projektów. Jak spadać to z wysoka ;) Mam nadzieję, że uda mi się możliwie na bieżąco prezentować progress. Pewnie po drodze pojawi się sporo problemów technicznych dlatego liczę też na waszą pomoc i sugestie.

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Model wieży.

Ma około 17 tys. faceów / 34 tys. trisów.

 

dhhbs09.jpg?1

 

W pierwszym etapie projektu chcę skupić się na samym grodzie i otoczeniu.

Jeżeli uda się poprowadzić całość dalej zamierzam także wymodelować wnętrze wierzy z "wyposażeniem".

Na tym etapie przygotowane są same "piętra" i schody umożliwiające wejście na samą górę.

Napisano

Model postanowiłem podzielić na mniej więcej takie części, aby optymalnie dopasować generowanie lightmap np. dla kamiennego dołu jakość/wielkość light map była by większa a dla dachu czy elementów krokwi odpowiednio mniejsza. Nie wiem czy ma to sens i czy tak się robi. Jak mówiłem projekt przygotowuję w Unreal 4 - (staram się go w trakcie zgłębiać) Wszelkie sugestie co do rozwiązań technicznych mile widziane.

 

DAcUSuw.jpg?1

Napisano

Dziś popracowałem trochę nad teksturą dachu.

Źródło, nieco zmodyfikowane pochodzi z CGtextures.

Dorobiłem do niej mapę normal oraz specular.

 

04VnRUy.jpg?1

 

Mapy poniżej. Jeżeli się przydadzą możecie śmiało korzystać ;)

 

k7bNOs6.jpg?1

IPdvGRl.jpg?1

Oyc0m1D.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności