Skocz do zawartości

Modelowanie terenu na potrzeby UnrealEngine4


Darek53

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój kolega od kilku lat hobbystycznie na podstawie starych map modeluje w 3DS Max rodzime miasto.

Obecnie pojawiła się możliwość przeniesienia pracy budynek po budynku do silnika UnrealEngine 4.

O ile z budynkami to nie problem to rzeźba terenu stanowi pewne wyzwanie ponieważ teren liczy kilka km2.

W UE4 istnieje możliwość importowania terenu w formacie raw,r16 i png.

Moje pytanie brzmi czy w 3DS Max istnieje jakiś sposób żeby pokazany na screenie fragment mapy przetworzyć na któryś z wymienionych formatów ?.

Można oczywiście to zapisać w formacie FBX i wczytać do UE4 ale wtedy praktycznie nie ma możliwości edycji rzeźby takiego terenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nie znam tego silnika ale wydaje mi się że przenoszenie modelu terenu powinno polegać na tym samy co przenoszenie modeli budynków. Jeżeli model terenu jest za duży to możesz podzielić go na mniejsze kawałki. Jak nie chce ci się tego ręcznie robić to możesz skorzystać ze skryptu do automatycznego dzielenia modeli.

 

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/topplaneslice

 

Po niżej masz poradnik jak podzielić taki model na mniejsze kawałki

 

http://www.gta-mods.pl/artykuly/66/automatyczne-dzielenie-duzych-modeli

 

Po za tym png to format tekstury. Taką teksturę możesz stworzyć za pomocą programu np. gimp. Co do pozostałych formatów to poszukaj skryptów umożliwiających eksport modeli z 3ds max do takich formatów w Google. Wydaje mi się że powinno coś być. Silnik jest dość popularny w śród moderów więc ktoś coś takiego myślę powinien stworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności