Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Chcę zrobić animację transformacji sześcianu w człekopodobnego robota. później postać wrzucić do unity 3d.

Chciał bym aby bryła dzieliła się na mniejsze i odwracała krawędziami tak aby powstało coś co będzie przypominać robota.

Nie wiem jak podzielić łatwo i precyzyjnie. Próbowałem ciąć bryłę inną bryłą tak aby po odcięciu nie było pustych ścian. Tworzyć cieniutki Box i ustawiać w Sześcianie > Pro Boolean > Start > Detach. Ale wydaje mi się, że musi być jakaś bardziej profesjonalna metoda i prostsza bez kombinowania z bryłą pomocniczą. Jak zaznaczam na siatce i rozdzielam robią się puste ściany. [załączam screan] Jak to robić? Czy powinienem zrobić mały box i skopiować go x razy?

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

moje doswiadczenie podpowiada mi ze najlepiej bedzie go skopiowac x razy. zrob mala sphere i skopiuj ja 1000 razy a potem zamien na boxy. Powinno zadzialac. Tak robimy zawsze w naszym studio

Napisano

Próbowałem robić animacje do jednej gry i w wypadku owej gry najpierw należało stworzyć szkielet animacji (czy jakoś tak to się nazywało). Potem podczepiało się pod szkielet model postaci i dopiero należało animować postać inaczej w ogóle nie dało się wyeksportować owej animacji. Na koniec jeszcze dochodziło rigowanie postaci bo inaczej po wrzuceniu animacji z modelem postać jak się poruszała to np. szyje miała rozciągniętą jak żyrafa. Ta ostania operacja przy tworzeniu animacji jest najgorszym procesem w całym przedsięwzięciu. Myszka musi sporo na klikać żeby doprowadzić model do porządku.

 

Tak mniej więcej wygląda szkielet animowanego modelu do gry. Szkielet to te zielone linie. (zdjęcie znalezione w Google)

 

46_modelowanie34.png

 

Kiedyś się przyglądałem jak są robione animacje modeli do kilku innych gier i w zasadzie polegało to na tym samy. Więc zanim weźmiesz się za animowanie postaci proponuje zobaczyć jak się powinno robić animacje do owej gry żeby praca nie poszła na marne.

Napisano

Dzięki za odpowiedź.

 

zakalec, Nie bardzo wiem jak mam zamienić sphery na boxy. Co zyskuję robiąc sphere zamiast od razu boxy? Da się ustawić szybko jedno obok drugiego czy trzeba pojedynczo?

 

sabaru, To nie będzie do żadnej gry. Chcę po prostu sam w środowisku unity wykorzystać skina i posterować nim. Tak więc pewnie później będę mógł szkielet podpiąć?

Napisano

Mam już Boxy 5x5x5 czyli 125 Boxow obok siebie.

 

Jak zmienić aby był jeden pivot do kilku zaznaczonych obiektów? Bo przestawiają się wszystkie Boxy wg własnego Pivotu. Raz mi się udało ale nie wiem co w końcu kliknąłem nie mogę tego powtórzyć. Jak zmieniać Pivot aby był dokładnie do tej krawędzi którą chce? Wprowadzając współrzędne przesuwa się o wartości które podałem, a nie przestawia wg współrzędnych jakie podam.

Napisano

W załączeniu masz pokazane, gdzie znajduje się źródło twojego problemu.

 

Obiekty obracają się względem własnego pivotu, ponieważ masz zaznaczone Pivot Point Center.

Jeśli chcesz obracać kilka obiektów/elementów względem ich środka powinieneś mieć zaznaczone Selection Center.

 

Masz jeszcze working pivot, który możesz ustawić w dowolnym miejscu na scenie i względem tego punktu dokonywać transformacji obiektów.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności