Exo89 Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 (edited) Witam, mam problem, z którym na raty próbuję się uporać od kilku tygodni jednak brak mi doświadczenia i wiadomości w 3ds max. Staram się zrobić animację, otwierania i zamykania butelki takiej jak na obrazku - Element na nakrętce nazwijmy dystanserem, chodzi o to, że jego początkowe położenie jest inne niż na obrazku ( i tak ma być), następnie ustawiam i obracam go tak, że jest umiejscowiony na nakrętce jak na obrazku. Następnie chciałbym odkręcić i odsunąć do góry nakrętkę, jednak dystanser obraca się wokół innej osi obrotu niż nakrętka i animacja nie wychodzi. Chciałbym, aby dystanser obracał się wokół tej sami osi co nakrętka. Próbowałem linkowania/grupowanie/zmiany pivota (pewnie nieudolnie), jednak gdy coś zmieniam to ma to wpływ na wcześniejsze klatki animacji i cała animacja się rozjeżdża. Czy da się dla tych dwóch elementów ustawić na "chwilę" wspólną oś obrotu lub unieruchomić dystanser względem nakrętki, a potem wrócić do wcześniejszych ustawień? Dotatkowy obrazek Trochę namieszałem, ale może ktoś się tym zainteresuje. Z góry dziękuję za pomoc. ps. Uzywam 3ds Max Design 2014 Edited June 25, 2015 by Exo89 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exo89 Posted June 26, 2015 Author Share Posted June 26, 2015 Witam jeszcze raz. Problem rozwiązałem - jednak w inny sposób. Po prostu zmieniłem pivot dla supportera jeszcze przed animacją i wszystkie ruchy zanimowałem od nowa - dużo tego nie było. Sprawa nie jest już pilna, ale zagadnienie zmiany osi obrotu w trakcie trwania animacji dalej jest aktualne, więc jeśli ktoś chciałby podzielić się wiedzą, to bardzo proszę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reanimator Posted June 26, 2015 Share Posted June 26, 2015 Nie wiem jak to sie robi w Maxie, ale moze wystarczyloby stworzyc pare Locatorow, sparentowac jeden do drugiego i po prostu obracac ten, ktory w danej chwili potrzebujesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now