Reanimator Napisano 25 Czerwiec 2015 Napisano 25 Czerwiec 2015 Hej Sytuacja przykladowa: steruje BlendShapem (BS) za pomoca Set Driven Key (SDK), czyli nie kluczuje bezposrednio BS. Zeby go jednak wyexportowac w FBXie potrzebuje te animacje wypiec na wspomnianego BS. Uzywajac Edit>Keys>Bake Simulation otrzymuje to, czego potrzebuje, jednak trace polaczenie z kontrolerami SDK. Czy jest sposob, zeby miec jedno i drugie i nie martwic sie po wypieczeniu, czy wcisnalem Undo odpowiednia ilosc razy?;)
praetorian Napisano 25 Czerwiec 2015 Napisano 25 Czerwiec 2015 Bez jakiegoś oskryptowania nie widzę metody :( Najprostsza droga to chyba chamski save-bake-export-reopen. Jeśli będziesz kombinował ze skryptem to podsyłam trop: node choice Maya go tworzy jak się wypieka rigidbody - w teorii pozwala to symulować i wypiekać na przemian, w praktyce jakoś nigdy z tego nie skorzystałem. Jak się znajdzie prostszy sposób, chętnie posłucham powodzenia
Reanimator Napisano 25 Czerwiec 2015 Autor Napisano 25 Czerwiec 2015 DZieki za tipsa. Za cienki jestem i za malo mi zalezy, zeby az tak sie w to wgryzac;) Jak o tym pomyslalem to technicznie nie ma to sensu, zeby jednoczesnie wartosc szla z parametru innego obiektu i z siebie samego. Glupota. Chyba, ze faktycznie jakis node - moze ten wspomniany przez Ciebie, ktory w DG decyduje skad aktualnie idzie kontrola. Anyway - chyba skonczy sie na metodzie "chamski save-bake-export-reopen". Boje sie go, bo czesto mam odruch Ctrl+Save przed zamknieciem ;) Dochodzi wiec wersjonowanie, jako kolejna warstwa zabezpieczen przed nadpisaniem;)))) edit: btw, przez chwile mialem nadzieje, ze przy exporcie do FBX mozna po prostu uzyc opcji Bake Animation (wlacznie z Resample All), ale nie dalo porzadanych rezultatow.
Kroopson Napisano 26 Czerwiec 2015 Napisano 26 Czerwiec 2015 Reanimator włącz sobie incremental save to przestaniesz się bać nadpisania sobie sceny bo będziesz mógł wrócić do poprzedniego stanu.
Reanimator Napisano 26 Czerwiec 2015 Autor Napisano 26 Czerwiec 2015 Nie pomyslalem nigdy o tym... Dzieki:)
Kroopson Napisano 26 Czerwiec 2015 Napisano 26 Czerwiec 2015 Możesz też zrobić taki patent jak myśmy zrobili w Platige'u - przed wypuszczeniem riga na produkcję musieliśmy wykonać na nim kilka stratnych operacji, co powodowało własnie co jakiś czas utratę części pracy przez ctrl+s. Dlatego do skryptu który "czyścił" rig dodaliśmy to: scene_name = cmds.file(sn=True, q=True) file_path, extension = str(scene_name).rsplit(".", 1) cmds.file(rn=file_path + "_cleaned." + extension) Wtedy nawet jak ktoś się rypnął w niewłaściwym momencie to scena się zapisywała z inną nazwą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się