Skocz do zawartości

Wypiekanie Blend Shapes z zachowaniem Driven Key


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

 

Sytuacja przykladowa: steruje BlendShapem (BS) za pomoca Set Driven Key (SDK), czyli nie kluczuje bezposrednio BS.

 

Zeby go jednak wyexportowac w FBXie potrzebuje te animacje wypiec na wspomnianego BS.

 

 

Uzywajac Edit>Keys>Bake Simulation otrzymuje to, czego potrzebuje, jednak trace polaczenie z kontrolerami SDK.

 

 

Czy jest sposob, zeby miec jedno i drugie i nie martwic sie po wypieczeniu, czy wcisnalem Undo odpowiednia ilosc razy?;)

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Bez jakiegoś oskryptowania nie widzę metody :(

Najprostsza droga to chyba chamski save-bake-export-reopen.

 

Jeśli będziesz kombinował ze skryptem to podsyłam trop: node choice

Maya go tworzy jak się wypieka rigidbody - w teorii pozwala to symulować i wypiekać na przemian, w praktyce jakoś nigdy z tego nie skorzystałem.

Jak się znajdzie prostszy sposób, chętnie posłucham

 

powodzenia

Napisano

DZieki za tipsa.

 

Za cienki jestem i za malo mi zalezy, zeby az tak sie w to wgryzac;)

 

Jak o tym pomyslalem to technicznie nie ma to sensu, zeby jednoczesnie wartosc szla z parametru innego obiektu i z siebie samego. Glupota.

 

Chyba, ze faktycznie jakis node - moze ten wspomniany przez Ciebie, ktory w DG decyduje skad aktualnie idzie kontrola.

 

 

Anyway - chyba skonczy sie na metodzie "chamski save-bake-export-reopen". Boje sie go, bo czesto mam odruch Ctrl+Save przed zamknieciem ;) Dochodzi wiec wersjonowanie, jako kolejna warstwa zabezpieczen przed nadpisaniem;))))

 

 

 

edit:

 

btw, przez chwile mialem nadzieje, ze przy exporcie do FBX mozna po prostu uzyc opcji Bake Animation (wlacznie z Resample All), ale nie dalo porzadanych rezultatow.

Napisano

Możesz też zrobić taki patent jak myśmy zrobili w Platige'u - przed wypuszczeniem riga na produkcję musieliśmy wykonać na nim kilka stratnych operacji, co powodowało własnie co jakiś czas utratę części pracy przez ctrl+s. Dlatego do skryptu który "czyścił" rig dodaliśmy to:

 

scene_name = cmds.file(sn=True, q=True)
file_path, extension = str(scene_name).rsplit(".", 1)
cmds.file(rn=file_path + "_cleaned." + extension)

Wtedy nawet jak ktoś się rypnął w niewłaściwym momencie to scena się zapisywała z inną nazwą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności