mateuszpl2 Napisano 11 Sierpień 2015 Napisano 11 Sierpień 2015 Witam. Wyrenderowałem sobie łazienkę i obraz jest jakby za mgłą i do tego jest pełno szumu dookoła. Da się to jakoś wyeliminować? Subdivs w materiałach jest na 128. Subdivs słońca jest na 64, skyportal na 64. Z góry dzięki za odpowiedź. http://iv.pl/images/35356921138989925307.png
ptaszek Napisano 12 Sierpień 2015 Napisano 12 Sierpień 2015 w materialach glossines 1 = subd 1 0.95 - 1 =subd 8 0.9 - 0.95 = subd 16 0.75 - 0.9 = subd 32 0.5 - 0.75 = subd 64 tak na oko ale zasada mniej wiecej taka. slonce 64 jest ok teraz pokaz finalne ustawienia i rozmiar do jakiego renderujesz daj adaptive DMC 1-14 i tresh 0.008
mateuszpl2 Napisano 12 Sierpień 2015 Autor Napisano 12 Sierpień 2015 Materiały na początku miałem na 32 i 64, nic nie dawało, ustawiłem na 128. I też nic. Take potem testowałem rózne ustawienia, te co podałeś też. Ale dopiero po poprawkach to jakoś wygląda. Ustawienia teraz mam takie: http://iv.pl/images/45653018524233349121.png a render wyszedł z nich taki: http://iv.pl/images/70650082404436535431.png. Co można inaczej ustawić?
skalpel3d Napisano 12 Sierpień 2015 Napisano 12 Sierpień 2015 Interp sample w LC podbij na 10 przy 5 będą mazały render i powodowały dodatkowe szumy. Global dmc to chyba jakaś pomyłka przy wpisywaniu noise treshold na 0,005 a nie tak jak u ciebie ;) To samo dotyczy Adaptive image samplera dlaczego takie parametry 4/16 to bym dał skrajnie co prawda kiedyś dawało się nawet 1/100, spokojnie wystarcza parametr 2/6 albo 1/12. Widać ze nie za bardzo jeszcze wiesz co do czego takze znacz sobie funkcje Use DMC sampler tresh i sam nie eksperymentuj z color threshold :) Zerknij do kursu Granta Warwicka pierwsza lekcyj jest za darmo i bardzo dużo daje osobą które raczkują w ustawianiach vraya. Ogólnie masz źle ustawione światło w tym pomieszczeniu bardzo mocne prześwietlenie w miejscu padania słońca na umywalkę albo color mapping do poprawki albo zabawa z parametrami kamery i samego światła. Na oknie frame buffera masz na dole po lewej stronie guzik Force color clamping po jego wyłączeniu zobaczysz wszystkie miejsca gdzie jest przekroczenie barw granicznych (przepalenia) Detail enchancenment używa się w scenach gdzie masz bardzo drobne detale w scenie które koniecznie chcesz aby były widoczne i vray ich nie rozmazywał parametr mocno spowalniający rendering i wcale nie konieczny w użytkowaniu szczególnie takiej scenie jak twoja. Ambient occlusion dodaje się w postprodukcji w photoshoopie możesz sobie wyrenderowac oddzielny pass np przy pomocy render maska http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask lub jest jeszcze kilka metod ale nie chce misie ich opisywać :)
mateuszpl2 Napisano 12 Sierpień 2015 Autor Napisano 12 Sierpień 2015 Skelpel, dzięki za informacje! Twoje uwagi pomogły zajebiście! Zmniejszyłem noise do 0,005, w adaptive DMC zmieniłem ustawienia min na 2 i max na 6. Wyłączyłem detail enchancment. I zwiększyłem interp sample w LC do 10. Zadziałało ekstra, render szybko się zrobił a dodatkowo szumu chyba kompletnie nie ma, albo ja nie widzę hehehe ;) Ogólnie to testuję pełno różnych ustawień po kolei. Zmieniam jedno ustawienie, renderuje i patrzę czy coś się zmieniło i jak się zmieniło. A ten tutorial Granta Warwicka to już mi przelatywał przez oczy wiele razy ale jeszcze nie oglądałem. Na bank obejrzę to. Dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się