Napisano 27 Wrzesień 20159 l Zainstalowałem właśnie Houdiniego na nowo powstałym CentOS lecz pojawił sie problem z jego uruchomieniem gdyż próbowałem odpalić go klikając na ikonkę ale również z konsoli, która wyrzuciła mi komunikat, iż w tmp znajduje się txt z logiem odnośnie crashowania się programu i wygląda on tak: Crash report from aoe; Houdini FX Version 14.0.201.13 [linux-x86_64-gcc4.8] Uptime 0 seconds Sun Sep 27 17:42:19 2015 Caught signal 11 Traceback from 6071 ThreadId=0x7fcea137b980 AP_Interface::coreDumpChaser(UTsignalHandlerArg) AP_Interface::si_CrashHandler::chaser(UTsignalHandlerArg) signalCallback(UTsignalHandlerArg) UT_Signal::UT_ComboSignalHandler::operator()(int, siginfo*, void*) const UT_Signal::processSignal(int, siginfo*, void*) _L_unlock_13 QReadWriteLock::lockForWrite() QGLWidget::deleteTexture(unsigned int) QGLContext::~QGLContext() QGLContext::~QGLContext() QGLWidget::~QGLWidget() re_QGLWidget::~re_QGLWidget() QObjectPrivate::deleteChildren() QWidget::~QWidget() QWidget::~QWidget() QObjectPrivate::deleteChildren() QWidget::~QWidget() re_QWindowWidget::~re_QWindowWidget() RE_QtWindow::~RE_QtWindow() RE_QtWindow::~RE_QtWindow() UI_Window::~UI_Window() QT_Window::~QT_Window() FUSE_AnonymousStats::~FUSE_AnonymousStats() FUSE_AnonymousStats::~FUSE_AnonymousStats() FUSE_App::~FUSE_App() FUSE_App::~FUSE_App() FUSE_HoudiniBinariesApp::~FUSE_HoudiniBinariesApp() __run_exit_handlers __GI_exit UT_Exit::doExit(int, bool) RE_OGLRender::initGLState() RE_OGLRender::makeCurrent(bool) RE_OGLRender::lockContextForRender() RE_QtWindow::openWindow(int, int) QT_Window::doOpen() UI_Window::handleEvent(UI_Event*) UI_Queue::processNextEvent() UI_Queue::drain() UI_Queue::drainEvents(bool, bool) OPUI_MainApp::loadFilesAfterUiOpen(UI_Event*) UI_Queue::processNextEvent() UI_Queue::drain() UI_Queue::eventLoop() main __libc_start_main _start Ma ktoś jakiś pomysł ponieważ nie mogę sie doszukać błędu. Taką samą wersję edukacyjną mam na moim Windowsie i wszystko jest ok.
Napisano 27 Wrzesień 20159 l Na dobry początek proponował bym spróbować z bardziej aktualną instalką Houdiniego. :) Proponował bym próbować z wersjami 14.0.4xx Edytowane 28 Wrzesień 20159 l przez ZirakKhazad
Napisano 28 Wrzesień 20159 l Autor To jest właśnie najnowsza dostępna na stronie wersja :( Gdzieś czytałem, że jest to problem z OpenGL.. Zapomniałem wspomnieć, że instalowałem na VMware 10
Napisano 29 Wrzesień 20159 l Nie widze zadnych problemow na centosie. upewnij sie, ze to najnowsza, STABILNA wersja oraz, ze masz najnowsze sterowniki Nvidii. Jest jakis sens instalowania tego przez VMware??
Napisano 29 Wrzesień 20159 l Czy problem jeszcze istnieje? Wersja jest jak w komunikacie o błędzie czy już 14.0.444? Jaką wersje sterowników do karty graficznej masz zainstalowaną? Edytowane 29 Wrzesień 20159 l przez ZirakKhazad
Napisano 1 Październik 20159 l Nie widzi urządzenia OpenGL, VMWare nie wspiera zdaje się wirtualizacji OpenGL na Linuksie (tylko Windows?).
Napisano 2 Październik 20159 l Autor Nie widzi urządzenia OpenGL, VMWare nie wspiera zdaje się wirtualizacji OpenGL na Linuksie (tylko Windows?). Dokładnie tak jak napisał SYmek i udało mi się to również wyczytać w internecie. Zrezygnowałem więc z VM i zainstalowałem na twardzielu. Mam zainstalowane najnowsze sterowniki do mojej karty graficznej lecz pojawił się popularny problem z rozdzielczością. Na jednym z monitorów jest ok czyli 1920x1080 a na drugim max jaki mogłem dać to 640x480 gdzie po dodaniu kilku wpisów w xorg.conf udało mi się zmienić ten limit do 1024x768 lecz ciągle nie mam pojęcia jak uzyskać taką rozdzielczość jak na tym, który ma 1920x1080. Poniżej wrzucę xcorg i zaraz zabiorę się za instalację Houdiniego i mam nadzieję, że teraz nie będzie problemu. Obym się odnalazł w tym środowisku :) Nie ma to jak Program Files na Win gdzie wszystkie programy się instalują :D # nvidia-xconfig: X configuration file generated by nvidia-xconfig # nvidia-xconfig: version 340.93 (buildmeister@swio-display-x86-rhel47-03) Wed Aug 19 17:11:04 PDT 2015 Section "ServerLayout" Identifier "Layout0" Screen 0 "Screen0" InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" InputDevice "Mouse0" "CorePointer" EndSection Section "Files" FontPath "/usr/share/fonts/default/Type1" EndSection Section "InputDevice" # generated from default Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "auto" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Emulate3Buttons" "no" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "InputDevice" # generated from default Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor0" Option "Enable" "True" VendorName "Unknown" ModelName "Unknown" #HorizSync 28.0 - 33.0 #VertRefresh 43.0 - 72.0 Option "DPMS" EndSection Section "Device" Identifier "Device0" Driver "nvidia" VendorName "NVIDIA Corporation" Option "NoLogo" "1" Option "RenderAccel" "1" Option "RegistryDwords" "PerfLevelSrc=0x3333" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Device0" Monitor "Monitor0" DefaultDepth 24 Subsection "Display" Depth 24 Modes "1920x1080_75.00" EndSubsection EndSection
Napisano 5 Październik 20159 l Tak to powinno wyglądać każdy monitor powinien mieć swoją sekcje. Jeszcze warto zwrócić uwagę by synchronizacja pionowa i pozioma była zgodna ze specyfikacją monitora. https://gist.github.com/daemox/6325050
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto