DrComet Napisano 14 Październik 2015 Napisano 14 Październik 2015 Witam. Dawno tu nie zaglądałem, ale posiadłem potrzebę zwrócenia się do Was o pomoc. Po latach pracy w maxie przyszedł ten nieuchronny moment, gdzie trzeba zająć się także animacją (wcześniej nie potrzebowałem tego, ale jak się tworzy swoją grę, to już inna bajka). Problem, jak napisałem w temacie, dotyczy riggowania, a mianowicie model nie za bardzo reaguje z narzędziem Paint Weights, przez co nie mogę przykładowo pomalować całej głowy na czerwono. Painter niewiele zmian wprowadza na wyżej wymieniony model http://scr.hu/6c0a/ng1an . Czy ktoś ma może pomysł co z tym fantem zrobić? Pozdrawiam, DrComet
zio_mal Napisano 14 Październik 2015 Napisano 14 Październik 2015 akurat zasłoniłeś okienkiem panel boczny. prawdopodobnie masz włączoną opcję "Paint Blend Weights" tuż pod przyciskiem malowania wag. jak odznaczysz ptaszka to swobodnie będziesz mógł mazać. powyższa opcja, pomaga wprowadzić tonalne przejście wag verteksów pomiędzy kośćmi (wygładzić zakres działania kości), które łapią swoim zakresem wspomniane verteksy (wg parametrów ustawionych w oknie malowania wag) - chaotycznie, ale myślę, że zrozumiesz jak przetestujesz.
DrComet Napisano 14 Październik 2015 Autor Napisano 14 Październik 2015 A rzeczywiście była zaznaczona i teraz działa jak należy. Dzięki za szybką odpowiedź oraz za wyjaśnienia :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się