Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam. Dawno tu nie zaglądałem, ale posiadłem potrzebę zwrócenia się do Was o pomoc. Po latach pracy w maxie przyszedł ten nieuchronny moment, gdzie trzeba zająć się także animacją (wcześniej nie potrzebowałem tego, ale jak się tworzy swoją grę, to już inna bajka). Problem, jak napisałem w temacie, dotyczy riggowania, a mianowicie model nie za bardzo reaguje z narzędziem Paint Weights, przez co nie mogę przykładowo pomalować całej głowy na czerwono. Painter niewiele zmian wprowadza na wyżej wymieniony model http://scr.hu/6c0a/ng1an . Czy ktoś ma może pomysł co z tym fantem zrobić?

 

Pozdrawiam,

DrComet

  • Replies 2
  • Views 808
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

akurat zasłoniłeś okienkiem panel boczny. prawdopodobnie masz włączoną opcję "Paint Blend Weights" tuż pod przyciskiem malowania wag. jak odznaczysz ptaszka to swobodnie będziesz mógł mazać.

 

powyższa opcja, pomaga wprowadzić tonalne przejście wag verteksów pomiędzy kośćmi (wygładzić zakres działania kości), które łapią swoim zakresem wspomniane verteksy (wg parametrów ustawionych w oknie malowania wag) - chaotycznie, ale myślę, że zrozumiesz jak przetestujesz.

  • Author

A rzeczywiście była zaznaczona i teraz działa jak należy. Dzięki za szybką odpowiedź oraz za wyjaśnienia :D

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy