Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Nie wiem co to za wariactwa... Objawy pojawiły się nagle, wyrenderowałem wiele scen z takimi samymi ustawieniami, jednak w pewnym momencie światło zaczęło się zachowywać tak jak na załączonej grafice.

 

Na początku renderowałem wszystko wybierając w Global Illumination opcję "Project FG points over camera path", ale kiedy problem zaczął występować próbowałem zapisywać najpierw FG do cachu, a potem go odczytywać podczas renderowania, czasem to działało, a czasem nie. Bywa że już podczas obliczania FG obiekty są czarne jakby nie przyjmowały światła, a czasem okazują się takie dopiero podczas renderowania...

 

Z kolei czasem, jak renderuję klatka po klatce, wszystko jest dobrze... Z tymże takie rozwiązanie nie wchodzi w grę gdyż mam jeszcze kilkanaście sekwencji po kilkaset klatek i nie jestem w stanie co parę minut pilnować czy następna klatka nie jest zepsuta. Mógłbym też pewnie renderować sekwencje zaznaczając żeby FG wyliczał się z obecnej pozycji kamery, ale boję się, że tym sposobem uzyskam jedynie migotania i będę musiał wystosować odpowiednie ostrzeżenie dla epileptyków.

 

Bardzo proszę o informację czy ktoś zetknął się z takim problemem i czy może zna rozwiązanie?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Zauważyłem jeszcze jedną zależność. Sceny problematyczne, wyróżniają się tym, że akcja jest odgrywania w przestworzach (duża odległość pierwszego planu od drugiego) i jeden obiekt (księżyc) jest znacząco większy od reszty (no może nie od wszystkich budynków, ale może ma to jakieś znaczenie).

Napisano

Pod maxem nigdy nie dotykałem Mental'a ale w mayi były niezłe cyrki ze scenami o dużej rozpiętości.

Nie pamiętam już rozwiązania, sprawdziłbym dwie rzeczy:

1. clipping planey na kamerze

2. pokombinował z ustawieniam space partitioner'a (BSP,BSP2 etc. już nie pamiętam co tam teraz w MR jest)

 

Opcją ratunkową jest rozbicie sceny na warstwy...

Napisano
  • Autor

Zmieniłem to co napisałeś (w ustawieniach Mentala zaznaczyłem w ciemno jakieś dwa checkboxy), na razie zdaje się obliczać prawidłowo, dam znać jutro czy podczas renderowania będzie tak samo :)

 

Rozbicie sceny na dwie też będzie dobrym podejściem w razie czego, dzięki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności