Skocz do zawartości

ozogonkiem

Members
  • Liczba zawartości

    86
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana ozogonkiem w dniu 26 Marzec 2020

Użytkownicy przyznają ozogonkiem punkty reputacji!

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

ozogonkiem's Achievements

  1. Podobał mi się ten film. W wersji aktorskiej byłyby flaki z olejem, bo historia nie jest angażująca, ale dzięki temu że w wielu miejscach poszaleli z kolorami, udało się zrobić wizualnie atrakcyjne widowisko. Do tego świetna muzyka która podbijała tempo kiedy było trzeba. Co mnie kłuło podczas seansu to sceny gdzie postaci są animowane na statycznym tle. Najgorzej kiedy postać była pomniejszana w post produkcji, wtedy to wyglądało dosłownie jak stare bajki Disneya, gdzie od razu wiadomo z którym elementem dekoracji będzie jakaś interakcja. Gdyby zrobili chociaż kilka różnych obrazów tła i puścili w pętli, to już złamałoby część tego wybicia z immersji. Na obronę Chłopów dodam że moja narzeczona niczego takiego nie zauważyła, więc może to nie jest aż taki problem 😛 Druga sprawa, to fakt, że to już ostatni moment na zrobienie takiego filmu. Skoro i tak mieli wszystko nagrane, mogli przecież przepuścić całość przez sieć neuronową, ewentualnie namalować kluczowe klatki, żeby sieć miała jakiś art direction. Pewnie zrobią kolejny film w tym stylu, ale uważam, że kiedy masz technologie pozwalające osiągnąć ten sam efekt taniej, to już jest popisywanie się 😄
  2. Nie gniewajcie się że przywołam ten wątek z martwych ale może znajdą się osoby z podobnym problemem które na tym skorzystają :V Zapewne ktoś z forumowiczów sprzedaje modele na Turbosquid. Jak poprawnie wypełnić identyfikację podatkową? Na start mam dylemat, którą opcję powinienem wybrać jako jednoosobowa działalność gospodarcza? Próbowałem z Individual, na koniec podając swój numer PESEL, żeby rozliczać się z tego w PIT rocznym, ale taka opcja nie przeszła. Obstawiam więc, że muszę użyć swojego numeru NIP. Na screenie nie zmieściły się opcje: Corporation Partnership
  3. Rozumiem że sprawa rozwiązana, ale myślę że warto dopowiedzieć czemu tak jest 😛 Jak rozkładasz UV, korzystasz z pewnej przestrzeni która rozciąga się na dwóch osiach od punktu (0,0), do punktu (1,1). Tekstura, która załadujesz jest mapowana tak, żeby mieściła się w tych punktach. Program nie zwraca uwagi na jakiego kształt Po prostu dopasowuje współrzędne do rozdzielczości. Jeżeli chcesz pracować na prostokątnej teksturze i widzieć takie kształty wysp jaki masz w rzeczywistości, możesz zmienić Aspect Ratio w widoku edycji UV. Klikasz N > Zakładka View > Display > Aspect Ratio. Tak jak napisał Tvaroog, otwierając i zaznaczając teksturę w shader edytorze, możesz podczas Unwrap zaznaczyć Correct Aspect i wtedy dopasuje Ci mapowanie właśnie pod tę teksturę. Jeżeli masz kilka tekstur z różnymi aspect ratio, musisz zaznaczyć tę której ratio ma być używane :v Takie dodatkowe informacje, gdyby ktoś kiedyś natrafił na ten temat 😄
  4. Cześć, jak nie masz porobionych żadnych dziwnych zależności to zwykłe kopiowanie Ctrl+C, Ctrl+V daje radę pomiędzy plikami blenderowymi 😉 W ten sposób kopiuje Ci też materiały, jakieś systemy cząsteczkowe, itp. Jak masz jakieś kompletne rigi, czy constrainty, to zapakuj to wszystko do jakiejś nadrzędnej kolekcji i wybierz z górnej belki File->Append... Tam wybierz plik który chcesz dołączyć do swojej sceny, a w nim wybierz kolekcję, która Cię interesuje.
  5. Chętnie widziałbym to jako cykliczny event, może w końcu będzie kop do regularnej nauki 😄
  6. Nooo dobra, skoro już się zadeklarowałem to głupio tak nic nie wrzucić 😄 Jak będzie więcej takich wyzwań, to chętnie poobserwuję przyrost skilla bo narazie jak widać limit czasu mnie pokonał 😛 Następnym razem jednak użyję symetrii :x
  7. Czyli czas do piątku? Może wypróbuję blendera do sculptu 😄
  8. Cześć, blender nie umie za bardzo poradzić sobie z obliczaniem odległości od kamery, kiedy na jego drodze stoi las (bądź prawdopodobnie dowolne obiekty z maskowaną przeźroczystością), a ja nie umiem mu z tym pomóc. Widziałem, że inni mają takie problemy (np. tu: https://devtalk.blender.org/t/is-this-a-bug-weird-noise-in-the-mist-pass-also-on-zdepth-pass/9209), więc poczucie, że nie jestem z tym sam pomaga, ale tylko trochę. W mojej konkretnej scenie mam drzewa i meshe terenu. Przez ten problem uznałem, że dodam perspektywę powietrzną na kartkach, ale musiałem przez to podbić mocno ilość sampli przeźroczystości, poza tym nie jest to najelegantsze rozwiązanie. Poza tym mist pass byłby mi też pomocny w AE żeby dodać DOF. Zazwyczaj Mist pass jest czarny przy najbliższym punkcie i biały w najdalszym. W załączniku jest mój mist pass. Jak widać, ziarno nie do odsiania. Podejrzewam, że to popularny problem. Może ktoś z Was już się z tym zmierzył? EDIT: Jak coś to jestem świadomy jednego rozwiązania. Trzeba przełączyć samplowanie z Path Tracing na Branched Path Tracing i tam zwiększyć minimalną ilość odbić dla przeźroczystości. Byłoby super gdyby nie to, że kilka drzewek podczas testu normalnie renderuje się w pół minuty, a z tą opcją przekracza 3 minuty :x
  9. Tutaj gościu mniej więcej od 12 minuty wypala teksturę do vertexów: https://lesterbanks.com/2011/08/creating-stylized-paths-of-hate-painterly-clouds-in-3ds-max/ Wcześniej oczywiście wypalił teksturę z oświetlenia. Sam tutorial dotyczy stworzenia stylizowanych chmur jakie były w animacji Paths of Hate. Co prawda jest dość stary, ale w 3ds Maxie chyba za dużo się od tego czasu nie zmieniło 😛
  10. Oj, coraz lepsze te boty. Nie wyglądało to na nachalną reklamę 😄
  11. Pracowałem chwilę w agencji interaktywnej, gdzie robiliśmy takie właśnie rzeczy, głównie na jakieś targi czy z przeznaczeniem na prezentacje produktów. Technologia jeszcze dość kulawa, chociaż z wyjściem ARCore i ARKit dostała drugą szansę. Często wykorzystuje do pracy "markery". W rzeczonej agencji rozwijali serwis (niestety mocno zaniedbali tam UI/UX) w który w zasadzie działania miał przypominać youtube/sketchfab dla AR: https://xr.plus/ Jednak najczęściej z AR korzysta młodzież dodając sobie kocie uszy na snapchacie 😛
  12. Ja też nigdy nie byłem zbyt aktywnym użytkownikiem, ale zawsze chętnie powracałem na forum jako cichy obserwator :v Jeżeli już się udzielałem to zazwyczaj z prośbą o pomoc przy jakimś problemie i do tego forum chyba w dalszym ciągu całkiem dobrze się sprawdza. Chyba że jest to prosty problem który potrzebujesz szybko rozwiązać- w takich przypadkach przewaga jest po stronie Discorda i fejsa. Teraz jestem na takim etapie że chętnie sam pomógłbym początkującym, no ale ich tutaj nie ma. Wszelkie rodzaju bitwy zawsze chętnie obserwowałem (nie podchodząc, bo niewiele miałem do pokazania), a teraz sądzę że w niektórych chętnie wziąłbym udział. Ogólnie bardzo mocno liczę na reaktywację strony. Myślę że z czasem ludzie mogą zacząć mieć dość tracenia czasu na social mediach (nie oszukujmy się poza zbawiennymi tematycznymi grupami, w ogromniej mierze jest to świątynia prokrestynacji).
  13. Dzięki Alex za wyczerpującą odpowiedź. Ostatecznie postawiłem na mozolne dopasowanie kilku Force fields tak żeby uzyskać względnie zadowalający efekt. Miałem za dużo elementów, żeby odważyć się animować je ręcznie (setki, jeżeli nie tysiące cegieł) 😛 Czuję, że muszę lepiej poznać Animation Nodes, wtedy pewnie mógłbym całkowicie ominąć fizykę. Mam się czego uczyć w najbliższym czasie 🙂
  14. Niestety w blenderze fizyka działa globalnie (chyba, że jest jakiś ukryty przełącznik takiego stanu). Kolizji do empty też nie można podpiąć. Jeszcze kombinuję trochę z Fforce Fields (niech Cię nazwa nie zmyli, ich też się nie da zbyt łatwo ograniczyć powierzchniowo).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności