V4nder Napisano 30 Październik 2015 Napisano 30 Październik 2015 (edytowane) Witam. Mam problem z importowaniem meshy do UE4. Zapisuje w maxie jako plik fbx. Przykładowo wrzucam budynek po ktorym chciałbym biegać ale w okół tego budynku tworzy się pole przez które nie mogę przejść. Jakieś pomysły? Dodam że jestem nowy w UE4. Dzięki z góry za pomoc. Edytowane 30 Październik 2015 przez V4nder
jacenty Napisano 31 Październik 2015 Napisano 31 Październik 2015 Problem z ksztaltami kolizyjnymi .Jesli jest zbyt skomplikowana bryla ue4 sam zle generuje autoamtycznie ksztalty kolizyjne. Rozwiazania sa 2: 1. Zaimportowac model bez opcji wlaczajacej automatycznie ksztalty kolizyjne i dorobic recznie ksztalty kolizyjne w U4 2. W maxie mozesz zrobic osobnego mesha ktory bedzie ksztaltem kolizyjneym .Muszisz go nazwac tak samo jak glowny mesz. Dla przykladu . Glowny model Budynek nazwa ksztaltu kolizyjnego UCX_Budynek . Zaznaczacz 2 te modele i exportujesz jako jeden. W zaleznosci od skomplikowania mesza kolizyjnego nie zawsze dobrze do zrobi. Musisz sie pobawic i potestowac jakie ksztalty przechodza jakie nie. (W podgladzie mesza w u4 po kliknieciu na nim pojawi sie okna z meshem i tam ladnie iwdac ten ksztalt kolizyjny )W u4 przy imporcie zaznaczasz jeszcze opcje (nie pamietam jak sie nazywa), ktora pozwala dawac generowac bardziej skomplikowane ksztalty z UCX. Ps. Pisze to z pamieci nie jestem pewien poprawnosci przedrostka UCX .Jak cos bedzie nie teges to wujek google pomoze ;) Edit .Mesz kolizyjny musi byc bryla zamnkieta Nie moze to byc np box z usunietym fejsem . albo plane .
zagloowka Napisano 31 Październik 2015 Napisano 31 Październik 2015 jeżeli nie masz za dużo poly to możesz ustawić żeby bryła miała kolizję taką jak siatka - - - Połączono posty - - - po zaimportowaniu otwierasz bryłe w Content Browser i wpisz "col" w wyszukiwarkę po prawej nad opcjami, powinno się pojawić takie rozwijane menu gdzie wybierasz use complex as simple czy jakoś tak. Wieczorem sprawdzę i dopisze dokładnie.
zagloowka Napisano 31 Październik 2015 Napisano 31 Październik 2015 Ta opcja nazywa się Collison Complexity i trzeba z niej wybrać "Use Complex Collision As Simple"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się