Maksym Napisano 28 Listopad 2015 Napisano 28 Listopad 2015 (edytowane) Witam, mam cholernie dziwny problem. Kamera robi rundkę wokół kolorowego dymu zrobionego w Particle Flow i w pewnym momencie dym zaczyna się paskudnie ściemniać, albo też jest ciemny od początku i potem się rozjaśnia. (Gdy kamera jest nieruchoma problem nie występuje) Tutaj oba przypadki: A najbardziej szokujące jest, że jeśli wyrenderować jedną z ciemnych klatek osobno bez zapisywania i potem ręcznie zapisać na dysk, to wszystko jest OK(!) Format zapisu - TGA 32bit z kan. alfa. Wygląda na to że po prostu maleje ekspozycja, bo zwiększenie ekspozycji w After Effects dobrze to koryguje. Tyle że gwiazdki wtedy są za jasne, a wolałbym mieć od razu dobry render i nie bawić się w rozbijanie tego na osobne warstwy. Ponieważ gwiazdki są renderowane prawidłowo podejrzewam że może to mieć coś wspólnego z w/w operatorem, ale nic kompletnie nie znalazłem na ten temat na necie. Ekspozycji w samym maxie nie ruszałem, a jak włączyłem to nie dało to żadnego efektu (nie znam się za bardzo i może nie wiem jak włączyć) renderer - default scanline, wersja maxa 2009 x64, sp1. Pomoże ktoś? /hehehe Chyba sobie poradziłem. Po prostu dałem zwykłe światło omni tuż przed kamerą i zlinkowałem je z nią. Teraz na każdą cząstkę dymu w każdym momencie animacji światło pada prostopadle. Problem zniknął:) Aczkolwiek wciąż zagadką pozostaje dla mnie dlaczego w takim razie pojedyncze klatki wychodziły dobrze i bez tego zabiegu. Edytowane 28 Listopad 2015 przez Maksym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się