Napisano 6 Grudzień 201510 l Wrzuciłem temat na odforce, ale spróbuję i tutaj, skoro jest parę osób siedzących w houdinim :) http://forums.odforce.net/topic/24597-destruction-vfx-collision-slide-flickering-particles-same-old-problems-from-noob/#entry143841 1. Slide Particle mi niekontrolowanie ślizgają się po kolizji vdb. Substepy, volume offset, vdb resolution - nie działa. Pomysły? 2. Flicker Particle flickerują mi jak znajdą się potrzasku (upadły na ziemię a późnie rigid upada na nie). Robi się sajgonik. Jak takie punkty wyłączyć z obliczeń? 3. W old pop znalazłem node acceleration. Gdzie w w nowych pop'ach jest to samo? Nie chce mi się wierzyć, że muszę dopiero później timeshif'tem kalkulować accelerację jeśli bym chciał na jej podstawie np. pokasować błędne punkty. Tutaj znalazłem podpowiedzi, ale nie do końca je rozumiem, lub sprowadzają się do timeshifta, a ja bardzo bym chciał to mieć na poziomie pop (by np. dampować a nie kasować punkty, ale może nie jest to najlepsze rozwiazanie): http://forums.odforce.net/topic/18873-how-to-calculate-acceleration-of-particles-in-a-flip-simulation/ Edytowane 6 Grudzień 201510 l przez ChargingImage
Napisano 6 Grudzień 201510 l Wide, ze kots juz na odforsie Ci odpisal. Jezeli chodzi o problemy to mozemy zgadywac ale najlepiej gdybys podsylal scene, wowczas mozna poprostu zdebugowac.
Napisano 6 Grudzień 201510 l Autor Wide, ze kots juz na odforsie Ci odpisal. Jezeli chodzi o problemy to mozemy zgadywac ale najlepiej gdybys podsylal scene, wowczas mozna poprostu zdebugowac. W załączniku, ale trzeba będzie tam trochę cache'y poprzepinać. Starałem się nie robić bałaganu. Simka zaczyna się od 7 klatki.
Napisano 7 Grudzień 201510 l Autor Żeby ułatwić życie ludziom dobrej woli, próbowałem dziś odtworzyć setup na przykładowej scenie, tak by wystąpił błąd - niestety, nie udało mi się :P Kolizje były poprawne, nic mi nie ślizgało się po ścianie... oj, czeka mnie długi debug... Mogę załączyć cały projekt, ale to 22 GB, pytanie czy będzie się chciało komuś go zassać.
Napisano 8 Grudzień 201510 l Autor progres delikatny: volume offset -0.1 powoduje zmniejszenie problemu. Podejrzewam rodzenie się particli w volumie. Albo je pokasuje, albo wypchne....
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto