ChargingImage Napisano 6 Grudzień 2015 Napisano 6 Grudzień 2015 (edytowane) Wrzuciłem temat na odforce, ale spróbuję i tutaj, skoro jest parę osób siedzących w houdinim :) http://forums.odforce.net/topic/24597-destruction-vfx-collision-slide-flickering-particles-same-old-problems-from-noob/#entry143841 1. Slide Particle mi niekontrolowanie ślizgają się po kolizji vdb. Substepy, volume offset, vdb resolution - nie działa. Pomysły? 2. Flicker Particle flickerują mi jak znajdą się potrzasku (upadły na ziemię a późnie rigid upada na nie). Robi się sajgonik. Jak takie punkty wyłączyć z obliczeń? 3. W old pop znalazłem node acceleration. Gdzie w w nowych pop'ach jest to samo? Nie chce mi się wierzyć, że muszę dopiero później timeshif'tem kalkulować accelerację jeśli bym chciał na jej podstawie np. pokasować błędne punkty. Tutaj znalazłem podpowiedzi, ale nie do końca je rozumiem, lub sprowadzają się do timeshifta, a ja bardzo bym chciał to mieć na poziomie pop (by np. dampować a nie kasować punkty, ale może nie jest to najlepsze rozwiazanie): http://forums.odforce.net/topic/18873-how-to-calculate-acceleration-of-particles-in-a-flip-simulation/ Edytowane 6 Grudzień 2015 przez ChargingImage
tmdag Napisano 6 Grudzień 2015 Napisano 6 Grudzień 2015 Wide, ze kots juz na odforsie Ci odpisal. Jezeli chodzi o problemy to mozemy zgadywac ale najlepiej gdybys podsylal scene, wowczas mozna poprostu zdebugowac.
ChargingImage Napisano 6 Grudzień 2015 Autor Napisano 6 Grudzień 2015 Wide, ze kots juz na odforsie Ci odpisal. Jezeli chodzi o problemy to mozemy zgadywac ale najlepiej gdybys podsylal scene, wowczas mozna poprostu zdebugowac. W załączniku, ale trzeba będzie tam trochę cache'y poprzepinać. Starałem się nie robić bałaganu. Simka zaczyna się od 7 klatki.
ChargingImage Napisano 7 Grudzień 2015 Autor Napisano 7 Grudzień 2015 Żeby ułatwić życie ludziom dobrej woli, próbowałem dziś odtworzyć setup na przykładowej scenie, tak by wystąpił błąd - niestety, nie udało mi się :P Kolizje były poprawne, nic mi nie ślizgało się po ścianie... oj, czeka mnie długi debug... Mogę załączyć cały projekt, ale to 22 GB, pytanie czy będzie się chciało komuś go zassać.
ChargingImage Napisano 8 Grudzień 2015 Autor Napisano 8 Grudzień 2015 progres delikatny: volume offset -0.1 powoduje zmniejszenie problemu. Podejrzewam rodzenie się particli w volumie. Albo je pokasuje, albo wypchne....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się