matiuss Napisano 27 Grudzień 2015 Napisano 27 Grudzień 2015 Witam wszystkich, przyszła wreszcie pora, żeby skończyć ciągłe czytanie i oglądanie video poradników a zacząć coś robić. Pierwsza styczność z próbą animacji postaci - run cycle : ( jakość trochę słaba, następna praca będzie w 720p ) Jest to wersja finalna. Teraz biorę się za walk cycle i wydaje mi się że będę miał trochę więcej roboty niż z run cycle :P ( jedynie co mi przeszkadza to praca palców u stopy/kostki :/ ) Interesuje mnie Game Animation i za boga nie mogę znaleźć dobrze zrigowanej postaci :(( super by było mieć postać podobną do Lisy z iAnimate :P Jedynie co znalazłem ciekawego to postać "TF -Scout - Rig" z borderlands 2 i "Amy" - tylko nie jest zrigowana :(
matiuss Napisano 2 Styczeń 2016 Autor Napisano 2 Styczeń 2016 Kolejny projekt - walk cycle Trochę dziwnie mi miednica chodzi na boki (sztywno) + nadgarstek - ile ja się przy nim męczyłem... i nadal jest nie do końca dobrze:/
matiuss Napisano 3 Styczeń 2016 Autor Napisano 3 Styczeń 2016 Hmm oglądając któryś z kolei video poradnik na temat animacji, zdałem sobie sprawę, że błędem było porównywać to do modelowania.( np. tworzenie enviro robisz to co koleś, ustawiasz tuzin opcji i masz zamierzony efekt) Zawsze myślałem że w animacji będę musiał poznać jakieś dodatkowe skomplikowane opcje, ustawienia, wtyczki itp. tak jak w przypadku modelowania a okazuję się że nie! Dopiero teraz to sobie uświadomiłem że tu trzeba usiąść i samemu zacząć szlifować swoje umiejętność: pozy, dobry timing i overlaping a ja do tej pory oglądałem i oglądałem tutoriale czekając na nie wiadomo co :P a koleś robi w kółko jedno i to samo... ale chociaż nauczyłem się mniej więcej na co zwracać uwagę, jak zacząć i kilka dodatkowych trików :) Szukając pracy np. na stanowisko game animatora będę musiał przecież umieć posługiwać sie system motion cature a jak się go nauczyć jak nigdzie nie ma szkoleń na ten temat :( chyba że pracodawca zagwarantuje szybkie szkolenie w tej dziedzinie ?
osael Napisano 4 Styczeń 2016 Napisano 4 Styczeń 2016 Czołem! Na wstępie: nie renderuj. Rób zwykłe playblasty. Dodaj do tego frame count oraz wydłuż do 10s. Tak będzie łatwiej dawać feedback :-) Co do rigów - nie przejmuj się tym. Stewart na początek w zupełności wystarczy. Przejdźmy do animacji: Run cycle Zbyt małe wybicie. Miednica jest praktycznie w tym samym miejscu. W tym przypadku tradycyjnie odsyłam do Animator's Survival Kit: U Ciebie postać praktycznie cały czas ma zgięte kolana. Jak sam też zauważyłeś stopy są sztywne. Brakuje tam zgięcia. Tułów też mógłby się lekko zgiąć, a za nim szyja/głowa. Ręka lecąca w tył troszeczkę za wysoko. Ogólnie jest zbyt wyprostowany. Bieg to szybkie spadanie do przodu i unikanie upadku przez szybkie stawianie nóg. Więc środek ciężkości będzie z przodu. A już czepiając się pierdół to staraj się unikać twinningu - symetrii w pozach. Wiem, że to loop, ale lewa strona jest idealnym odbiciem prawej strony. Małe zmiany w barku lub innym wybiciu z nogi już pomogą. Walk cycle Znowu jest problem z miednicą. Ledwo co się porusza (oś Y) no i nie nadąża za nogami. Chodzenie to wolniejsze upadanie do przodu - ta sama zasada co w biegu. Znowu Richard Williams przychodzi z pomocą: Barki też trochę za mocno chodzą. Oczywiście to zależy od charakteru postaci, ale troszeczkę odstają od tempa reszty ciała. Nogi znowu cały czas zgięte w kolanach. Na pass position powinna być prawie idealnie wyprostowana (na tyle by nie było knee popping z klatki na klatkę). Wydaje mi się też, że stopy nie upadają w Y na linear. Sprawdź graph editor. Tak samo z oderwaniem. Klatka przed oderwaniem nogi - tam stopa gwałtownie (jak na tempo animacji) odsuwa się do tyłu. Korzystaj z referencji - a właściwie sam nagraj. Może też nie jest to najlepsza pora roku, ale poobserwuj jak ludzie chodzą. Po jakich łukach ich stopy wędrują. Z referencji też wyciągniesz podobne wnioski :-) Zawsze myślałem że w animacji będę musiał poznać jakieś dodatkowe skomplikowane opcje, ustawienia, wtyczki itp. tak jak w przypadku modelowania a okazuję się że nie! Dokładnie! Animacja to trudny fach. Tutaj potrzeba sporo sporo czasu na sam skill. Program to tylko narzędzie. Animacja to obserwacja. Animatorzy ciągle studiują życie. Ja sam ciągle obserwuję zachowania ludzi. Polecam do tego metro! :-) Bieg, chód. Wszystko jest! Szukając pracy np. na stanowisko game animatora będę musiał przecież umieć posługiwać sie system motion cature i tak i nie. Do gier też animuje się kluczami. No.. ale to zbyt drogie/czasochłonne. Jest sporo tutków. Obczaj motion builder. Ale... najpierw zajmij się umiejętnościami. Obróbka mocap to akurat mało twórcze zajęcie. Wybacz, jestem trochę ortodoksyjnym animatorem ;-) chyba że pracodawca zagwarantuje szybkie szkolenie w tej dziedzinie ? Może, ale nie musi. Prawdopodobnie zmniejszasz swoje szanse zatrudnienia, ale jeżeli jesteś dobrym animatorem to zainwestują w Ciebie każde pieniądze. Powodzenia!
matiuss Napisano 28 Styczeń 2016 Autor Napisano 28 Styczeń 2016 (edytowane) Trochę spóźniona praca ale to przez to że zaciekawił mnie bardzo kierunek cinematic artist i przeglądałem dużo na ten temat a zwłaszcza o rysowaniu storyboardów :P ALE na wszystko przyjdzie czas! najpierw znalezienie pracy najlepiej jako game animator bo cinematic animator to raczej za 3 lata XD [video=youtube_share;plAf2_Umr60] a tutaj refka którą się posługiwałem: Ogólnie to jest trochę niedociągnięć ale żeby to poprawić to musiałbym wszystko od nowa zaczynać. Duży chaos w grapheditorze zwłaszcza przy rękach -_- nie ogarnąłem tego i musiałem klatka po klatce je animować XD Edytowane 28 Styczeń 2016 przez matiuss
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się