Skocz do zawartości

Podstawowe pytanie na temat modelowania w 3ds max


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie, niby banalne a jednak nie mode do tego dojsc ;p. chodzi o to : Jak stworzyc ostre krawedzie po uzyciu "mesh smooth". tzn zeby dany obiekt nie "wygladzal sie" wszedzie tylko np na jednej krawedzi pozostal "niewygladzony" ! (ptyanie dotyczy zarowno wygladzania NURMS jak i innych).

 

prosze o pomoc

z gory dzieki

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

zaznacz edge i uzyj chamfer lub filet

 

zauwaz ze gdy przy danych edge`ach sa inne dosyc blisko mesh smooth to zaokragla ostrzej

 

moze powiem tak ....

 

mesh smooth dziala na zasadzie dodawania loopów miedzy edgami im blizej sa te loopy tym mesh w tym miejscu sie zaokragla ...

 

musisz pocwiczyc zeby zrozumiec

 

pamietaj jednak zeby unikac polygonow wielokątów bo robi sie kaszana np model z samych czworokontow ( chodzi o polygony) najlepiej wtedy na nie m.smooth dziala

 

mozesz to zobaczyc twozac cylinder podstawowy i jeden z cap segments 2 i dac im mesh smooth w tedy na tym pierwszym podstawy cylindra twozy wielokat i robi sie kaszana a w drugim jest wiele lepiej bo na kantach masz juz prostokaty

Napisano

Czyli wystarczy ze zastosuje kilka razy "cut" w poblizu danej krawedzi, tylko ze zaby osiagnac efekt "idealnego niewygladzenia :P" ktorko mowiac zeby zaokraglenia NIE bylo to ilosc tych ciec musi zmierzac do nieskonczonosci (ehh ta matematyka).

 

W miedzyczasie mam kolejne pytanko : Jak zrobic "puste" (np biale) tlo do swojego modelu?, jak rozmiescic swiatla (jakich swiatel uzyc) zeby dany model byl oswietlony z kazdej strony (zeby to nie wygladalo jak 2d tak ze z jednej strony widac obiekt a z drugiej jest kompletnie czarny (niewidoczny)). Aha i zeby jeszcze takie ladne rozmazane cienie pod nim byly a nie zwykly rzut z gory jednej ciemnej plamy (konturu), dokladnie chodzi mi ten efekt jaki jest tutaj http://www.augustow.mm.pl/~marcin18pl/Moje%20prace/Gniaztko%20na%20scianie/kontakt%204.jpg (jest to jedna z Twoich prac Pana powyzej;p)

Napisano
Czyli wystarczy ze zastosuje kilka razy "cut" w poblizu danej krawedzi, tylko ze zaby osiagnac efekt "idealnego niewygladzenia :P" ktorko mowiac zeby zaokraglenia NIE bylo to ilosc tych ciec musi zmierzac do nieskonczonosci (ehh ta matematyka).

 

Kiedyś w FAQ'u wypisałem kilka sposób na krawędzie, zajrzyj tutaj:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384

 

'idealne niewygładzanie ;) ' da Ci np. metoda z 'separate by smoothing groups'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności