Gość wtf Napisano 16 Październik 2004 Napisano 16 Październik 2004 Mam pytanie, niby banalne a jednak nie mode do tego dojsc ;p. chodzi o to : Jak stworzyc ostre krawedzie po uzyciu "mesh smooth". tzn zeby dany obiekt nie "wygladzal sie" wszedzie tylko np na jednej krawedzi pozostal "niewygladzony" ! (ptyanie dotyczy zarowno wygladzania NURMS jak i innych). prosze o pomoc z gory dzieki
Marcin Napisano 16 Październik 2004 Napisano 16 Październik 2004 zaznacz edge i uzyj chamfer lub filet zauwaz ze gdy przy danych edge`ach sa inne dosyc blisko mesh smooth to zaokragla ostrzej moze powiem tak .... mesh smooth dziala na zasadzie dodawania loopów miedzy edgami im blizej sa te loopy tym mesh w tym miejscu sie zaokragla ... musisz pocwiczyc zeby zrozumiec pamietaj jednak zeby unikac polygonow wielokątów bo robi sie kaszana np model z samych czworokontow ( chodzi o polygony) najlepiej wtedy na nie m.smooth dziala mozesz to zobaczyc twozac cylinder podstawowy i jeden z cap segments 2 i dac im mesh smooth w tedy na tym pierwszym podstawy cylindra twozy wielokat i robi sie kaszana a w drugim jest wiele lepiej bo na kantach masz juz prostokaty
Gość wtf Napisano 16 Październik 2004 Napisano 16 Październik 2004 Czyli wystarczy ze zastosuje kilka razy "cut" w poblizu danej krawedzi, tylko ze zaby osiagnac efekt "idealnego niewygladzenia :P" ktorko mowiac zeby zaokraglenia NIE bylo to ilosc tych ciec musi zmierzac do nieskonczonosci (ehh ta matematyka). W miedzyczasie mam kolejne pytanko : Jak zrobic "puste" (np biale) tlo do swojego modelu?, jak rozmiescic swiatla (jakich swiatel uzyc) zeby dany model byl oswietlony z kazdej strony (zeby to nie wygladalo jak 2d tak ze z jednej strony widac obiekt a z drugiej jest kompletnie czarny (niewidoczny)). Aha i zeby jeszcze takie ladne rozmazane cienie pod nim byly a nie zwykly rzut z gory jednej ciemnej plamy (konturu), dokladnie chodzi mi ten efekt jaki jest tutaj http://www.augustow.mm.pl/~marcin18pl/Moje%20prace/Gniaztko%20na%20scianie/kontakt%204.jpg (jest to jedna z Twoich prac Pana powyzej;p)
illy Napisano 16 Październik 2004 Napisano 16 Październik 2004 uzywasz jakiegos renderera, i to juz sie pytaj w dziale na jego temat
VGT Napisano 16 Październik 2004 Napisano 16 Październik 2004 Czyli wystarczy ze zastosuje kilka razy "cut" w poblizu danej krawedzi, tylko ze zaby osiagnac efekt "idealnego niewygladzenia :P" ktorko mowiac zeby zaokraglenia NIE bylo to ilosc tych ciec musi zmierzac do nieskonczonosci (ehh ta matematyka). Kiedyś w FAQ'u wypisałem kilka sposób na krawędzie, zajrzyj tutaj: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384 'idealne niewygładzanie ;) ' da Ci np. metoda z 'separate by smoothing groups'
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się