Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie, niby banalne a jednak nie mode do tego dojsc ;p. chodzi o to : Jak stworzyc ostre krawedzie po uzyciu "mesh smooth". tzn zeby dany obiekt nie "wygladzal sie" wszedzie tylko np na jednej krawedzi pozostal "niewygladzony" ! (ptyanie dotyczy zarowno wygladzania NURMS jak i innych).

 

prosze o pomoc

z gory dzieki

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zaznacz edge i uzyj chamfer lub filet

 

zauwaz ze gdy przy danych edge`ach sa inne dosyc blisko mesh smooth to zaokragla ostrzej

 

moze powiem tak ....

 

mesh smooth dziala na zasadzie dodawania loopów miedzy edgami im blizej sa te loopy tym mesh w tym miejscu sie zaokragla ...

 

musisz pocwiczyc zeby zrozumiec

 

pamietaj jednak zeby unikac polygonow wielokątów bo robi sie kaszana np model z samych czworokontow ( chodzi o polygony) najlepiej wtedy na nie m.smooth dziala

 

mozesz to zobaczyc twozac cylinder podstawowy i jeden z cap segments 2 i dac im mesh smooth w tedy na tym pierwszym podstawy cylindra twozy wielokat i robi sie kaszana a w drugim jest wiele lepiej bo na kantach masz juz prostokaty

Napisano

Czyli wystarczy ze zastosuje kilka razy "cut" w poblizu danej krawedzi, tylko ze zaby osiagnac efekt "idealnego niewygladzenia :P" ktorko mowiac zeby zaokraglenia NIE bylo to ilosc tych ciec musi zmierzac do nieskonczonosci (ehh ta matematyka).

 

W miedzyczasie mam kolejne pytanko : Jak zrobic "puste" (np biale) tlo do swojego modelu?, jak rozmiescic swiatla (jakich swiatel uzyc) zeby dany model byl oswietlony z kazdej strony (zeby to nie wygladalo jak 2d tak ze z jednej strony widac obiekt a z drugiej jest kompletnie czarny (niewidoczny)). Aha i zeby jeszcze takie ladne rozmazane cienie pod nim byly a nie zwykly rzut z gory jednej ciemnej plamy (konturu), dokladnie chodzi mi ten efekt jaki jest tutaj http://www.augustow.mm.pl/~marcin18pl/Moje%20prace/Gniaztko%20na%20scianie/kontakt%204.jpg (jest to jedna z Twoich prac Pana powyzej;p)

Napisano

uzywasz jakiegos renderera, i to juz sie pytaj w dziale na jego temat

Napisano
  wtf napisał:
Czyli wystarczy ze zastosuje kilka razy "cut" w poblizu danej krawedzi, tylko ze zaby osiagnac efekt "idealnego niewygladzenia :P" ktorko mowiac zeby zaokraglenia NIE bylo to ilosc tych ciec musi zmierzac do nieskonczonosci (ehh ta matematyka).

 

Kiedyś w FAQ'u wypisałem kilka sposób na krawędzie, zajrzyj tutaj:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384

 

'idealne niewygładzanie ;) ' da Ci np. metoda z 'separate by smoothing groups'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności