margaret1007 Napisano 17 Styczeń 2016 Napisano 17 Styczeń 2016 Mam strasznie dziwną sytuacje, nigdy coś takiego mi się nie przydarzyło. Render nie pokazuje całej sceny, do tego elementy modelu, które są na pierwszym planie są jakby podwojone, w miejsce drugiego planu, którego fragmentów w ogóle nie ma. Kolejnym problemem są plamki światła.. Bardzo proszę o pomoc :(
skalpel3d Napisano 18 Styczeń 2016 Napisano 18 Styczeń 2016 wrzuć scenę na jakiś dysk internetowy np google albo inny to ci zerknę bezpośrednio na scenę tak będzie szybciej
margaret1007 Napisano 18 Styczeń 2016 Autor Napisano 18 Styczeń 2016 dzięki wielkie za odpowiedź, nie będę fatygować, bo po skopiowaniu modelu jako 3ds i otworzeniu w nowym pliku wszystko było ok. Jednak chciałabym zapytać z jakimi ustawieniami są związane takie problemy?
skalpel3d Napisano 18 Styczeń 2016 Napisano 18 Styczeń 2016 Nie wiem jakie miałaś ustawiania renderera wtedy łatwiej by było odpowiedzieć gdzie był problem, dwa nie exportuj do 3ds masz taką opcje import merge możesz dzięki niemu wyciągnąć albo wszytko z pliku max albo konkretne obiekty do nowej sceny nie tracąc ich materiałów. Co do pojawiania się plam to np może być za niskie samplowanie , lub niskie parametry iradiance map, możesz mieć także w scenie materiały typu standard spod maxa vray od wersji 3 zrobił się bardzo czuły na takie materiały i np obiekty świeca lub właśnie powodują rożne zaburzenia renderera, niskie parametry subdivids w świetle lub materiałach w sekcji reflection i refraction. Na przyszłość jak masz problem to warto wrzucać screeny z ustawieniami renderera, świateł , kamery.
margaret1007 Napisano 19 Styczeń 2016 Autor Napisano 19 Styczeń 2016 (edytowane) dzięki wielkie za radę, nie wiedziałam o opcji import merge, a to niezwykle przydatne w moim przypadku nauki vraya i mieszania w ustawieniach. Faktycznie jeśli chodzi o plamki to problem leżał w niskich parametrach irradiance map. Edytowane 19 Styczeń 2016 przez margaret1007
skalpel3d Napisano 19 Styczeń 2016 Napisano 19 Styczeń 2016 Trudno powiedzieć bo na to niema przepisu ja każdą scenę indywidualni traktuje czasami można spokojnie wyrenderowac czysty śliczny obrazek na parametrach typu medium a czasami trzeba się bawić parametrami jedno podnosić inne zmniejszać aby zoptymalizować rendering. Najprościej wyrenderuj obrazek próbny i wrzuć na forum razem z ustawianiami renderera i świateł w scenie to wtedy będzie można powiedzieć na co masz zwrócić uwagę czy np nie trzeba podbić w którymś materiale subdivids czy tez świetle czy masz prawidłowo ustawione parametry irr map i lc. Na pewno przy takiej rozdzielczości powinnaś podbić LC do wartości z przedziału 1500-2000, światłu tez by się na pewno przydały mocniejsze subdivids niż standardowe 3 dla słońca i 8 w skyportalch o ile z takich korzystasz ja daje wyjściowo 24 ale nierzadko stosuje 128 ale mam mocny komputer stacjonarny. Pamiętaj tez sam render to nie koniec potem jest postprodukcja np w photoshopie albo AE, rożne niedociągnięcia czystego renderu można potem skutecznie usunąć w poście . Ogólnie jak wyrenderujesz próbnie wrzuć obrazek to ci podpowiem co i jak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się