Napisano 17 Styczeń 20169 l Mam strasznie dziwną sytuacje, nigdy coś takiego mi się nie przydarzyło. Render nie pokazuje całej sceny, do tego elementy modelu, które są na pierwszym planie są jakby podwojone, w miejsce drugiego planu, którego fragmentów w ogóle nie ma. Kolejnym problemem są plamki światła.. Bardzo proszę o pomoc :(
Napisano 18 Styczeń 20169 l wrzuć scenę na jakiś dysk internetowy np google albo inny to ci zerknę bezpośrednio na scenę tak będzie szybciej
Napisano 18 Styczeń 20169 l Autor dzięki wielkie za odpowiedź, nie będę fatygować, bo po skopiowaniu modelu jako 3ds i otworzeniu w nowym pliku wszystko było ok. Jednak chciałabym zapytać z jakimi ustawieniami są związane takie problemy?
Napisano 18 Styczeń 20169 l Nie wiem jakie miałaś ustawiania renderera wtedy łatwiej by było odpowiedzieć gdzie był problem, dwa nie exportuj do 3ds masz taką opcje import merge możesz dzięki niemu wyciągnąć albo wszytko z pliku max albo konkretne obiekty do nowej sceny nie tracąc ich materiałów. Co do pojawiania się plam to np może być za niskie samplowanie , lub niskie parametry iradiance map, możesz mieć także w scenie materiały typu standard spod maxa vray od wersji 3 zrobił się bardzo czuły na takie materiały i np obiekty świeca lub właśnie powodują rożne zaburzenia renderera, niskie parametry subdivids w świetle lub materiałach w sekcji reflection i refraction. Na przyszłość jak masz problem to warto wrzucać screeny z ustawieniami renderera, świateł , kamery.
Napisano 19 Styczeń 20169 l Autor dzięki wielkie za radę, nie wiedziałam o opcji import merge, a to niezwykle przydatne w moim przypadku nauki vraya i mieszania w ustawieniach. Faktycznie jeśli chodzi o plamki to problem leżał w niskich parametrach irradiance map. Edytowane 19 Styczeń 20169 l przez margaret1007
Napisano 19 Styczeń 20169 l Trudno powiedzieć bo na to niema przepisu ja każdą scenę indywidualni traktuje czasami można spokojnie wyrenderowac czysty śliczny obrazek na parametrach typu medium a czasami trzeba się bawić parametrami jedno podnosić inne zmniejszać aby zoptymalizować rendering. Najprościej wyrenderuj obrazek próbny i wrzuć na forum razem z ustawianiami renderera i świateł w scenie to wtedy będzie można powiedzieć na co masz zwrócić uwagę czy np nie trzeba podbić w którymś materiale subdivids czy tez świetle czy masz prawidłowo ustawione parametry irr map i lc. Na pewno przy takiej rozdzielczości powinnaś podbić LC do wartości z przedziału 1500-2000, światłu tez by się na pewno przydały mocniejsze subdivids niż standardowe 3 dla słońca i 8 w skyportalch o ile z takich korzystasz ja daje wyjściowo 24 ale nierzadko stosuje 128 ale mam mocny komputer stacjonarny. Pamiętaj tez sam render to nie koniec potem jest postprodukcja np w photoshopie albo AE, rożne niedociągnięcia czystego renderu można potem skutecznie usunąć w poście . Ogólnie jak wyrenderujesz próbnie wrzuć obrazek to ci podpowiem co i jak
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto