Jump to content
Sign in to follow this  
Chocobo

problem z oświetleniem pomieszczeń za pomocą omni

Recommended Posts

witam,

 

Mam scene składającą się z korytarzy i pokoi. Docelowo jest to animacja ( kamera sunie po korytarzu itp.).

silnik renderujący to scanline, bo zalezy mi na szybkim renderingu.

 

Oświetliłem pomieszczenia od wewnątrz światłem omni, ale niestety światło nie wiedzieć czemu przebija się przez ścinany i dodatkowo oświatla inne pomieszczenia, które już mają własne światła. Jedno ingeruje w drugie i przez to cienie są bardzo nieregularne. Jedna ściana jest za mocno oświetlona, druga ciemnia itp.

 

Spróbowałem umieścić światło na zewnątrz pomieszczeń i zmiejszyć ich liczbe. Efekt troche lepszy ale dalej jest źle. Znalazłem też parametr decay, ale prawie nic to nie daje. Przez to albo jest ciemno jak w grobie, albo po zwiększeniu liczby jednostek wychodzi na to samo ( za jasno).

 

Prosze, powiedzcie czy omni da się ustawić tak, aby promienie zatrzymywały się na obiektach i dalej już nie leciały?

Chce równomiernie oświetlić pomieszczenia bez żadnych "snopów światła". Scena ma szybko się renderować, dlatego światło musi być proste.

 

jesli chodzi o direct spota to nie wiem jak zmiękczyć kończenie się swiatła, bo gdy próbowałem go użyć to światło padało jak by "nożem ktoś je ociosał".

 

Jeszcze raz przypomnie, że w gre wchodzi tylko scanline.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy