matiuss Napisano 20 Luty 2016 Napisano 20 Luty 2016 Witam, Wyznaczyłem sobie pewien cel: praca jako Cinematic Artist. Teraz muszę się dowiedzieć jak go zrealizować - co muszę wiedzieć, jakie są wymagania, jak się do tego zabrać i od czego zacząć ? Mam jeszcze kilka pytań, które chciałbym zadać aby rozwiać pewne moje wątpliwości. Storyboard ---> Animatic ---> Previz / Layout ---> Cinematic Rysujemy Storyboard, który potem edytujemy, animujemy i dodajemy dźwięk (Animatic) po to, aby można było mniej więcej wiedzieć jaki ruch zachodzi w danych scenach. Następnie przenosimy to wszystko do programu 3D, tworzymy i rozmieszczamy kamery oraz postacie nadając im odpowiedni ruch. * Previz i Layout Artist to w zasadzie chyba to samo? Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć czym się różni Layout Artist od Cinematic Artist ? Rola i obowiązki praktycznie te same. (przykładowe ogłoszenie - Cinematic Artist: http://hire.jobvite.com/CompanyJobs/Careers.aspx?c=qZ79VfwU&j=oRXs2fw2&nl=1&page=Job%20Description&s=LINKEDIN ) (przykładowe ogłoszenie - Layout Artist:https://www.creativeheads.net/job/16146/layout-artist-temp---cinematics-in-irvine ) Jak dokładnie powstają cinematiki do gier ? Rozumiem że każde studio ma własny pipiline i mogą pewnie je robić w Maya/3DsMax jak i w UnrealEngine. Tylko które lepsze? - te pytanie podchodzi trochę do typu:który software lepszy Maya czy 3dsMax XD Weźmy np. studio RealTimeUK które zrobiło ostatnio cinematic do gry Smite. W ogłoszeniach o pracę (FX Artist) piszą, że szukają osób które znają środowisko Unity i UDK, czyli jak używają FX w silnikach do gier to cinematic pewnie też powstała za pomocą silnika ? Hmm jeżeli chodzi o naukę to ogarniam mniej więcej animację postaci w Maya, kamera i tworzenie elementów lowpoly: też. Pozostaje chyba ogarnąć rysowanie storyboardów ? ( myślę że zrobienie animatiów na podstawie storyboardu w Afterze też nie będzie problemem), praca z Motion Capture oraz dobra znajomość Motion Buildera. To chyba chyba da mi da największe szanse na znalezienie pracy ?:> A może założę kiedyś własne studio ? ^_^. Wszelka pomoc oraz wyjaśnienie niektórych rzeczy bardzo mile widziane, chciałbym wiedzieć dokładnie jak to wszystko działa. Dziękuje i pozdrawiam :)
imprecis Napisano 20 Luty 2016 Napisano 20 Luty 2016 Ja to rozumiem tak (mogę się mylić) : 1. Layout artist odpowiada za staging (schemat gdzie ustawić kamerę, aktorów etc.). Natomiast previz robi previzualizacje na podstawie stagingu i previz jest ogólnie bardziej dopracowany pod względem detali (np. mogą być już w nim elementy gry aktorskiej) 2. Previz i animatic to często ten sam etap i tych pojęć używa się często zamiennie. Animatic może być zrobiony ze storyboardów, ale może też być jako previz. 3. Cinematic artist to osoba, która robi previzualizacje/animatki i odpowiada głównie za pracę kamery, montaż etc. Może ona robić też layouty (schematy kamery, aktorów). 4. Nie musisz uczyć się rysować storyboardów, by robić animatiki/previzy, ale na pewno taka umiejętność zawsze się przyda.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się