Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

Wyznaczyłem sobie pewien cel: praca jako Cinematic Artist. Teraz muszę się dowiedzieć jak go zrealizować - co muszę wiedzieć, jakie są wymagania, jak się do tego zabrać i od czego zacząć ? Mam jeszcze kilka pytań, które chciałbym zadać aby rozwiać pewne moje wątpliwości.

 

 

Storyboard ---> Animatic ---> Previz / Layout ---> Cinematic

 

 

 

Rysujemy Storyboard, który potem edytujemy, animujemy i dodajemy dźwięk (Animatic) po to, aby można było mniej więcej wiedzieć jaki ruch zachodzi w danych scenach. Następnie przenosimy to wszystko do programu 3D, tworzymy i rozmieszczamy kamery oraz postacie nadając im odpowiedni ruch. * Previz i Layout Artist to w zasadzie chyba to samo?

 

Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć czym się różni Layout Artist od Cinematic Artist ? Rola i obowiązki praktycznie te same.

(przykładowe ogłoszenie - Cinematic Artist: http://hire.jobvite.com/CompanyJobs/Careers.aspx?c=qZ79VfwU&j=oRXs2fw2&nl=1&page=Job%20Description&s=LINKEDIN )

(przykładowe ogłoszenie - Layout Artist:https://www.creativeheads.net/job/16146/layout-artist-temp---cinematics-in-irvine )

 

Jak dokładnie powstają cinematiki do gier ? Rozumiem że każde studio ma własny pipiline i mogą pewnie je robić w Maya/3DsMax jak i w UnrealEngine. Tylko które lepsze? - te pytanie podchodzi trochę do typu:który software lepszy Maya czy 3dsMax XD

Weźmy np. studio RealTimeUK które zrobiło ostatnio cinematic do gry Smite. W ogłoszeniach o pracę (FX Artist) piszą, że szukają osób które znają środowisko Unity i UDK, czyli jak używają FX w silnikach do gier to cinematic pewnie też powstała za pomocą silnika ?

 

Hmm jeżeli chodzi o naukę to ogarniam mniej więcej animację postaci w Maya, kamera i tworzenie elementów lowpoly: też. Pozostaje chyba ogarnąć rysowanie storyboardów ? ( myślę że zrobienie animatiów na podstawie storyboardu w Afterze też nie będzie problemem), praca z Motion Capture oraz dobra znajomość Motion Buildera. To chyba chyba da mi da największe szanse na znalezienie pracy ?:> A może założę kiedyś własne studio ? ^_^.

 

Wszelka pomoc oraz wyjaśnienie niektórych rzeczy bardzo mile widziane, chciałbym wiedzieć dokładnie jak to wszystko działa. Dziękuje i pozdrawiam :)

  • Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

Ja to rozumiem tak (mogę się mylić) :

 

1. Layout artist odpowiada za staging (schemat gdzie ustawić kamerę, aktorów etc.). Natomiast previz robi previzualizacje na podstawie stagingu i previz jest ogólnie bardziej dopracowany pod względem detali (np. mogą być już w nim elementy gry aktorskiej)

2. Previz i animatic to często ten sam etap i tych pojęć używa się często zamiennie. Animatic może być zrobiony ze storyboardów, ale może też być jako previz.

3. Cinematic artist to osoba, która robi previzualizacje/animatki i odpowiada głównie za pracę kamery, montaż etc. Może ona robić też layouty (schematy kamery, aktorów).

4. Nie musisz uczyć się rysować storyboardów, by robić animatiki/previzy, ale na pewno taka umiejętność zawsze się przyda.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy