TRYKY3D Napisano 29 Luty 2016 Napisano 29 Luty 2016 Witajcie mam dwie sprawy dotyczące oświetlenia. Pierwsza. Target Spot. Exterior Mam rotunde z kopułą (w ujęciu kopuła widoczna także od środka). Chcę oświetlić Target Spot po obwodzie kopule (tak żeby światło stworzyło iluminację na zewnętrznej powierzchni kopuly). Światło mam ustawione dużo powyżej powierzchni kopuly. Target tak samo. Renderuje i okazuje się że duże cząstki światła są widoczne niestety także wewnątrz. Stożek który wiedzie od światła do targetu przechodzi przez model ale myślałem że nie powienno się wdzierać do środka. Przynajmniej tak zawsze było. Co może być nie tak Druga sprawa. VRLight z meshu Exterior Tą samą budowle kilka pięter niżej oświtlam VRLight mesh wziątego ze splajna obwodu. Wszystko ustawione. render i okazuje się ze oprócz tego co ma oświetlić oświetla także dach kilkadziesiąt metrów nad. Ok wiadomo jest to możliwe ale tutaj chodzi mi o to że "promieniowanie" wygasza się i stopniowo nie działa na inne obiekt będące wyżej aż tu nagle na dach tak. Wy Exclude-owałem w ustawieniach świetla ten dach i nadal jest. Ale najdziwniejsze jest to że jak zawężę renderowany obszar do samego dachu to w żadnym przypadku nie ma tego niepożądanego oświetlenia. Wie ktoś może co jest przyczyną. dzięki z góry za sugestie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się