Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witajcie mam dwie sprawy dotyczące oświetlenia.

 

Pierwsza. Target Spot. Exterior

Mam rotunde z kopułą (w ujęciu kopuła widoczna także od środka). Chcę oświetlić Target Spot po obwodzie kopule (tak żeby światło stworzyło iluminację na zewnętrznej powierzchni kopuly). Światło mam ustawione dużo powyżej powierzchni kopuly. Target tak samo. Renderuje i okazuje się że duże cząstki światła są widoczne niestety także wewnątrz. Stożek który wiedzie od światła do targetu przechodzi przez model ale myślałem że nie powienno się wdzierać do środka. Przynajmniej tak zawsze było. Co może być nie tak

 

 

 

Druga sprawa. VRLight z meshu Exterior

Tą samą budowle kilka pięter niżej oświtlam VRLight mesh wziątego ze splajna obwodu. Wszystko ustawione. render i okazuje się ze oprócz tego co ma oświetlić oświetla także dach kilkadziesiąt metrów nad. Ok wiadomo jest to możliwe ale tutaj chodzi mi o to że "promieniowanie" wygasza się i stopniowo nie działa na inne obiekt będące wyżej aż tu nagle na dach tak.

Wy Exclude-owałem w ustawieniach świetla ten dach i nadal jest. Ale najdziwniejsze jest to że jak zawężę renderowany obszar do samego dachu to w żadnym przypadku nie ma tego niepożądanego oświetlenia.

 

 

Wie ktoś może co jest przyczyną. dzięki z góry za sugestie

  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy