Skocz do zawartości

TargetSpot i VRlight - nie kontrolowane wiązki światła


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie mam dwie sprawy dotyczące oświetlenia.

 

Pierwsza. Target Spot. Exterior

Mam rotunde z kopułą (w ujęciu kopuła widoczna także od środka). Chcę oświetlić Target Spot po obwodzie kopule (tak żeby światło stworzyło iluminację na zewnętrznej powierzchni kopuly). Światło mam ustawione dużo powyżej powierzchni kopuly. Target tak samo. Renderuje i okazuje się że duże cząstki światła są widoczne niestety także wewnątrz. Stożek który wiedzie od światła do targetu przechodzi przez model ale myślałem że nie powienno się wdzierać do środka. Przynajmniej tak zawsze było. Co może być nie tak

 

 

 

Druga sprawa. VRLight z meshu Exterior

Tą samą budowle kilka pięter niżej oświtlam VRLight mesh wziątego ze splajna obwodu. Wszystko ustawione. render i okazuje się ze oprócz tego co ma oświetlić oświetla także dach kilkadziesiąt metrów nad. Ok wiadomo jest to możliwe ale tutaj chodzi mi o to że "promieniowanie" wygasza się i stopniowo nie działa na inne obiekt będące wyżej aż tu nagle na dach tak.

Wy Exclude-owałem w ustawieniach świetla ten dach i nadal jest. Ale najdziwniejsze jest to że jak zawężę renderowany obszar do samego dachu to w żadnym przypadku nie ma tego niepożądanego oświetlenia.

 

 

Wie ktoś może co jest przyczyną. dzięki z góry za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności