Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

 

Zrobiłem symulacje partikli, wyrzuciłem ją do .bgeo i chciałem za pomocą copy stamp przypisać do nich geometrie.

I mam taki problem że obiekty przenikają przez siebie. W POP użyłem noda pop interact lecz nie chcę mu tam dawać zbyt dużego odpychania bo wychodzi zbyt rozpylone. Czy jest jakiś sposób by tego uniknąć już po wypaleniu symulacji?

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Cześć,

 

Zrobiłem symulacje partikli, wyrzuciłem ją do .bgeo i chciałem za pomocą copy stamp przypisać do nich geometrie.

I mam taki problem że obiekty przenikają przez siebie. W POP użyłem noda pop interact lecz nie chcę mu tam dawać zbyt dużego odpychania bo wychodzi zbyt rozpylone. Czy jest jakiś sposób by tego uniknąć już po wypaleniu symulacji?

 

 

Musisz mieć minimalny dystans między cząsteczkami (pscale*2) i zaaplikować jego połowę, jako rozmiar największej z osi bounding boxa dla obiektów. Nie jest to jednak idealne rozwiązanie. Najlepiej jest po prostu symulować prawdzie obiekty w DOPach - razem z kolizjami. Bullet powinien sobie radzić z tysiącami obiektów. Po co POPy?

Edytowane przez SYmek

Napisano
  • Autor
Musisz mieć minimalny dystans między cząsteczkami (pscale*2) i zaaplikować jego połowę, jako rozmiar największej z osi bounding boxa dla obiektów. Nie jest to jednak idealne rozwiązanie. Najlepiej jest po prostu symulować prawdzie obiekty w DOPach - razem z kolizjami. Bullet powinien sobie radzić z tysiącami obiektów. Po co POPy?

 

Dzięki za odpowiedź,

Houdiniego dopiero się uczę i korzystam z niego po omacku. Chciałem by dwie geometrie o dwóch różnych kolorach i skali poruszały się po krzywej. Zrobiłem to tak jak na załączniku. Na odforce znalazł podobny temat gdzie też się udzieliłeś i podałeś skrypty ale nie wiem jak je wykorzystać:P Dla testów skopiowałem sposób ze scenki wyżej ale nie działa jak należy. http://forums.odforce.net/topic/6240-non-overlapping-copies/

 

Twój pomysł faktycznie wydaje się zgrabniejszy ale nie wiem do końca jak się za niego zabrać. Udało mi sie poprowadzić obiekty po krzywej ale np żeby wprowadzić zmienna skale i dwa kolor muszę dodać już w sopie? I jeżeli tak to prosiłbym o jakiś przykład kodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności