Lzja Posted June 5, 2016 Posted June 5, 2016 Cześć, Zrobiłem symulacje partikli, wyrzuciłem ją do .bgeo i chciałem za pomocą copy stamp przypisać do nich geometrie. I mam taki problem że obiekty przenikają przez siebie. W POP użyłem noda pop interact lecz nie chcę mu tam dawać zbyt dużego odpychania bo wychodzi zbyt rozpylone. Czy jest jakiś sposób by tego uniknąć już po wypaleniu symulacji?
SYmek Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 (edited) Cześć, Zrobiłem symulacje partikli, wyrzuciłem ją do .bgeo i chciałem za pomocą copy stamp przypisać do nich geometrie. I mam taki problem że obiekty przenikają przez siebie. W POP użyłem noda pop interact lecz nie chcę mu tam dawać zbyt dużego odpychania bo wychodzi zbyt rozpylone. Czy jest jakiś sposób by tego uniknąć już po wypaleniu symulacji? Musisz mieć minimalny dystans między cząsteczkami (pscale*2) i zaaplikować jego połowę, jako rozmiar największej z osi bounding boxa dla obiektów. Nie jest to jednak idealne rozwiązanie. Najlepiej jest po prostu symulować prawdzie obiekty w DOPach - razem z kolizjami. Bullet powinien sobie radzić z tysiącami obiektów. Po co POPy? Edited June 7, 2016 by SYmek
Lzja Posted June 8, 2016 Author Posted June 8, 2016 Musisz mieć minimalny dystans między cząsteczkami (pscale*2) i zaaplikować jego połowę, jako rozmiar największej z osi bounding boxa dla obiektów. Nie jest to jednak idealne rozwiązanie. Najlepiej jest po prostu symulować prawdzie obiekty w DOPach - razem z kolizjami. Bullet powinien sobie radzić z tysiącami obiektów. Po co POPy? Dzięki za odpowiedź, Houdiniego dopiero się uczę i korzystam z niego po omacku. Chciałem by dwie geometrie o dwóch różnych kolorach i skali poruszały się po krzywej. Zrobiłem to tak jak na załączniku. Na odforce znalazł podobny temat gdzie też się udzieliłeś i podałeś skrypty ale nie wiem jak je wykorzystać:P Dla testów skopiowałem sposób ze scenki wyżej ale nie działa jak należy. http://forums.odforce.net/topic/6240-non-overlapping-copies/ Twój pomysł faktycznie wydaje się zgrabniejszy ale nie wiem do końca jak się za niego zabrać. Udało mi sie poprowadzić obiekty po krzywej ale np żeby wprowadzić zmienna skale i dwa kolor muszę dodać już w sopie? I jeżeli tak to prosiłbym o jakiś przykład kodu.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now