Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam - rok temu na forum evermotion uczestniczyłem w konkursie "whola lotta loft" - po ukończeniu stwierdziłem, że model jaki mi pozostał jest wart kontynuacji i tu pojawiła się myśl stworzenia swojego demo reel aby pokazać zakres swoich umiejętności. Jako że ten rok okazał się bardzo burzliwy w moi życiu zawodowym jak i prywatnym i zakończy się lądowaniem w Warszawie, zdecydowałem poprosić o kilka rad, sugestii i pomocnych wskazówek, tak abym mógł uniknąć błędów w animacji, montażu i całej postprodukcji. Chce rozwijać się w tą stronę więc każda krytyka, rada itp. jest mile widziana.

 

 

Podczas tworzenia modelu wzorowałem się na istniejących ruinach kościoła w Żeliszowie na Dolnym Śląsku. posiłkowałem sie tylko istniejącymi zdjęciami. Model zrobilem w 3dmax - renderowałem w V-ray. Do konkursowego ujęcia musiałem trochę przeprojektować wnętrze gdyż okazało się za długie i nie pasowało do mojej kompozycji. W pracy konkursowej do stworzenia siebie użyłem Mudboxa. W kolejnym etapie zdecydowałem się na wstawienie siebie w Photoshopie (do statycznej wizualizacji) i After Effects (przy użyciu greenscreena - do animacji). Wszystkie główne textury w rozdzielczości 4000x4000px zrobiłem sam wspierając się darmowymi mapami z serwisu cgtextures.com i zdjęciami z kościoła w Żaliszowie. Bluszcz został wygenerowany za pomocą skrypru ivy generator, podłoga wygenerowana za pomocą FloorGenerator.

W postprodukcji użyłem Photoshopa i Magic Bullet do koncepcyjnych wizualizacji - w tej chwili podczas testów animacji używam dodatkowo AfterEffects.

 

Z góry dziekuję za krytykę i sugestie

 

Oto link do pracy konkursowej

http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?111168-quot-Whola-Lotta-Loft!-quot-Evermotion-Challenge-2015

W nastepnym poście wrzuce poprawiony modele i koncepty

 

Dla niecierpliwych link tutaj

https://www.artstation.com/artwork/y2l9x

 

adam-bernard-kulesza-portfolio-kreslarz-demo-reel-vip-001-s.jpg?1473404314adam-bernard-kulesza-portfolio-kreslarz-demo-reel-vip001-3dmodel-s.jpg?1473704972adam-bernard-kulesza-portfolio-kreslarz-demo-reel-vip-002-s.jpg?1473713681adam-bernard-kulesza-portfolio-kreslarz-demo-reel-vip002-3dmodel-s.jpg?1473713729adam-bernard-kulesza-portfolio-kreslarz-demo-reel-vip-003-s.jpg?1473798788adam-bernard-kulesza-portfolio-kreslarz-demo-reel-vip003-3dmodel-s.jpg?1473798847adam-bernard-kulesza-portfolio-kreslarz-demo-reel-vip-004-s.jpg?1473883030adam-bernard-kulesza-portfolio-kreslarz-demo-reel-vip004-3dmodel-s.jpg?1473883082adam-bernard-kulesza-portfolio-kreslarz-demo-reel-vip-005-s.jpg?1473975244adam-bernard-kulesza-portfolio-kreslarz-demo-reel-vip005-3dmodel-s.jpg?1473975297

Edytowane przez bern20

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzisiaj wrzucam coś co pozwoli lepiej ocenić model.

Stereometryczna panoramę

 

http://imageshack.com/a/img922/5786/n5fyne.jpg

 

ja odpalałem tą panoramę na komórce za pomocą darmowego programu Holodeck (od jakiegoś czasu wiem ze nie na wszystkich smartfonach da si go zainstalować) - panoramę należy ściągnąć z linku umieszczonego powyżej - przyciąć ją z formatu 1600px-18000 do formatu 1500px-18000 usuwając czarny pasek od dołu - aby program ten widział panoramę, powinna ona mieć nazwę z końcówką _pano Wówczas po wrzuceniu w dowolne miejsce w pamięci komórki program ten sam ją odnajdzie i poprawnie wczyta.

Miłego oglądania :)

Napisano

Świetnie to wygląda. Aktualna kolorystyka mi bardziej podchodzi niż w wątku na Evermotion.

Nie wiem czy jeszcze pracujesz nad modelami, ale gdyby kilka desek (zarówno podłogi jak i na schodach) miały postrzępione/zmurszałe końce, wyglądałoby lepiej. Żeby kilka schodów było przełamane w pół. Teraz to niby stare, ale wszystkie deski w całości.

 

Nie wiem czy masz już jakiś koncept animacji, ale chyba fajnie by było zacząć od pokazania kilku detali, tak żeby widz początkowo snuł różne przypuszczenia co to jest, i stopniowo odkrywać coraz więcej całości. Np. zacząć od zbliżenia na trawę - "łąka?", potem obity kawałek marmurowej kolumny - "skała?", i tak stawiać widza przed zagadkami i stopniowo naprowadzać.

Napisano
  • Autor

dzięki Aniu

pod tym linkiem na evermotion w sekcji WIP równolegle ciągnę prace

http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?114356-Evermotion-Challenge-2015-correction

 

masz rację - co do pomysłu na ujęcia - detaliczne ujęcia dobrze będą stopniowały atmosferę

Własnie jestem na etapie prac nad kilkoma animacjami do swojego portfolio i jako że nie posiadam mocnego sprzętu to wielką częśc nadrabiam w after effects - i tak tez będę robił przy tej animacji - te koncepty renderowałem to 50-70 godzin wiec bez solidnej pracy w postprodukcji i kompositingu nie jestem w stanie przerenderować tego

Wstępny scenariusz juz jest - cały czas dopracowuję model, textury itd

A dochodzi jeszcze dodatkowo przeprowadzka do warszawy i poszukiwanie pracy - wiec wszystko rozciąga sie w czasie :)

 

Ta scena z filmu Prometeusz jest głównym wyznacznikiem mojej animacji - bo trzeba równac w górę a nie w dół :)

dzięki Aniu za radę

Napisano
  • Autor

Zbudowałem w domu swój własny greenscreen

i rozpocząłem testy do demoreel

na pierwszy strzał do testów użyłem prosty model koncepcji pomnika JP2 jaki stworzyliśmy w pracowni HS99 w 2006 r w Koszalinie

 

link do projektu

http://hs99.pl/2006-koszalin-jpii/

 

link do moich domowych testów

https://www.artstation.com/artwork/llz6V

 

postprodukcja i compositing w photoshop i aftereffects

 

poproszę o opinię bo jest to dla mnie nowość - każde sugestie są mile widziane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności