bern20 Napisano 15 Listopad 2016 Napisano 15 Listopad 2016 (edytowane) Witam - rok temu na forum evermotion uczestniczyłem w konkursie "whola lotta loft" - po ukończeniu stwierdziłem, że model jaki mi pozostał jest wart kontynuacji i tu pojawiła się myśl stworzenia swojego demo reel aby pokazać zakres swoich umiejętności. Jako że ten rok okazał się bardzo burzliwy w moi życiu zawodowym jak i prywatnym i zakończy się lądowaniem w Warszawie, zdecydowałem poprosić o kilka rad, sugestii i pomocnych wskazówek, tak abym mógł uniknąć błędów w animacji, montażu i całej postprodukcji. Chce rozwijać się w tą stronę więc każda krytyka, rada itp. jest mile widziana. Podczas tworzenia modelu wzorowałem się na istniejących ruinach kościoła w Żeliszowie na Dolnym Śląsku. posiłkowałem sie tylko istniejącymi zdjęciami. Model zrobilem w 3dmax - renderowałem w V-ray. Do konkursowego ujęcia musiałem trochę przeprojektować wnętrze gdyż okazało się za długie i nie pasowało do mojej kompozycji. W pracy konkursowej do stworzenia siebie użyłem Mudboxa. W kolejnym etapie zdecydowałem się na wstawienie siebie w Photoshopie (do statycznej wizualizacji) i After Effects (przy użyciu greenscreena - do animacji). Wszystkie główne textury w rozdzielczości 4000x4000px zrobiłem sam wspierając się darmowymi mapami z serwisu cgtextures.com i zdjęciami z kościoła w Żaliszowie. Bluszcz został wygenerowany za pomocą skrypru ivy generator, podłoga wygenerowana za pomocą FloorGenerator. W postprodukcji użyłem Photoshopa i Magic Bullet do koncepcyjnych wizualizacji - w tej chwili podczas testów animacji używam dodatkowo AfterEffects. Z góry dziekuję za krytykę i sugestie Oto link do pracy konkursowej http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?111168-quot-Whola-Lotta-Loft!-quot-Evermotion-Challenge-2015 W nastepnym poście wrzuce poprawiony modele i koncepty Dla niecierpliwych link tutaj https://www.artstation.com/artwork/y2l9x Edytowane 16 Listopad 2016 przez bern20
bern20 Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 Dzisiaj wrzucam coś co pozwoli lepiej ocenić model. Stereometryczna panoramę http://imageshack.com/a/img922/5786/n5fyne.jpg ja odpalałem tą panoramę na komórce za pomocą darmowego programu Holodeck (od jakiegoś czasu wiem ze nie na wszystkich smartfonach da si go zainstalować) - panoramę należy ściągnąć z linku umieszczonego powyżej - przyciąć ją z formatu 1600px-18000 do formatu 1500px-18000 usuwając czarny pasek od dołu - aby program ten widział panoramę, powinna ona mieć nazwę z końcówką _pano Wówczas po wrzuceniu w dowolne miejsce w pamięci komórki program ten sam ją odnajdzie i poprawnie wczyta. Miłego oglądania :)
Ania Napisano 17 Listopad 2016 Napisano 17 Listopad 2016 Świetnie to wygląda. Aktualna kolorystyka mi bardziej podchodzi niż w wątku na Evermotion. Nie wiem czy jeszcze pracujesz nad modelami, ale gdyby kilka desek (zarówno podłogi jak i na schodach) miały postrzępione/zmurszałe końce, wyglądałoby lepiej. Żeby kilka schodów było przełamane w pół. Teraz to niby stare, ale wszystkie deski w całości. Nie wiem czy masz już jakiś koncept animacji, ale chyba fajnie by było zacząć od pokazania kilku detali, tak żeby widz początkowo snuł różne przypuszczenia co to jest, i stopniowo odkrywać coraz więcej całości. Np. zacząć od zbliżenia na trawę - "łąka?", potem obity kawałek marmurowej kolumny - "skała?", i tak stawiać widza przed zagadkami i stopniowo naprowadzać.
bern20 Napisano 17 Listopad 2016 Autor Napisano 17 Listopad 2016 dzięki Aniu pod tym linkiem na evermotion w sekcji WIP równolegle ciągnę prace http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?114356-Evermotion-Challenge-2015-correction masz rację - co do pomysłu na ujęcia - detaliczne ujęcia dobrze będą stopniowały atmosferę Własnie jestem na etapie prac nad kilkoma animacjami do swojego portfolio i jako że nie posiadam mocnego sprzętu to wielką częśc nadrabiam w after effects - i tak tez będę robił przy tej animacji - te koncepty renderowałem to 50-70 godzin wiec bez solidnej pracy w postprodukcji i kompositingu nie jestem w stanie przerenderować tego Wstępny scenariusz juz jest - cały czas dopracowuję model, textury itd A dochodzi jeszcze dodatkowo przeprowadzka do warszawy i poszukiwanie pracy - wiec wszystko rozciąga sie w czasie :) Ta scena z filmu Prometeusz jest głównym wyznacznikiem mojej animacji - bo trzeba równac w górę a nie w dół :) dzięki Aniu za radę
bern20 Napisano 19 Grudzień 2016 Autor Napisano 19 Grudzień 2016 Zbudowałem w domu swój własny greenscreen i rozpocząłem testy do demoreel na pierwszy strzał do testów użyłem prosty model koncepcji pomnika JP2 jaki stworzyliśmy w pracowni HS99 w 2006 r w Koszalinie link do projektu http://hs99.pl/2006-koszalin-jpii/ link do moich domowych testów https://www.artstation.com/artwork/llz6V postprodukcja i compositing w photoshop i aftereffects poproszę o opinię bo jest to dla mnie nowość - każde sugestie są mile widziane
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się