Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć,

 

Od dawna mam problem z umiejscowieniem oczu w modelu głowy.

Ponoć szerokość głowy to pięciokrotność szerokości oka (kącików powiek) a same gałki mają 2.5 centymetra, a odległość między źrenicami to 6 cm.

Zawsze jednak gdy się do tego stosuje zaczyna to wyglądać dziwnie. Jak dopasuje taki układ gałek do wewnętrznych kącików to wtedy mam dużo pustki po zewnętrznej części i na odwrót. Dociągnięcie modelu powiek sprawia, że proporcja pięciokrotności się wali. Jak uda mi się je dopasować tak by stykały się z zewnętrznym i wewnętrznym kącikiem to wtedy jest to najszersza część gałki przez co oczy są absurdalnie wystające :(

 

Jak sobie z tym radzicie? Gdy robię na czuja to też nie wygląda dobrze. Pół biedy gdy chodzi o postać charakterystyczną ale przy klasycznej, zawsze mam z tym problem.

 

https://goo.gl/photos/SzvYq7UBDjRp3ac27

Edytowane przez ludzik_3d
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Wygoogluj dla orientacji "human eye mrt scan" (skany prawdziwych głów w przekroju). Niektóre z obrazków w miarę dobrze pokazują gdzie jest oko.

Zwróć uwagę że oko nie jest okrągłe, ale gruszkowate, i że powieki są grubsze niż by się myślało.

 

Do tego typu detali anatomicznych warto też przeglądnąć Gray'a, istnieje wersja online

http://www.bartleby.com/107/

http://www.bartleby.com/107/227.html (oko)

Napisano

Dzięki za odpowiedź i linki.

Fajny pomysł z tymi skanami, nie miałem pomysłu co wpisać w wyszukiwarce jako refkę :)

 

Tak patrząc po tych skanach wygląda, że oczy w neutralnej pozycji mają lekkiego zeza rozbieżnego, a ja jak z tym próbowałem to zawsze robiłem zbieżnego.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności