ludzik_3d Napisano 7 Czerwiec 2017 Napisano 7 Czerwiec 2017 (edytowane) Cześć, Od dawna mam problem z umiejscowieniem oczu w modelu głowy. Ponoć szerokość głowy to pięciokrotność szerokości oka (kącików powiek) a same gałki mają 2.5 centymetra, a odległość między źrenicami to 6 cm. Zawsze jednak gdy się do tego stosuje zaczyna to wyglądać dziwnie. Jak dopasuje taki układ gałek do wewnętrznych kącików to wtedy mam dużo pustki po zewnętrznej części i na odwrót. Dociągnięcie modelu powiek sprawia, że proporcja pięciokrotności się wali. Jak uda mi się je dopasować tak by stykały się z zewnętrznym i wewnętrznym kącikiem to wtedy jest to najszersza część gałki przez co oczy są absurdalnie wystające :( Jak sobie z tym radzicie? Gdy robię na czuja to też nie wygląda dobrze. Pół biedy gdy chodzi o postać charakterystyczną ale przy klasycznej, zawsze mam z tym problem. https://goo.gl/photos/SzvYq7UBDjRp3ac27 Edytowane 7 Czerwiec 2017 przez ludzik_3d
Ania Napisano 7 Czerwiec 2017 Napisano 7 Czerwiec 2017 Wygoogluj dla orientacji "human eye mrt scan" (skany prawdziwych głów w przekroju). Niektóre z obrazków w miarę dobrze pokazują gdzie jest oko. Zwróć uwagę że oko nie jest okrągłe, ale gruszkowate, i że powieki są grubsze niż by się myślało. Do tego typu detali anatomicznych warto też przeglądnąć Gray'a, istnieje wersja online http://www.bartleby.com/107/ http://www.bartleby.com/107/227.html (oko)
ludzik_3d Napisano 7 Czerwiec 2017 Autor Napisano 7 Czerwiec 2017 Dzięki za odpowiedź i linki. Fajny pomysł z tymi skanami, nie miałem pomysłu co wpisać w wyszukiwarce jako refkę :) Tak patrząc po tych skanach wygląda, że oczy w neutralnej pozycji mają lekkiego zeza rozbieżnego, a ja jak z tym próbowałem to zawsze robiłem zbieżnego.
Rekomendowane odpowiedzi