revox Napisano 11 Wrzesień 2017 Napisano 11 Wrzesień 2017 Co może być przyczyną takiego zachowania się alfy. Ruchy myszą poza oczywiście zmianą wielkości i kąta powodują ciągłe przesuwanie się alfy wewnątrz swojego "kadru". Praktycznie trudno precyzyjnie ją umieścić tak żeby miała odpowiednią wielkość kąt i na dodatek była w całości.
tomugeen Napisano 11 Wrzesień 2017 Napisano 11 Wrzesień 2017 Prawdopodobnie (nie widać ustawień, więc zgaduję) masz w menu stroke ustawioną opcję Roll. Zbrush jest taki cudowny, ze cieżko to wyłapać, bo jesli masz wybrana opcje drag rect, to roll może być aktywny, ale nieklikalny w UI. Zmień stroke z Drag Rect na Dots czy Freehand, wyłącz Roll w menu stroke i wróc do Drag Rect. Powinno pomóc.
revox Napisano 12 Wrzesień 2017 Autor Napisano 12 Wrzesień 2017 Faktycznie Roll i zadziałało. Dzięki. W Stroke też szukałem tyle że Roll bawi się w chowanego. W ogóle Pixologic dba o to żebyśmy byli czujni, np. rozmiar brusha w górnym menu jest pod focal shift w menu uruchamianym RMB jest odwrotnie :) Ciągle nie mogę się do tego przyzwyczaić.
GwiazdaN Napisano 29 Wrzesień 2018 Napisano 29 Wrzesień 2018 Witam, Nie zakładam nowego wątku, ponieważ mam problem związany z alfą w Zbrush. Nakładając alfę na model z drugiej strony rzeźbi mi inwersję tego co z przodu. Mam wersję programu 4R7, kiedyś udało mi się znaleźć opcję, która to wyłączała, ale teraz nie mogę sobie przypomnieć i szukając na forum i w różnych tutorialach nie znalazłam odpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się