Skocz do zawartości

    148 newsy w tej kategorii

    1. ZBrush wkrótce na iPada. Zostań beta testerem.

      Wersję na iPady Maxon zapowiedział już jakiś czas temu, ale teraz została uruchomiona strona na której można się zapisać do testów beta Zbrusha dla iPada. 
      Czy wiemy coś więcej?
      Czy ZBrush na iPad jest całkowicie przeprojektowywany?
      ZBrush na iPad przechodzi pełne przeprojektowanie, starannie przygotowane od podstaw, aby zoptymalizować każdą funkcję i zapewnić bezkonkurencyjne wrażenia w rzeźbieniu na iPadzie.
      Czy mogę udostępniać pliki między wersją na komputer a wersją na iPad?
      Tak, możesz łatwo przenosić projekty między ZBrush na komputer a ZBrush na iPad, utrzymując płynną ciągłość pracy na różnych urządzeniach.
      Czy mogę pracować przy wyjątkowo dużych liczbach wielokątów?
      W ZBrush na iPad możesz bezproblemowo manipulować modelami o wysokiej liczbie wielokątów z precyzją i łatwością, zapewniając niezrównane szczegóły w cyfrowych kreacjach.
      Kiedy ZBrush na iPad będzie dostępny?
      Planowany start to 2024 rok. Zarejestruj się, aby otrzymywać aktualności i nie przegapić ogłoszenia o premierze.
      Ile to będzie kosztować?
      Ceny zostaną ogłoszone podczas naszej imprezy startowej. Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia.
      Zostań beta testerem: https://zbrushforipad.com/

      3 komentarze
    2. Paul Trillo - teledysk "Washed Out" wykonany z pomocą Sora (OpenAI)

      Reżyser Paul Trillo "nakręcił" nowy teledysk dla zespołu Washed Out, który jest pierwszym komercyjnym wykorzystaniem narzędzia do generowania wideo Sora od OpenAI. W utworze "The Hardest Part" opowiada historię pary, ukazując ich wspólne życie w niekończącym się ujęciu typu "dolly", od poznania w szkole aż po dorosłość.
      Trillo miał ten pomysł od prawie 10 lat, ale dopiero teraz mógł go zrealizować dzięki Sora. Udało mu się stworzyć 55 wybranych ujęć, wykorzystując 700 wygenerowanych wersji. Starał się uchwycić unikalne "halucynacje" Sora i stworzyć ponadczasowy materiał.
      Ernest Greene, artysta odpowiedzialny za Washed Out, chwali pracę Trillo za nostalgiczne, podnoszące na duchu i czasem dziwne elementy, które sprawiają, że widz czuje więź z bohaterami i ich historią. Sam Trillo podkreśla wyjątkowy charakter Sora, umożliwiający płynne przejście między pomysłami a ostatecznym produktem, a także organiczne łączenie scen.
      Trillo znany jest z innowacyjnego podejścia do techniki i technologii w służbie opowieści. "The Hardest Part" to jego 20. wyróżnienie na Vimeo. W swojej pracy wykorzystuje zaawansowane techniki, takie jak ujęcia z drona czy narzędzia AI, realizując przy tym również reklamy dla takich marek jak Ford czy T-Mobile.
      W nowym teledysku "The Hardest Part", Trillo zastosował niekończące się przejścia między scenami dzięki zdolnościom Sora. Ta technika została następnie użyta do stworzenia wizji przyszłości konferencji TED, którą miał szansę przedstawić w nowatorskim filmie na to wydarzenie.
      Oto efekt jego pracy. Oceńcie sami czy jest to przyszłość. Na pewno dzisiaj, z racji tego, że Sora jest na językach teledysk się niesie i forma teledysku zazwyczaj może pozwolić sobie na więcej niż film fabularny. Ale ... no właśnie. Ocenę pozostawiam Wam.
       
      Źródła:
      Strona Paula: http://paultrillo.com/
      Obszerniejszy artykuł w Forbsie: https://www.forbes.com/sites/charliefink/2024/05/07/openais-sora-brings-directors-10-year-music-video-vision-to-life/

      Podziękowania za informacje dla @Tvaroog

      6 komentarzy
    3. Magnific - najlepszy komercyjny enhancer AI kupiony przez Freepik

      Freepik, firma technologiczna z Malagi w Hiszpanii oferująca platformę projektową z zasobami audiowizualnymi i narzędziami generatywnej AI, przejęła Magnific, dostawcę narzędzi do tworzenia obrazów AI z Murcji w Hiszpanii. Szczegóły finansowe umowy nie zostały ujawnione.
      Przejęcie wzmacnia zestaw narzędzi AI firmy Freepik, rozszerzając ofertę generatywnej sztucznej inteligencji, aby dostarczać twórcom zaawansowane i innowacyjne narzędzia. Magnific, założony pięć miesięcy temu w Murcji, oferuje narzędzie AI, które nie tylko poprawia jakość i rozdzielczość obrazów, ale także pozwala użytkownikom kontrolować proces dodawania nowych detali. Dzięki funkcji Style Transfer użytkownicy mogą teraz transformować dowolny obraz, kontrolując ilość przeniesionego stylu i zachowując integralność strukturalną.

      Na czele Freepik stoi dyrektor generalny Joaquín Cuenca Abela. Firma oferuje platformę projektową z zasobami audiowizualnymi i narzędziami generatywnej AI. Zasoby obejmują fotografie, wideo, elementy graficzne, takie jak ikony i makiety, oraz szablony prezentacji. Freepik jest firmą-matką takich narzędzi jak Flaticon, Slidesgo, Videvo, Iconfinder, Wepik i EyeEm, które wspierają ponad 100 milionów użytkowników miesięcznie na całym świecie.
      Firma zatrudnia 550 pracowników, 600 ekskluzywnych projektantów zdalnych oraz ponad 50 000 zarejestrowanych współpracowników. To strategiczne przejęcie jest największym w historii Freepik. W ubiegłym roku firma przejęła niemiecką EyeEm, a w 2022 roku brytyjskie Videvo, kolumbijskie Original Mockups oraz duński Iconfinder.
      Javi López i Emilio Nicolás, założyciele Magnific AI, dołączą do zespołu Freepik, pracując razem z zespołem innowacji AI. Chociaż może się to wydawać jak nowa współpraca, w rzeczywistości obaj są już dobrze znani w Freepik: Javi López był częścią programu partnerów AI Freepik, dostarczając cenne opinie na temat narzędzi generatywnej AI firmy w ich fazach beta. Cel jest jasny: ułatwić, uprościć i przyspieszyć pracę każdego. Dzięki tej integracji zadania, które wcześniej zajmowały dni w Adobe Photoshop, teraz można wykonać w sekundy, co stanowi przełom w branży kreatywnej.
      Oficjalne informacje na blogu: https://www.freepik.com/blog/magnific/

      Podziękowania za informację dla @OldMan
       

      1 komentarz
    4. Jak możesz wesprzeć max3d.pl

      Cześć! Prowadzenie max3d.pl wiąże się z kosztami, które przewyższają nasze dochody z reklam (po prostu te są dzisiaj przy naszych wyświetleniach na poziomie ok. 50PLN/miesiąc), więc rozważamy nawet ich wyłączenie, aby zapewnić Wam lepsze doświadczenia na stronie.
      Wielokrotnie namawiano nas do uruchomienia kampanii na Patronite, ale tutaj osobiście przez dość zawiłe rozliczenia najprostszym sposobem wsparcia max3d.pl jest zakup produktów u naszych partnerów (programy partnerskie). Dzięki temu możemy nadal tworzyć treści i rozwijać naszą społeczność, która inspiruje i dzieli się wiedzą w świecie grafiki komputerowej.
      Dziękujemy za Twoje wsparcie!
      [Listę partnerów postaramy się aktualizować]
      Humble Bundle 
      Oferty zarówno na oprogramowanie, kursy wideo, książki jak i materiały graficzne. Znajdziecie tutaj ofertę dla grafików, programistów, game dev jak i samych graczy. Sprawdź

       
      Helion
      To nasz najstarszy partner - książki

       
      Videopoint
      To serwis z kursami wideo wydawnictwa Helion-  sprwadź

       
      Ebookpoint
      Jeśli wolicie książki w formacie elektroniczynm (ebooki) -  sprwadź

       
      Allegro Smart Week
      Być może znajdziecie coś dla siebie na allegro w ofercie Smart Week? - sprawdź

       
      [Ta strona będzie aktualizowana]
      Dzięki wielkie!

      6 komentarzy
    5. Manor Lords - triumf jednoosobowego studia w świecie gier

      Przyznam szczerze, że nie śledziłem kulisów powstawania tej produkcji. Genialna historia, która pokazuje, że nadal w tym świecie mogą liczyć się nie tylko najwięksi gracze i ogromne teamy. Niesamowita produkcja moim zdaniem.
      "Manor Lords" to strategiczna gra ekonomiczna, która zdobywa uznanie zarówno graczy, jak i krytyków na całym świecie. Tworzenie i zarządzanie średniowieczną osadą to główna esencja gry, którą opracował Slavic Magic, czyli studio prowadzone przez jedną osobę.
      Sukces gry "Manor Lords" jest zdumiewający. W zaledwie jeden dzień po premierze (26 kwietnia 2024), produkcja sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy. Co więcej, w niedzielę po premierze w grę grało jednocześnie ponad 170 tysięcy osób, co jest wynikiem porównywalnym z największymi produkcjami na rynku.
      Oprawa graficzna gry otrzymuje pochwały za detal i realizm, co jest nie lada osiągnięciem, biorąc pod uwagę, że za całą produkcję odpowiada jedna osoba. 
      Premiera gry odbiega od standardowych schematów. Wypuszczenie gry z wczesnym dostępem tylko spotęgowało zainteresowanie, które przekłada się na realne wyniki sprzedażowe. Poza tym, zanim gra trafiła na rynek, zgromadziła już ponad 3 miliony zapisów na "wishlistę".
      Sukces "Manor Lords" to dowód na to, że nawet małe studia mogą rywalizować z gigantami branży gier, oferując produkty, które nie tylko zachwycają rozgrywką, ale też oprawą graficzną i innowacyjnością mechanik.
      Studio odpowiedzialne za grę to tak naprawdę Grzegorz Styczeń. To on odpowiada za projekt i kod gry, złączenie wszystkiego ze sobą. Grzegorz oczywiście wspomagał się w kilku aspektach pomocą z zewnątrz zlecając pewne kwestie (w tym graficzne), ale chyba nie ma tutaj nic w tym dziwnego.
      Grafikę główną wykonał np. Wojciech Fus (myślę, że starszej społeczności max3d.pl dobrze znana postać, aktywny użytkownik max3d.pl sprzed wielu lat). 
      Zachęcam do rzucenia okiem na material Mestre poświęcony tej grze.
      Czy to faktycznie produkcja jednej osoby?
      Po sukcesie gry i świetnych recenzjach w ostatnim tygodniu autor musi bronić trochę tej narracji, ale ja przyznaję mu rację. Uważam, że nadal ten projekt można tak nazywać i to nie jest spijanie całych creditsów dla swojej osoby. 
      Warto dodatkowo zerknąć jak odnosi się do tego autor (ciekawa nitka dotycząca produkcji):
       
      Link do gry na Steam: https://store.steampowered.com/app/1363080/Manor_Lords/

      28 komentarzy
    6. RealityCapture 1.4 wprowadza darmową wersję

      Reality Capture to zaawansowane rozwiązanie fotogrametryczne dla systemu Windows, które umożliwia tworzenie ultra-realistycznych modeli 3d. Użytkownicy mogą generować te modele na podstawie zestawów zdjęć oraz skanów laserowych. To potężne narzędzie znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, od archeologii po projektowanie gier i filmów, oferując niesamowitą dokładność i szczegółowość odwzorowania rzeczywistych obiektów.
      Cennik Reality Capture został niedawno zaktualizowany, co ma na celu dostosowanie kosztów do potrzeb różnych użytkowników:
      Plan Podstawowy - idealny dla początkujących użytkowników, którzy chcą eksperymentować z fotogrametrią. Plan Profesjonalny - rozszerzone funkcje i wyższe limity generacji dla profesjonalistów i firm potrzebujących zaawansowanych narzędzi. Plan Korporacyjny - dostosowany do potrzeb dużych przedsiębiorstw, zapewniający dedykowane wsparcie oraz niestandardowe możliwości integracji. Dzięki Reality Capture, przekształcenie zdjęć i skanów laserowych w trójwymiarowe modele, które wierne odzwierciedlają rzeczywiste obiekty, jest szybsze i bardziej efektywne niż kiedykolwiek wcześniej.
       
      Oficjalna informacja z bloga RealityCapture:
      Dzisiaj ogłaszamy zmiany w cenniku RealityCapture jako część nowej, szerszej oferty, którą wprowadzimy pod koniec kwietnia. Łączymy narzędzia RealityCapture, Unreal Engine i Twinmotion w ramach nowej subskrypcji, aby pomóc zespołom z różnych branż efektywnie tworzyć wysokiej jakości doświadczenia 3D. Naszym celem jest pełna integracja RealityCapture i Twinmotion z Unreal Engine.
      Rozpoczynając od wydania RealityCapture 1.4 i Unreal Engine 5.4, wprowadzamy nową subskrypcję Unreal, która obejmuje Unreal Engine, RealityCapture i Twinmotion za 1850 USD za miejsce na rok. Oferta ta jest przeznaczona dla twórców produktów niezwiązanych z grami (takich jak filmy i programy telewizyjne, wizualizacje architektoniczne oraz grafika do transmisji i wydarzeń na żywo), którzy generują więcej niż 1 milion USD rocznych przychodów. Więcej szczegółów na temat subskrypcji Unreal i jej odbiorców można znaleźć na tym blogu.
      Jeśli nie potrzebujesz używać Unreal Engine lub Twinmotion, lub jeśli podlegasz modelowi tantiem Unreal Engine, ponieważ używasz go do tworzenia gier lub aplikacji, które w czasie rzeczywistym korzystają z kodu Unreal Engine i są licencjonowane osobom trzecim, nadal możesz kupić RealityCapture jako oddzielną subskrypcję. Indywidualne miejsca w RealityCapture będą wycenione na 1250 USD za miejsce na rok, co obejmuje wszystkie aktualizacje wydane w okresie subskrypcji.
      Te ceny będą dotyczyć tylko firm generujących ponad 1 milion USD rocznych brutto przychodów. Z tymi aktualizacjami, RealityCapture stanie się darmowy, jeśli twoja firma zarabia mniej niż 1 milion USD rocznych przychodów. RealityCapture będzie również darmowy dla studentów, nauczycieli i hobbystów.
      Jeśli obecnie używasz RealityCapture 1.3.2 lub innej wcześniejszej wersji, zmiany cen i licencji nie będą miały zastosowania do ciebie, dopóki nie zdecydujesz się na aktualizację do wersji późniejszej niż 1.4. Jeśli masz wieczyste licencje na RealityCapture, możesz nadal z nich korzystać, bez względu na roczne przychody. Ponadto, gdy wydamy wersję 1.4, otrzymasz również dwanaście miesięcy aktualizacji, po których zakup subskrypcji będzie wymagany, aby uzyskać kolejne nowe wydania (jeśli nie kwalifikujesz się do darmowej wersji).
      Nie będziemy już oferować modelu płatności za dane wejściowe (PPI) od momentu wydania RealityCapture 1.4. Istniejący klienci z niewykorzystanymi kredytami PPI będą mogli wykorzystać je przez 12 miesięcy od tego czasu. Jeśli korzystałeś z modelu licencjonowania PPI, będziesz mógł otworzyć i kontynuować prace nad swoimi istniejącymi projektami PPI za pomocą RealityCapture 1.4, pod warunkiem, że masz dostęp do Internetu.
      Wsparcie oparte na społeczności i materiały edukacyjne pozostaną otwarte i darmowe dla wszystkich, tak jak jest to dziś. Możesz uzyskać do nich dostęp na Epic Developer Community.
      Blog firmy: https://www.capturingreality.com/realitycapture-14

      0 komentarzy
    7. Adobe MAX London 2024 - nowości w Photoshopie oraz Firefly 3

      Wczoraj odbyła się konferencja w Londynie Adobe MAX 2024 na której Adobe zaprezentowała szereg nowości, które zobaczymy w ich produktach.
      Jeśli ktoś jest zainteresowany (całość do obejrzenia tutaj) (10 godzin).
      Polecam keynote'a (chociaż tylko na niego potrzebujecie ok. 2h czasu). 
      Najważniejsze punkty:
      AI? 😀 Cóż, chyba tutaj raczej nikt nie spodziewał się niczego innego. Wszystko dzisiaj idzie w kierunku rozwoju i coraz to lepszych modeli generatywnej sztucznej inteligencji. 
      Zachęcam jednak na rzucenie okiem na (krótki tym razem film) poświęcony Photoshopowi. Zobaczycie w wielkim skrócie co nowego.
      Natomiast tutaj chyba największym newsem jest Firefly 3. To model Adobe używany w ich pakiecie. 
      Jeśli ktoś nie ma pakietu Adobe - tutaj też mało osób wie, ale możecie sobie posprawdzać jak to działa w wersji webowej (na razie dostępnej za darmo): https://www.adobe.com/pl/products/firefly.html 🔥
      Adobe Firefly Image 3
      Skrót informacji prasowej Adobe poświęconej nowej wersji modelu gen-AI Adobe Firefly 3.
      Podczas konferencji MAX London, Adobe zaprezentowało najnowszą wersję swojego narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji - Adobe Firefly Image 3 Foundation Model (beta). Model ten, dostępny już dziś zarówno w aplikacji Photoshop, jak i na stronie internetowej Firefly, wprowadza znaczące innowacje w jakości i kontroli generowanych obrazów. Użytkownicy mogą teraz korzystać z nowych poziomów wyrażania twórczości dzięki funkcjom takim jak auto-stylizacja, które zapewniają wyższą jakość obrazów i większą różnorodność.
      Firefly Image 3 umożliwia tworzenie wysokiej jakości zdjęć z lepszym oświetleniem, pozycjonowaniem oraz większą dokładnością w generowaniu szczegółów i scen na podstawie skomplikowanych opisów. Znaczące postępy w prędkości generacji obrazów przyczyniają się do zwiększenia produktywności i efektywności procesu twórczego.
      Od momentu swojego debiutu w marcu 2023 roku, Firefly zostało wykorzystane do stworzenia ponad 7 miliardów obrazów na całym świecie. Najnowszy model jest dostępny w wersji beta, aby społeczność kreatywna mogła testować i dostarczać informacje zwrotne, które pomagają w dalszym rozwoju technologii.
      Bez wątpienia Adobe tutaj podejmuje rękawicę i chce rywalizować z Midjourney (moim zdaniem - temu ma też służyć udostępnienie szerokiej publiczności wersji przeglądarkowej). 
      Warto dodać, że faktycznie na ten moment wyróżnikiem Firefly jest fakt, że działa na obrazach licencjonowanych. I tutaj Adobe też to podkreśla. 
       

      0 komentarzy
    8. VideoGigaGAN - technologia super-rozdzielczości wideo od Adobe Research

      VideoGigaGAN to projekt naukowców University of Maryland, College Park oraz Adobe Research. Przyznam szczerze, że to jeden z projektów, który zrobił na mnie największe wrażenie w ostatnich miesiącach.
      Czym jest VideoGigaGAN? W skrócie jest to technologia pozwalająca na poprawę jakości wideo. Ale no właśnie, w jaki sposób.
      Tutaj posłużę się tym co zostało zamieszczone na stronie projektu:
      Brzmi skomplikowanie, ale zachęcam jednak do rzucenia okiem na stronę projektu. Znajdziecie tam świetną dokumentację i masę przykładów, której pokazują efekty tych algorytmów.
      Strona projektu: https://videogigagan.github.io/
      Nie wiadomo jeszcze kiedy będziemy mogli korzystać z tych algorytmów, ale biorąc pod uwagę, że konferencja Adobe MAX odbędzie się w ciągu kilku godzin od pisania tego tekstu - kto wie, być może właśnie jutro dowiemy się czy VideoGigaGAN zostanie dodany do któregoś z produktów z pakietu Adobe Cloud.
       

      2 komentarze
    9. Platige Image pogłębia współpracę sprzętową z AMD

      W 2017 roku, czyli krótko po premierze pierwszej generacji procesorów AMD Ryzen Threadripper, Platige Image zakupiła kilkadziesiąt maszyn napędzanych przez te przełomowe wówczas układy. Komputery szybko stały się wymarzoną platformą dla części zadań realizowanych przez farmę obliczeniową, a także pod biurkami artystów, którzy dzięki temu mogli pracować znacznie bardziej efektywnie. Współpraca z AMD otworzyła nowy rozdział rozwoju systemów obliczeniowych firmy, dodatkowo przyspieszając, gdy zainwestowano w systemy z nowymi generacjami procesorów z rodziny Threadripper, a następnie w 2020 roku, gdy pojawiły się  pierwsze serwery z AMD EPYC.
      Moc obliczeniowa jest w Platige Image o tyle istotna, że jedną z kluczowych składowych procesu tworzenia grafiki jest rendering. W zależności od stopnia skomplikowania sceny, rozdzielczości, zadanych parametrów pojedyncza klatka może się renderować od kilku minut do nawet kilkunastu godzin. Każda sekunda materiału może mieć takich klatek od 24 do 60, a nawet więcej w przypadku niektórych projektów. Proces renderingu jest też procesem iteracyjnym, czyli każda klatka może wymagać nawet kilkudziesięciu przeliczeń, aby efekt był najwyższej jakości.

      Platige Image dysponuje własnym centrum danych, które od 2020 roku zaczęło modernizować o maszyny napędzane procesorami AMD EPYC. Maszyny te zajmują się przede wszystkim procesem renderingu, ale również wykorzystywane są jako serwery usług, centra danych czy do wirtualizacji. Obecnie większość mocy obliczeniowej jakim dysponuje centrum danych opiera się na 64 rdzeniowych układach AMD EPYC 7H12 oraz AMD EPYC 7763. Zdecydowano się zatem na modele o największej gęstości rdzeni, jaka była dostępna, uzyskując maszyny o niezwykłym wówczas stosunku mocy do zajmowanej przestrzeni. Wydajność zastosowanych procesorów przełożyła się też na oszczędności w zakresie licencjonowania oprogramowania, z którego korzysta Platige Image w procesie renderingu.
      „Zastosowanie procesorów z rodziny EPYC pozwoliło nam zwiększyć jednostkową wydajność obliczeniową względem dotychczas stosowanych platform od 50% (wzgl. poprzedniej generacji) do ok. 120% (względem najstarszej aktualnie używanej generacji) przy zachowaniu porównywalnego poboru prądu. Warto także wspomnieć jak istotną kwestią w zakresie rozbudowy czy utrzymania centrum danych jest optymalizacja kosztowa i energetyczna. Platforma EPYC świetnie wpisuje się te wymagania.” –  powiedział Tomasz Kruszona, dyrektor ds. technologii w Platige Image.


      Platige Image to jedno z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich studiów produkcyjnych. Spółka specjalizuje się w grafice komputerowej, animacji 3D i ma na swoim koncie współpracę z najbardziej znaczącymi wydawcami gier. Platige jest szczególnie cenione za animacje graficzne tworzone dla nawet najbardziej znanych twórców gier wideo. Jest to więc firma, której wizja rozwoju nie ustępuje niesamowitym projektom artystycznym, a stosowana przez nią technologia ma niebagatelne znaczenie w osiąganiu coraz bardziej imponujących efektów, które są wyznacznikiem w branży. Dzięki swoim inwestycjom i pogłębiającej się współpracy z AMD to polskie studio jest dziś znakomicie przygotowane na to, co przyniesie przyszłość.
      [źródło: Material prasowy AMD]
       

      0 komentarzy
    10. Generatywne AI wkracza do Adobe Premiere Pro

      Adobe ogłosiło wprowadzenie kilku technologii generatywnego AI, które zostaną zintegrowane z Adobe Premiere Pro. Inicjatywa ta jest częścią szerszej strategii Adobe, mającej na celu wdrażanie AI w usługach Creative Cloud, co ma zwiększyć produktywność i możliwości kreatywne profesjonalistów.
      Wśród kluczowych rozwojów znajduje się wprowadzenie modelu wideo Adobe Firefly, rozszerzającego już dostępną gamę modeli AI, takich jak Firefly Image i Text Effects. Dodatkowo, Adobe bada możliwości partnerstwa z dostawcami AI stron trzecich, takimi jak Sora od OpenAI, RunwayML i Pika, aby rozszerzyć gamę narzędzi dostępnych w Premiere Pro.
      Wśród nowych narzędzi zaprezentowano Generative Extend, które umożliwia montażystom dodawanie klatek na początku lub na końcu klipu w celu doprecyzowania montażu lub przedłużenia scen. Narzędzia do dodawania i usuwania obiektów umożliwiają precyzyjną edycję poruszających się obiektów w scenie, zwiększając zdolności montażysty do manipulacji i poprawy narracji wizualnej. Na koniec, funkcja Generative B-Roll oferuje montażystom możliwość generowania klipów wideo z tekstowych poleceń.
      Adobe zobowiązało się do zachowania przejrzystości w stosowaniu AI poprzez inicjatywy takie jak Content Credentials, które informują użytkowników o modelach AI używanych w tworzeniu mediów.
      Oficjalny wpis na blogu Adobe: https://blog.adobe.com/en/publish/2024/04/15/bringing-gen-ai-to-video-editing-workflows-adobe-premiere-pro
       

      5 komentarzy
    11. BuildingGen: rewolucja w tworzeniu budynków 3d

      Reallusion wprowadziło na rynek BuildingGen, nowe narzędzie ułatwiające projektowanie budynków 3D. Wyróżnia się ono na tle innych generatorów modułowych budynków tym, że zamiast skomplikowanej edycji "nodami" oferuje elastyczne schematy (Blueprints).
      Użytkownicy wprowadzają podstawowe jednostki, określają liczbę pięter i układają komponenty, aby skonstruować budynek. Narzędzie to umożliwia także modyfikacje w czasie rzeczywistym oraz podgląd projektu podczas pracy.
      Podstawowy pakiet zawiera bibliotekę ponad 210 próbek i komponentów, w tym 10 zaprojektowanych budynków i liczne materiały. Dla użytkowników, którzy chcą spersonalizować budynki, dostępne są narzędzia umożliwiające modyfikację lub tworzenie nowych stylów. Użytkownicy mogą dostosowywać struktury budynków, dodając lub usuwając elementy takie jak filary czy ogrodzenia, oraz ulepszać zewnętrzne wykończenia, zmieniając materiały i dekoracyjne składniki. Dostępne są również dodatkowe płatne pakiety rozszerzeń.
      Oprogramowanie to zawiera również funkcję optymalizacji, która poprawia wydajność poprzez konsolidację tekstur i modeli. BuildingGen oferuje także funkcję jednoklikowego przełączania między dniem a nocą, dodając dynamiczne efekty świetlne.
      BuildingGen posiada narzędzia do pakowania, które umożliwiają użytkownikom integrację zewnętrznej zawartości oraz dostosowanie pakietów budynków do określonych stylów lub epok. Ułatwia to architektom i projektantom zachowanie spójności w różnych projektach.
       
      Więcej informacji: https://www.reallusion.com/iclone/building-gen/

      1 komentarz
    12. AI stworzyło zwycięski Teledysk w Konkursie Pink Floyd

      W ramach obchodów 50-lecia wydania kultowego albumu "The Dark Side of The Moon" przez Pink Floyd, zorganizowany został unikatowy konkurs. Jego uczestnicy mieli za zadanie stworzyć teledysk do jednej z piosenek z albumu. Po wielu miesiącach kreatywnych prac, ogłoszono wyniki na platformie społecznościowej X.
      Zwycięzcą okazało się wideo, które zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję, co wywołało mieszane reakcje wśród fanów i twórców. W konkursie uczestniczyło wiele znakomitych prac, w tym ręcznie animowane filmy, jednak to AI zdobyło najwyższe uznanie.
      To wydarzenie rodzi pytania o przyszłość twórczości artystycznej i rosnącą rolę technologii w sztuce. Czy jesteśmy już gotowi, aby zaakceptować dominację AI w takich dziedzinach jak film czy muzyka? 
      Film, który wygrał:
      Inny przykład filmu zgłoszonego do konkursu (trzeba kliknąć i przejść do YT ze względu na ograniczenia wiekowe):
      Pełna lista filmów znajduje się pod tym adresem:
       

      12 komentarzy
    13. Canva przejmuje Affinity

      Canva, platforma do projektowania graficznego, przejęła firmę Affinity, znaną z profesjonalnego oprogramowania dla kreatywnych. To połączenie ma na celu wzmocnienie oferty obu firm i zapewnienie użytkownikom szerszego dostępu do narzędzi kreatywnych.
      Affinity, od momentu swojego powstania, oferowało narzędzia umożliwiające tworzenie zaawansowanych projektów graficznych. Dzięki tej transakcji, zespół Affinity zyska dostęp do dodatkowych zasobów Canvy, co ma przyspieszyć rozwój i wprowadzanie nowych funkcji.
      Canva, z drugiej strony, jest liderem w demokratyzacji designu, umożliwiając użytkownikom z różnym doświadczeniem tworzenie grafik. Przejęcie Affinity jest krokiem w kierunku rozszerzenia oferty Canvy o bardziej zaawansowane narzędzia, odpowiadające potrzebom profesjonalistów.
      Obie firmy podkreślają, że ich głównym celem jest sprawienie, by projektowanie było łatwiejsze i bardziej dostępne dla szerokiej publiczności. Połączenie sił ma pozwolić na szybsze osiąganie tego celu, oferując użytkownikom kompleksowy zestaw narzędzi do każdego rodzaju projektowania.
      Czy to oznacza zmianę planów Affinity na subskrypcję? Na dzień dzisiejszy firma informuje, że nie zamierza tego robić.
      Do tej pory Affinity było najlepszą konkurencją dla oprogramowania Adobe ze względu na oprogramowanie bez subskrypcji. Miejmy nadzieję, że faktycznie tutaj nic się nie zmieni, a oprogramowanie zyska szereg nowych "ficzerów".
       

      25 komentarzy
    14. Narzędzia oparte o AI Firefly w aplikacji Substance 3D

      Adobe wprowadziło nowe narzędzia oparte na AI Firefly do swoich aplikacji Substance 3D, oferując nieograniczone możliwości tworzenia materiałów i wizualizacji produktów. "Text to Texture" w Samplerze umożliwia generowanie tekstur za pomocą opisów tekstowych, natomiast "Generative Background" w Stagerze pozwala na szybkie tworzenie tła za pomocą prostych opisów. Te innowacje wprowadzają nowy poziom kontroli kreatywnej i efektywności, integrując się płynnie z istniejącymi przepływami pracy projektantów i artystów 3D.
      Aby przeczytać więcej, odwiedź Adobe Blog.
       

      0 komentarzy
    15. Oscary 2024 rozdane!

      Za nami ceremonia rozdania Oscarów 2024. My jak co roku przyglądamy się trzem najważniejszym kategoriom związanym z CGI: Najlepszy animowany film krótkometrażowy (Best Animated Short Film), Najlepsze efekty specjalne (Best Visual Effects) oraz Najlepszy film animowany (Best Animated Feature).
      Best Animated Feature (Najlepszy film animowany)
      The Boy and the Heron (Hayao Miyazaki and Toshio Suzuki) (WINNER)
      Elemental (Peter Sohn and Denise Ream)
      Nimona (Nick Bruno, Troy Quane, Karen Ryan and Julie Zackary)
      Robot Dreams (Pablo Berger, Ibon Cormenzana, Ignasi Estapé and Sandra Tapia Díaz)
      Spider-Man: Across the Spider-Verse (Kemp Powers, Justin K. Thompson, Phil Lord, Christopher Miller and Amy Pascal)
      W kategorii najlepszy film animowany zwyciężył Chłopiec i Czapla (The Boy and the Heron). 
       
      Best Animated Short Film
      Letter to a Pig (Tal Kantor and Amit R. Gicelter)
      Ninety-Five Senses (Jerusha Hess and Jared Hess)
      Our Uniform (Yegane Moghaddam)
      Pachyderme (Stéphanie Clément and Marc Rius)
      War Is Over! Inspired by the Music of John & Yoko (Dave Mullins and Brad Booker) (WINNER)
      W kategorii najlepszy krótkometrażowy film animowany zwyciężył film War Is Over!
      Best Visual Effects
      The Creator (Jay Cooper, Ian Comley, Andrew Roberts and Neil Corbould)
      Godzilla: Minus One (Takashi Yamazaki, Kiyoko Shibuya, Masaki Takahashi and Tatsuji Nojima) (WINNER)
      Guardians of the Galaxy Vol. 3 (Stephane Ceretti, Alexis Wajsbrot, Guy Williams and Theo Bialek)
      Mission: Impossible — Dead Reckoning, Part One (Alex Wuttke, Simone Coco, Jeff Sutherland and Neil Corbould)
      Napoleon (Charley Henley, Luc-Ewen Martin-Fenouillet, Simone Coco and Neil Corbould)
      W kategorii najlepsze efekty specjalne zwyciężył film: Godzilla Minus One
       
       

      8 komentarzy
    16. Sora od OpenAI - generowanie wideo (text to video)

      OpenAI właśnie zapowiedziało zupełnie nową usługę generatywnej sztucznej inteligencji - Sora. 
      Jest to zaawansowany model sztucznej inteligencji, który potrafi tworzyć realistyczne i pełne wyobraźni sceny wideo na podstawie pisemnych instrukcji. Sora zapowiada nową erę w generowaniu treści wideo, umożliwiając tworzenie klipów trwających do minuty, zachowując przy tym wysoką jakość wizualną i ścisłą zgodność z wytycznymi użytkownika.
      Od dzisiaj, Sora jest udostępniana w ograniczonym stopniu do oceny krytycznych obszarów pod kątem potencjalnych szkód czy ryzyk. Dostęp do modelu otrzymali również artyści wizualni, projektanci i filmowcy, aby zebrać opinie na temat sposobów rozwijania modelu, by był jak najbardziej pomocny dla profesjonalistów z branży kreatywnej.
      OpenAI dzieli się postępami w badaniach na wczesnym etapie, aby rozpocząć współpracę i zbierać opinie od osób spoza organizacji, dając publiczności poczucie nadchodzących możliwości SI.
      Sora potrafi generować złożone sceny z wieloma postaciami, specyficznymi rodzajami ruchu i dokładnymi szczegółami przedmiotu oraz tła. Model nie tylko rozumie, czego użytkownik oczekuje w podpowiedzi, ale również jak te elementy istnieją w fizycznym świecie.
      Obecny model ma swoje słabości, takie jak trudności z dokładnym symulowaniem fizyki skomplikowanej sceny czy rozumieniem konkretnych przypadków przyczyny i skutku. Jednak wygenerowane i udostępnione przykłady od OpenAI robią wrażenie.
      Firma rozwija również narzędzia do wykrywania wprowadzających w błąd treści, takie jak klasyfikator wykrywający, czy wideo zostało wygenerowane przez Sorę. Planowane jest również włączenie metadanych C2PA w przyszłości, jeśli model zostanie wdrożony w produkcie OpenAI.
      Bezpieczeństwo / etyka
      OpenAI zamieściło na swojej stronie również informacje, że angażuje decydentów, edukatorów i artystów z całego świata, aby zrozumieć ich obawy i zidentyfikować pozytywne przypadki użycia tej nowej technologii. Mimo obszernych badań i testów, nie można przewidzieć wszystkich korzystnych sposobów wykorzystania tej technologii ani wszystkich sposobów jej nadużywania. Dlatego OpenAI uważa, że uczenie się z rzeczywistego użytkowania jest kluczowym elementem tworzenia i wypuszczania coraz bezpieczniejszych systemów SI z czasem.
      Przeczytaj więcej: https://openai.com/sora
       
       

      10 komentarzy
    17. InstaMAT - nowy program od twórców IstaLOD

      InstaMAT nowy program twórców IstaLOD, tworzony przez ostatnie 5 lat, który rzuca wyzwanie pakietowi Adobe Substance, łączy funkcje Substance Designera, Paintera i Samplera oraz dodaje dużo dodatkowych funkcjonalności.
      Recenzja @Destroyer:
      Pozwala użytkownikom na wgląd, edycję i utworzenie od zera każdego noda do przetwarzania danych jakich używa się w programie do pracy, nic nie jest czarną skrzynką, wszytko można otworzyć, zobaczyć jak zostało zbudowane z atom nodów i modyfikować podobnie jek to jest zrobione w programie SIdeFX Houdini.
      Dodatkowo obsługuje chmury punktów, dużo operacji na geometrii od woxelizowania, tworzenia obiektów LOD, optymalizowania geometrii co bazuje na rozwiązanach instaLOD rozwijanych przez lata, scaterowania obiektów, operacje logiczne, tworzenia proceduralnych obiektów, na automatycznym tworzeniu UV i wypalaniu map z Hipoly na Low poly. Wszystko jest tak przemyślane żeby łatwo można było tworzyć gotowe procedury które niemal automatycznie będą się dostosowywały do odpowiedni przygotowanych assetów np maski bazujące na części nazwy obiektów a nie ręczenie malowanej masce IDmap. InstaMAT Pipeline wraz z C++ SDK umożliwia pełną automatyzację  tego procesu i integrowanie w wewnętrzny pipleine i indywidualne potrzeby.
      Ręczne malowanie tekstur wspiera UDIM, ale samo malowanie jest rejestrowanie w przestrzeni 3D a nie bazuje na UV więc przy zamianie geometrii na taką z innym mapowaniem czy nawet zamiana na zupełnie inny obiekt niż pierwotnie wszystkie pociągnięcia pędzlem, naklejki czy tekstury automatycznie się dostosują do nowego obiektu bazując na jego bounding box. To też pozwala szybciej pracować na niższej rozdzielczości a finalny eksport wykonać w wyższej, program oferuje eksport tekstur aż do 16k jeśli tylko sprzęt na to pozwoli.
      Można jednocześnie pracować nad grafem materiału proceduralnego a w drugiej zakładce malować asset używając tego materiału. Można stworzyć instancje materiału tak żeby zmiana w jednym zmieniała go i innych projektach automatycznie i to nie przeszkadza żeby w innym projekcie dodać kolejne unikalne warstwy na wierzchu.
      Można stworzyć render assetu i nawet turn table strip bezpośrednio w instaMAT.
      InstaMAT pozwala też na generowanie tekstur PBR na podstawie grafik czy zdjęć tak jak substance sampler. Oferuje pracę w linear workflow czy prace w przestrzeni ACES (Academy Color Encoding System) a także pozwala zaimplementować swoje własne modele cieniowania.
      Dodatkowo InstaMat ma nawet symulacje fizyki, można geometrię zrzucić na płaszczyznę żeby się naturalnie ułożyła, następnie zapętlić obiekty 3d na krawędziach przyszłej tekstury, wypalić potrzebne mapy i kontynuować prace nad proceduralną teksturą. 
      Program umożliwia też animowanie parametrów, ma wbudowane profilowanie nodów do wykrycia tych które potencjalnie najbardziej spowalniają liczenie całego grafu.
      Ma integracje z Mayą, 3dsMaxem, Blenderem Unreal Engine i Unity w których można bezpośrednio modyfikować każdy z określonych wcześniej parametrów.
      A teraz najważniejsze InstaMat kosztuje połowę tego co pakiet Substance w subskrybcji, ma też licencję wieczystą a dla ludzi i małych firm z zarobkami poniżej 100k$ jest całkowicie za darmo nawet do użytku komercyjnego. Na dzień dobry program oferuje dostęp do biblioteki 1000 materiałów w których wszystko jest otwarte więc można zobaczyć jak zostały stworzone i przekopiować część rozwiązań wedle potrzeby.
      Oficjalna strona InstaMAT: https://instamaterial.com/
      Więcej informacji znajdziecie w wątku z newsami gdzie podobne ciekawostki pojawiają się co kilka dni i można dać "suba" na wątku (dzieki czemu nie ominą Was żadne posty)
       

      4 komentarze
    18. Nightshade - skuteczne narzędzie do ochrony prac artystów przed AI?

      Nightshade to narzędzie zapobiegające nieautoryzowanemu wykorzystaniu obrazów w treningu AI poprzez zamianę ich w "zatrute" próbki. W przeciwieństwie do defensywnego Glaze, Nightshade działa ofensywnie, zakłócając rozpoznawanie obrazów przez AI. Modyfikacje są trwałe, nawet przy zmianach obrazu. Nightshade jest bardziej widoczny na sztuce o płaskich kolorach, ale oferuje ustawienie niskiej intensywności. Obecnie samodzielny, planuje się jego integrację z Webglaze. Celem Nightshade jest zwiększenie kosztów treningu na nieautoryzowanych danych, promując licencjonowanie od twórców.
      Nightshade to projektu naukowców z Uniwersytetu w Chicago i program został własnie udostępniony. Można go pobrać ze strony: nightshade.cs.uchicago.edu
      Jak działa Nightshade?
      Nightshade działa podobnie jak inne narzędzie do utrudniania AI pracy o nazwie Glaze, ale zamiast obrony przed naśladowaniem stylu, jest zaprojektowany jako narzędzie ofensywne do zakłócania reprezentacji cech wewnątrz generatywnych modeli obrazów AI. Podobnie jak Glaze, Nightshade jest obliczany jako optymalizacja, która minimalizuje widoczne zmiany w oryginalnym obrazie. Podczas gdy ludzkie oczy widzą ocieniony obraz, który jest w dużej mierze niezmieniony w stosunku do oryginału, model AI widzi dramatycznie inną kompozycję na obrazie. Na przykład ludzkie oczy mogą zobaczyć ocieniony obraz krowy na zielonej łące, który jest w dużej mierze niezmieniony, ale model AI może zobaczyć dużą skórzaną torebkę leżącą na trawie. Trenowany na wystarczającej liczbie ocienionych obrazów zawierających krowę, model stanie się coraz bardziej przekonany, że krowy mają ładne brązowe skórzane uchwyty i gładkie boczne kieszenie na zamek, a być może także piękne logo marki.
      Podobnie jak w przypadku Glaze, efekty Nightshade są odporne na typowe zmiany, które można zastosować do obrazu, takie jak przycinanie, przeskalowanie, kompresowanie, wygładzanie pikseli czy dodawanie szumów. Efekty te pozostają nawet po wykonaniu zrzutów ekranu czy fotografii obrazu wyświetlanego na monitorze. Jest to możliwe, ponieważ Nightshade nie polega na znakach wodnych ani ukrytych wiadomościach i nie jest łamliwy.
      Nightshade vs Glaze
      Nightshade różni się od Glaze tym, że jest narzędziem ofensywnym, a nie obronnym. Glaze chroni indywidualnych artystów przed atakami naśladującymi styl, podczas gdy Nightshade jest używany przez grupę artystów do zakłócania modeli, które bez zgody pobierają ich obrazy. Zmiany wprowadzone przez Nightshade są bardziej widoczne na sztuce o płaskich kolorach i gładkich tłach, ale narzędzie zawiera ustawienie niskiej intensywności dla tych, którzy chcą zachować wizualną jakość oryginalnego obrazu.
      Nightshade działa bez połączenia sieciowego, więc żadne dane ani sztuka nie są wysyłane z powrotem do twórców narzędzia.
      Ograniczenia
      Nightshade w wersji 1.0 jest narzędziem samodzielnym, nie zapewnia ochrony przed naśladowaniem jak Glaze. Należy zachować ostrożność przy jego użyciu, aby uniknąć problemów z naśladowaniem stylu. Trwają testy współistnienia Nightshade z Glaze, a w przyszłości planowane jest wydanie Nightshade jako dodatku do Webglaze, umożliwiającego stosowanie obu narzędzi jednocześnie.
      Pobierz Nightshade
      FAST link for Windows Nightshade v1.0 FAST link for Mac Nightshade v1.0 Nightshade 1.0, Windows GPU/CPU Version, for Windows 10/11 (2.6GB w/PyTorch GPU libraries included) Nightshade 1.0, MacOS (CPU Only) - Apple Silicon, M1/M2/M3 processors (255MB) Źródło: https://nightshade.cs.uchicago.edu/whatis.html
       

      19 komentarzy
    19. AI w architekturze - rozmowa z Adamem Buśko

      Nowy odcinek podcastu Klaudii Borowiec ➡️ Czy architekci generalnie boją się technologii AI? 
      🎙️✨Adam Buśko, należy do tej drugiej grupy. Adam to architekt z LABu - działu konkursowego C.F. Møller w Kopenhadze. Adam nie tylko pracuje w międzynarodowym środowisku architektonicznym, ale również aktywnie wykorzystuje narzędzia AI w swojej codziennej pracy. 
      ➡️ Dzięki niemu poznamy wpływ tej technologii na architekturę oraz jakie korzyści niesie ze sobą. To rozmowa, która dostarczy nam wglądu w to, co każdy architekt powinien wiedzieć na temat sztucznej inteligencji w architekturze. Zapraszam!
       
       

      0 komentarzy
    20. Mossies: Catching Art - świąteczny short Platige Image

      Świąteczny, krótki film animowany od Platige Image - Mossies: Catching Art.
      Credits:
      Director: Adrian Tarasek
      Executive Producer: Karol Żbikowski
      Head of Production: Aga Górna
      Head of CG: Marek Gajowski
      Grading: Piotr Sasim
      Producer: Krystyna Bisaga
      CG Supervisors:  Łukasz Dziedziński, Bartłomiej Kmita, Piotr Ołtarzewski, Maciej Szewczenko
      Conforming: Piotr Popielawski
      Concepts: Adrian Tarasek
      Layouts: Małgorzata Magrzyk, Piotr Ruszkiewicz, Maciej Szewczenko,Gal Ravid-Tal
      Asset artist: 
      Artur Borkowski, Szymon Burzawa, Valon Surin, Maciej Szewczenko, Nastya Tolstik
      Rigging: Igor Surin, Paweł Szczęsny
      Matte Painting: Adrian Tarasek
      3D Animation: Karol Chyliński, Małgorzata Magrzyk, Diar Pepiqi, Piotr Ruszkiewicz, Maciej Szewczenko,  Jacek Wrona
      FX: Marek Gajowski, Lehel Karsa, Mateusz Mączka, Maciej Szewczenko 
      Compositing: Dominik Ansorge, Marek Gajowski, Maciej Prętki, Gal Ravid-Tal 
      Lighting/Rendering: Maciej Szewczenko, Gal Ravid-Tal
      UE Support: Jakub Bogacki, Zoltán Cseri, Jeton Dajakaj,  Mikołaj Mlonek
      Data Wrangler: Michał Magoń
      DI: Piotr Dutkiewicz
      Sound Producer: Sabina Pająk-Maciaś/ Soundly by Platige
      Sound Designer: Jacek “Dżeksong” Onaszkiewicz
      Voice-Over Artists: Katarzyna Godlewska, Arek Jakubik
      Team Coordinators: Ewelina Mazur, Paulina Sadownik
      Audio/Video Technique - DI Support: Cezary Musiał, Kamil Steć, Maciej Żak
      Marketing: Piotr Bartoszek, Maria Jeppsson, Marcelina Salwin, Bartosz Zieliński

      13 komentarzy
    21. StarEngine - czy to przyszłość gier?

      Star Citizen to gra komputerowa, kosmiczny symulator autorstwa Chrisa Robertsa i ekipy deweloperskiej Cloud Imperium Games. Akcja Star Citizen osadzona została w XXX wieku. Na stworzenie tej gry zebrano (od 2012 roku) w crowdfundingu ponad 600 milionów dolarów.
      StarEngine to technologia, w ramach której tworzone są gry Star Citizen i Squadron 42. Poniższy zwiastun został utworzony w silniku jako "jedno ciągłe ujęcie bez ekranów ładowania". Czy w czasie rzeczywistym? Nie jest to sprecyzowane, ale następnie pokazano wiele dynamicznych scen: od głębokiej przestrzeni kosmicznej po powierzchnie śnieżnych planet, wnętrza miast po wieloosobowe, interaktywne statki kosmiczne po unoszące się miasta ...

       

      5 komentarzy
    22. Stable Video Diffusion: Model AI do generatywnego wideo od stability.ai

      stability.ai - startup odpowiedzialny za popularny open sourcowy Stable Diffusion ogłosiło właśnie wydanie pierwszego modelu Stable Video Diffusion - do generowania wideo, opartego na obrazach Stable Diffusion.
      Aktualnie dostępny jest on w wersji "research review".
      W ramach tego wydania badawczego kod Stable Video Diffusion został udostępniony w repozytorium na GitHubie, a wymagane wagi do uruchomienia modelu lokalnie można znaleźć na stronie Hugging Face. Szczegółowe informacje na temat technicznych możliwości modelu zostały opisane w artykule badawczym.
      Oficjalna zapowiedź: https://stability.ai/news/stable-video-diffusion-open-ai-video-model
       

      9 komentarzy
    23. CGDream: AI z modelami 3D

      CGTrader wprowadził CGDream, nową aplikację łączącą generatywną sztuczną inteligencję (generative AI) z modelami 3D w celu tworzenia unikatowych obrazów 2D. Narzędzie to umożliwia użytkownikom wysoki poziom kontroli nad kompozycją obrazu, co ułatwia osobom bez technicznego doświadczenia w 3D tworzenie spersonalizowanych obrazów.
      CGDream działa w czterech prostych krokach:
      wyborumodelu 3D, ustawienia projektu, opisanie pożądanego obrazu (tzw. prompt), generujemy obraz AI Uruchomienie CGDream obiecuje zaoferować zarówno kreatywne narzędzie, jak i platformę, która szanuje prawa artystów.
      Otwiera to nowe możliwości dla projektantów 3D do dotarcia do szerszej publiczności i monetyzacji ich premium modeli, ponieważ CGTrader planuje umożliwić projektantom sprzedaż swoich modeli użytkownikom CGDream. Podejście to zapewnia również ochronę własności intelektualnej projektantów.
      Przykładowe zastosowania jakie podaje CGTrader:
      Wszechstronność CGDream może zwiększać kreatywność w wielu branżach. Oto jak narzędzie to wzmacnia procesy twórcze:
      Projektowanie Produktów i Prototypowanie: Szybko generuj warianty produktów, używając tylko prostego modelu 3D. Eksperymentuj z materiałami, kolorami i kształtami, aby przyspieszyć swój proces pracy.
      Wizualizacja Scen Stylu Życia: Twórz dynamiczne sceny z twoimi modelami 3D i prezentuj je w różnych scenariuszach, po prostu szczegółowo opisując je CGDream. Produkuj przekonujące wizualizacje, które przemówią do twojej zróżnicowanej publiczności.
      Wizualizacja Architektoniczna i Wnętrz: Ożyw twoje projekty architektoniczne i wnętrzarskie za pomocą podstawowego modelu 3D i kilku pomysłowych komend. Dostosowuj swoje projekty w czasie rzeczywistym, eksplorując niezliczone układy i możliwości dekoracji.
      Marketing i Treści Reklamowe: Twórz przyciągające uwagę treści marketingowe przy użyciu twoich modeli 3D. Idealne do reklam cyfrowych, kampanii w mediach społecznościowych, katalogów produktów czy treści na stronie internetowej, CGDream może podnieść poziom twojej następnej kampanii.
      Sztuka Stylizowana i Concept Art: Odkrywaj nieograniczony potencjał artystyczny, generując stylizowaną grafikę i concept art z twoich modeli 3D, ujawniając możliwości projektowe, jakich nigdy wcześniej nie widziano.
      Sprawdź: https://www.cgdream.ai/

      1 komentarz
    24. 3ds max 2024.2

      Pojawiła się większa aktualizacja programu 3ds max oznaczona jako 2024.2.
      Co nowego w skrócie:
      3ds Max 2024.2 to duża aktualizacja w dużej ilości obszarów programu. Nowy modyfikator Conform, ulepszeniami w booleans, spline'ach, DCM, ważnym wzrostem wydajności w obszarze vol. select, push, relax, retopologii, skinningu i innych.
      To również ulepszenia w animacji i nowy panel QT motion z odświeżonym menu, bardziej elastyczny i z większą ilością opcji, poprawki w CAT i Biped, ulepszenia w edytorze materiałów, w zarządzaniu kolorami i o wiele, wiele więcej! 
       
      Oficjalna strona Autodesk:
      https://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2024/ENU/

      1 komentarz
    25. ZBrush 2024

      Maxon poinformował o szeregu nowości związanych z wydaniem nowej wersji programu ZBrush 2024.
      ZBrush 2024 wprowadza szereg ulepszeń, które czynią standard branżowy dla cyfrowego rzeźbienia jeszcze lepszym.
      Innowacyjny Anchors Brush  otrzymuje aktualizację umożliwiającą korzystanie z pędzla bez konieczności maskowania powierzchni. Podział na Części rozszerza możliwości Knife Brush, pozwalając dzielić zasoby na kawałki, zachowując przy tym podzielone części jako oddzielne lub połączone części w menu SubTool. Narzędzia Gizmo i Transpose teraz oferują maskowanie topologii wraz z możliwością przyczepiania do centrum regionu maskowania. Gizmo i Linie Transpose mogą przyczepiać się wzdłuż zaznaczonego obszaru, ułatwiając pracę z maskowaniem dla artysty. Szumy Cinema 4D są teraz dostępne w galerii szumów powierzchni ZBrush. Dzięki nowej funkcji Repeat to Similar, artyści mogą łatwo powtarzać zmiany z edytowanej siatki źródłowej i przenosić zmiany na siatki docelowe o tej samej liczbie poligonów. Powtarzaj do Podobnych obsługuje zmiany w rzeźbieniu, pełną wymianę siatki, maskowanie i grupowanie poligonów. Możliwości maskowania Grow and Shrink są rozszerzone, aby zapewnić bardziej dynamiczną kontrolę i zwiększyć potencjał projektowy. Dodano nową opcję pociągnięcia o nazwie DragStamp. Umożliwia kontrolowanie intensywności związanej z przeciąganiem alfa na powierzchnię przez przesuwanie kursora w przód i tył. Dodano dwa nowe przyciski do fałd, zapewniając większą kontrolę nad obszarami aktywów, gdzie występują fałdy i krawędzie. Unmasked oraz Uncrease Unmasked Insert Mesh Brushes (Pędzle do Wstawiania Siatki) są teraz kompatybilne ze Stroke. Więcej: https://www.maxon.net/en/article/maxon-one-critical-enhancements-for-zbrush-in-november-release

      11 komentarzy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności