Skocz do zawartości

    148 newsy w tej kategorii

    1. Autodesk Media & Entertainment Days 2020 - zobacz materiały z konferencji

      Na stronie Autodesk udostępnione zostały materiały z konferencji Autodesk Media & Entertainment Days 2020. Przypominamy, że konferencja odbyła się we 23 i 24 września tego roku.
      Materiały dostępne są za darmo po wypełnieniu krótkiego formularza imiennego. 
      Spis wszystkich udostępnionych materiałów (prezentacje oraz wideo)
      Dzień I
      Sesja plenarna. Kreatywność wspierana technologią
      Magdalena Lubas | Autodesk
      Codzienne wyzwania w pracy artysty 3D w studiu postprodukcji
      Piotr Kujko | Platige Image
      Wykorzystanie fotogrametrii do tworzenia fotorealistycznej zawartości 3D w grach i aplikacjach VR
      Wojciech Pazdur | The Farm 51 
      Maya® 2020 – New Features And Improvements
      Roland Reyer | Autodesk 
      Wykorzystanie narzędzi Autodesk przy produkcjach trailerów do gier
      Mariusz Radomski, Łukasz Kubiński | Dash Dot Creations
      Ask the Expert - Maya session
      Roland Reyer | Autodesk
       
      Dzień II
      Increase your rendering power with Arnold 6
      John Paul Giancarlo | Autodesk
      Latest and Future Workflows for Games, Design and TV in Autodesk 3ds Max®
      Alex Horst | Autodesk
      Tworzenie Arnold Shadera dla modelu smoka w 3ds Max
      Łukasz Banaszkiewicz | Procad
      Ask the Expert - Arnold & 3ds Max
      Alex Horst, John Paul Giancarlo | Autodesk 
      Kontrola chaosu w ujęciu postprodukcyjnym - czyli realia pracy przed i po wprowadzenie Shotgun'a
      Tomasz Dyrduła | Juice
      Import i obróbka danych z systemów MoCapowych z wykorzystaniem Motion Builder®
      Jakub Baran, Michał Chmielewicz | PCC Polska
      Najnowsze propozycje od Dell Precision ułatwiające pracę z domu dedykowane dla przemysłu media & entertainment
      Konrad Pleban | Dell
      Wirtualna produkcja - VR w branży filmowej
      Bartosz Żuk | HTC Vive
       
      Materiały z konferencji znajdziecie pod tym adresem: https://www.autodesk.pl/campaigns/me-days/library
       

      0 komentarzy
    2. Statek Piracki - CG Cinematic Shot and Breakdown

      Na naszym forum pojawił się wątek autorstwa Artura Teodorczyka, który podzielił projektem wykonanym na pracę licencjacką w Wyższej Szkole Informatyki i Umiejętności w Łodzi.
      Jest to krótki cinematic ze statkiem pirackim wraz z jego kilkoma etapami tworzenia. 
      Bez wątpienia jest to projekt, który zasługuje na wyróżnienie go tutaj na stronie głównej.
      Kilka słów o projekcie od samego autora:
      Animacja
      Breakdown
      Oryginalny wątek zamieszczony przez autora znajdziecie tutaj:
       

      0 komentarzy
    3. Rozmowy z mistrzem - podcast o polskim concept art

      Nie jest tajemnicą, że podcasty w ostatnich latach zyskały mocno na popularności. Ba! Nadal zyskują. Cieszyć może fakt, że jakiś czas temu w polskim środowisku graficznym pojawił się kanał na YouTube i podcast o nazwie "Rozmowa z mistrzem".
      Jest to podcast prowadzony przez Tomasza Szulińskiego. Do dnia dzisiejszego pojawiło się, aż 15 odcinków z osobami, których nazwiska nie powinny być wam obce. 
      Sam autor w serwisie Spotify opisuje, swój podcast w ten sposób:
      Osobiście po zobaczeniu kilku odcinków uważam, że warto pomóc Tomkowi w jego przedsięwzięciu bo naprawdę robi to dobrze. Uważam też, że opis zawężający podcast tylko do concept artu może być mylący. Polecam grafikom 3D/2D oraz grafikom koncepcyjnym. 
      Podcastu możecie słuchać w tych miejscach:
      YouTube (oczywiście w formie wideo rozmowy) Apple Podcasts Spotify Sam podcast ma również osobną stronę i znajdziecie ją pod adresem: https://rozmowyzmistrzem.pl/
      Kilka godzin temu pojawiła się nowa rozmowa z Krzysztofem Rusinkiem.
      Polecam!
      Zachęcamy również do rzucenia okiem na archiwalne rozmowy z takimi osobami jak Marek Madej, Marcin Klicki, Grzegorz Przybyś, Wojtek Fus, Darek Zabrocki ...
      Starsze odcinki:
       
       

      7 komentarzy
    4. Konferencja Autodesk Media & Entertainment Days już 23-24 września

      Już 23 oraz 24 września odbędzie się konferencja Autodesk Media & Entertainment Days.
      Konferencja odbędzie się w formie wirtualnej, sprawdź agendę bo jest naprawdę interesująca.
      Autodesk Media & Entertainment Days – gry, filmy, reklama – zapraszamy do rejestracji na www.autodeskday.pl
      1 września 2020, Warszawa – Już 23-24 września (śr.–czw.) będzie miało miejsce wirtualne spotkanie dla branży Media & Entertainment. Jeżeli Twoja codzienność to produkcja wideo, tworzenie grafiki użytkowej, środowisk wirtualnej rzeczywistość, scenerii i postaci gier komputerowych – już dziś zarezerwuj czas na to wydarzenie. Rejestracja na stronie https://autodeskday.pl
      Spotkanie skierowane jest dla producentów gier i filmów, twórców animacji i efektów specjalnych, producentów reklam, studiów produkcyjnych oraz wszystkich pasjonatów z obszaru mediów i rozrywki.
      Program obejmuje szereg prezentacji podzielonych na dwa dni. Uczestnicy będą mogli zapoznać się z nowościami w 3ds Max®, Maya®, MotionBuilder®, Arnold, Shotgun® - najważniejsze elementy przedstawią międzynarodowi eksperci z Autodesk i firm partnerskich (PCC Polska i Procad).
      Ważną część stanowić będą przykłady z codziennej praktyki firm działających w Polsce. Swoim doświadczeniem podzielą się Dash Dot Creations („Wykorzystanie narzędzi Autodesk przy produkcjach trailerów do gier”), Juice („Kontrola chaosu w ujęciu postprodukcyjnym - czyli realia pracy przed i po wprowadzenie Shotgun'a”), Platige Image („Codzienne wyzwania w pracy artysty 3D w studiu postprodukcji”), oraz The Farm 51 („Wykorzystanie fotogrametrii do tworzenia fotorealistycznej zawartości 3D w grach i aplikacjach VR”).   
      Dla osób zainteresowanych sprzętem, wystąpienia przygotują Dell Technologies i HTC Vive. Przewidziane są także sesje Ask the Expert, czas na zadanie pytań przez uczestników.
      Spotkanie odbędzie się w formule wirtualnej, dając możliwość uczestniczenia z dowolnego miejsca. 
      Autodesk Media & Entertainment Days - dlaczego warto? 
      •    Nowości branżowych rozwiązań Autodesk, w tym 3ds Max®, Maya®, MotionBuilder®, Arnold, Shotgun®
      •    Trendy w tworzeniu animacji 
      •    Najlepsze praktyki i doświadczenia prezentowane przez klientów (Dash Dot Creations, Juice, Platige Image, The Farm 51)
      •    Międzynarodowi eksperci 
      •    Online – z dowolnego miejsca
      Informacje o konferencji
      Autodesk Media & Entertainment Days – gry, filmy, reklama
      Online, 23-24 września (środa – czwartek) 
      Rejestracja oraz program konferencji: www.autodeskday.pl
      Patroni instytucjonalni: Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji 
      Partnerzy konferencji: Dell Technologies, HTC Vive, WACOM
      Partnerzy Autodesk: PCC Polska, Procad

       

      4 komentarze
    5. Oprogramowanie Affinity - na 90 dni za darmo i możliwośc kupna za 50% ceny

      Jeśli myśleliście nad zakupem oprogramowania od firmy Affinity to jest w tej chwili ku temu okazja. Aktualnie programy ten firmy można kupić z 50% zniżką!
      To również idealna okazja na sprawdzenie czy to oprogramowanie może wam zastąpić oprogramowanie Adobe. Warto przypomnieć, iż Affinity Photo czy Affinity Designer to największa konkurencja dla produktów Adobe takich jak Photoshop czy Illustrator. Ważny jest również fakt, że firma Affinity nie ma abonamentu na swoje oprogramowanie - więc po prostu je kupujemy i używamy. 
      Zanim kupicie te produkty w związku aktualnie panującą sytuacją związaną z wirusem COVID-19, przez 90 dni możecie za darmo korzystać z tego oprogramowania.
      Ceny oprogramowania wyglądają w ten sposób:
      Affinity Photo - 119zł (Windows, MacOS) Affinity Designer - 119zł (Windows, MacOS) Affinity Publisher - 119zł (Windows, MacOS) Dodatkowo, za połowę ceny możecie kupić wersje Affinity Designera oraz Photo na iPada w cenie 47,99zł.
      Szczegóły: https://affinity.serif.com/en-gb/
       

      2 komentarze
    6. Wiedźmin - efekty specjalne - obszerny wywiad

      W serwisie ART OF VFX pojawił się obszerny artykuł (wywiad) na temat tworzenia efektów specjalnych w Wiedźminie (od Netflixa). Julian Parry dosyć szczegółowo opowiada o pracy przy tym projekcie. 
      Julian odpowiedzialny był całościowo za efekty specjalne. Przypominamy, że jednym z vendorów pracujących przy produkcji była firma Platige Image. Z wywiadu możemy się dowiedzieć, że w sumie była to jedyna firma spoza Londynu. Supervisorem jeśli chodzi o efekty specjalne od strony Platige Image był Mateusz Tokarz. 
      Będziemy chcieli zorganizować dla Was AMA z Polakami pracującymi przy Wiedźminie. Być może się uda.
      Ale zachęcamy do przeczytania artykułu: https://www.artofvfx.com/the-witcher-julian-parry-overall-vfx-supervisor/

      1 komentarz
    7. Painting Tutorial - tło w stylu znanym z filmu Klaus

      Na kanale SPA Studios (studio, które jest odpowiedzialne za film Klaus o którym pisaliśmy już wielokrotnie) pojawił się film na którym Marcin Jakubowski (Production Designer) pokazuje jak stworzyć tło w stylu znanym właśnie z tego filmu.
      Ciekawy materiał z komentarzem Marcina.
       

      0 komentarzy
    8. Klaus od Netflixa - 10/10!

      Wiem, że Wiedźmin jest w tej chwili na ustach wszystkich, ale o nim zapewne jeszcze sobie coś napiszemy. Chciałbym przypomnieć o innej produkcji Netflixa z polskim akcentem wartej polecenia (szczególnie w okresie świątecznym).
      Jeśli dopiero kupiliście abonament Netflixa lub zapomnieliście o takiej produkcji jak Klaus Netflix - warto rzucić na nią okiem!
      Przyznam szczerze, że mnie osobiście dopiero teraz udało się nadrobić zaległości bo chciałem to zrobić razem z rodziną i ... piszę ten post spontanicznie, bo tak dobrej animacji nie widziałem już dawno (a jako rodzic jestem dosyć na bieżąco😎). Oczywiście to opinia moja, ale i pozostałej części rodziny, która ze mną to oglądało przy czym córka naprawdę nie odeszła od telewizora tak ją wciągnęła historia (a nie zdarza się to często w warunkach domowych).
      Przepiękna animacja, stylizacja, postacie, cały czas jest na czym zawiesić oko.
      Zdaje sobie sprawę, że to zasługa większej ilości osób, ale gratulacje Szymon Biernacki oraz Marcin Jakubowski 👏 (Production Designers). Taki nasz polski akcent, ale mnie osobiście również kojarzący się z Max3D.pl bo przez lata (co prawda dawno temu), ale wiele Waszych prac można było oglądać na Max3d.pl). Być może uda nam się Was namówić na AMA? Pogodamy może o tym w Nowym Roku 😉
      Szczerze polecam obejrzenie tego filmu i trochę przedwcześniej życzę wszystkim Wesołych Świąt! 🎅
      PS. Postaramy się zorganizować AMA z Szymonem i Marcinem w Nowym Roku.
      PS2. Jeszcze jako bonus mały making of z produkcji z YT
       

      3 komentarze
    9. Paweł Jaruga - jak zmieniła się sztuka grafiki 3D i jak ona zmieniła mnie

      Paweł Jaruga, artysta-grafik 3D, Polska
      W ciągu mojej 10-letniej kariery jako grafika 3D i cyfrowego rzeźbiarza nie było lepszych możliwości i większej swobody w tworzeniu niż są teraz. Przy dostępie do potężnych narzędzi sprzętowych i programowych profesjonaliści mogą dziś w pełni realizować swoje wizje bez limitów ze strony technologii.
      Na początku mojej przygody miałem wrażenie, że moje wyobrażenia były często ograniczane do prostych i łatwych do uzyskania efektów. Dekadę później i po sukcesywnych inwestycjach w technologię moja praca – od modelowania i teksturowania po cieniowanie i rendering – stała się szybsza i łatwiejsza i to przy tworzeniu coraz bardziej szczegółowych modeli. W przeszłości, gdy procesory i karty graficzne nie miały takiej mocy, jak dziś, byłem ograniczony, co do liczby trójkątów, twarzy i tekstur, jakie mogłem projektować. Brak mocy obliczeniowej był szczególnie dotkliwy, gdy pracowałem z domu przy użyciu pojedynczej stacji roboczej – wszystko trwało bardzo długo, zwłaszcza gdy przygotowywałem animacje. Duże przyspieszenie w mojej pracy obserwuję nawet przy porównaniu obecnego sprzętu do tego, co miałem jeszcze 3 lata temu.

      Na co dzień używam Zbrush i kilku narzędzi renderujących na bazie GPU, jak np. AMD Radeon ProRender, a mój sprzęt to m.in. AMD Radeon Pro WX 9100 (dostarczony mi przez AMD) i 8-rdzeniowy procesor o taktowaniu 4,0 GHz i 64 GB RAM. Mój sprzęt sprzed kilku lat pozwalał mi tworzyć modele złożone z 20-50 milionów trójkątów i to było dużo, jak na freelancera. Obecnie moja stacja pozwala mi obsłużyć ponad 200 milionów trójkątów, więc szczegółowe modele złożone z 70-120 milionów to dla mnie dziś nic specjalnego.

      Do teksturowania używam Substance Painter i 3D Coat, a mój sprzęt ma przynajmniej 8 GB pamięci wideo. To naprawdę minimum, żeby móc teksturować postaci z gry przy 4096-bitowym zestawie tekstur (4096x4096 pikseli). To kolejny spory skok w porównaniu z początkiem mojej kariery, gdy moim limitem było 1024x1024 per postać.
      Ten technologiczny postęp nie tylko pozwolił nam tworzyć bardziej realistyczne i żywe postaci, ale także umożliwił rendering w czasie rzeczywistym, co oznacza, że widzę od razu wszelkie wprowadzane zmiany, a to przyspiesza dodatkowo pracę. Mam ponadto możliwość produkowania foto-realistycznych obrazów, które pomagają tworzyć bardzo szczegółowy i wiarygodny świat 3D. Można też łatwo oświetlać sceny i modele przy użyciu pojedynczych obrazków HDRI oraz wykorzystywać skany fotogrametryczne, czyli trójwymiarowe skany prawdziwych przedmiotów i postaci bazujące na zestawach zdjęć robionych wokół obiektu, w tym także wysokiej rozdzielczości tekstur. Ogólnie to bardzo pomaga czynić proces twórczy większą zabawą, skoro nie trzeba się męczyć ze sprzętem.
      Przystępność rozwiązań sprzętowych i programowych nadal się poprawia, dzięki czemu graficy 3D mogą kontynuować swoją twórczą przygodę i skupiać się na rozwijaniu swoich umiejętności i potencjału przy wykorzystaniu najlepszych programów. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że wydajność i opłacalność zależy ściśle od potrzeb. Moje wymagania są różne w zależności od tego, czy zarabiam pieniądze na renderingu, czy też na modelowaniu i teksturowaniu postaci do gier, do czego muszę mieć możliwość pracy na wielu zestawach tekstur 4K na raz. Te wymagania są też zupełnie inne, gdy tworzę proste modele do gier mobilnych lub nisko-budżetowych, do czego nie potrzebuje aż tak wielu tekstur. Jakkolwiek potrzebuję dużo pamięci wideo, to znalezienie odpowiedniego balansu może być trudne, więc staram się zawsze kupować najlepszą kartę graficzną, na jaką mnie stać, aby moja praca była jak najszybsza.
       

      Twórcy 3D pochodzą z różnych środowisk, zarówno technicznych, jak i artystycznych. By być grafikiem 3D potrzebujesz od razu trochę umiejętności kreatywnych, choć kreatywność można też rozwijać w ciągu swojej kariery. Natomiast umiejętności technicznych wystarczy się po prostu nauczyć (aczkolwiek jest trudniej, jeśli nie znasz się w ogóle na komputerach). Mam przez to na myśli, że współczesne narzędzia programowe są znacznie bardziej dostępne i przyjazne dla użytkownika, a do tego wsparte potężnym sprzętem, który przyspiesza prace i wydajność. Dla przykładu: obecnie nie trzeba rozpoczynać modelowania od bazowej siatki, a formy i kształty można tworzyć bez wiedzy matematycznej czy technicznej. Dlatego cokolwiek przyjdzie Ci do głowy, to możesz to praktycznie zmaterializować na modelu 3D.
      Jakkolwiek posiadanie pewnych umiejętności technicznych i obycia artystycznego może ułatwić Ci początek kariery jako grafika 3D, to cierpliwość jest nadal kluczowa, ponieważ będziesz pracować wiele godzin dziennie szlifując swoje projekty. Niedawno nauczyłem od podstaw dwie osoby, z których żadna nie miała większego doświadczenia ze specjalistycznym oprogramowaniem komputerowym, a teraz obie pracują z sukcesami jako profesjonalni graficy 3D. Obie są jednak niezwykle cierpliwe, wytrwałe i chętne do nauki i rozwoju.
       
      Jako Polak jestem bardzo podekscytowany widząc rozwój tej branży w moim kraju. Mamy tutaj znakomitych artystów 3D i deweloperów, a przy współczesnej technologii możemy sobie pozwolić na tę samą swobodę twórczą, jak profesjonaliści z zachodniej Europy i Ameryki, gdzie powstają największe produkcje.
      Nasza rodzima branża gier komputerowych się rozwija, a wśród najbardziej znanych studiów są Flying Wild Hog, The Astronauts, 11 Bit Studios, CI Games, Techland, People Can Fly i CD PROJEKT RED, a tak wyczekiwany Cyberpunk 2077 jest już w drodze, by zadebiutować w przyszłym roku. Firmy te jednak nie tylko przyciągają pracowników z całego świata, ale także inwestorów, których kuszą możliwości inwestycyjne naszej branży.
      Choć mocny sprzęt jest obecnie wykorzystywany do tego, aby zapewniać najlepsze możliwości za pośrednictwem ekranu naprzeciwko użytkownika – np. za sprawą ekranów 8K czy też zgodnych z AMD Radeon FreeSync, to następnym etapem będzie VR i AR. Profesjonalne aplikacje do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości się rozwijają, a artyści 3D coraz częściej używają zestawów takich, jak Oculus czy HTC Vive do tworzenia. Sądzę, że to będzie kolejny etap w tej przygodzie i to niezwykle ekscytujący dla twórców w Europie i na świecie.
       
      Informacja o artykule: Artykuł powstał przy współpracy Pawła z firmą AMD. Paweł jest użytkownikiem Max3D.pl od wielu lat i znany jest tutaj pod pseudonimem @Levus. Artykuł nie jest artykułem sponsorowanym Max3D.pl (został nam udostępniony). Jeśli macie pomysły na inne artykuły, sami chcielibyście coś napisać i zamieścić u nas - dajcie znać.
       


      8 komentarzy
    10. NVidia dołącza do Blender Developer Fund

      Firma NVidia ogłosiła iż oficjalnie dołączyła do Blender Developer Fund (Fundusz organizacji Blender) jako sponsor o statusie "Patron". NVidia zapewni dotację rzędu 120,000 € na rok, która ma pomóc również zatrudnić w pełnym zakresie dwie osoby, które będą zajmowały się pracą nad kodem głównym Blendera oraz mają zapewnić technologiczne wsparcie technologii NVidia GPU.
      Warto dodać, że NVidia będzie drugim sponsorem o tym statusie zaraz po Epic Games, który zapewnił fundacji grant rzędu $1.2 miliona. 
      Więcej: https://fund.blender.org/

      6 komentarzy
    11. 32. filmy animowane stają w wyścigu po Oskara 2020 - jest polski akcent

      Rekordowe 32. filmy animowane stają w walce o Oskara, który przyznany zostanie w roku 2020. Do tej pory rekord wynosił 27 i było to 2017 roku. Mamy polski akcent, na liście znajduje się film "Another Day of Life" ("Jeszcze dzień życia")
      Jeszcze dzień życia – pełnometrażowy, polsko-hiszpański, łączący techniki animacji i dokumentu film z 2018 roku, stworzony przez Damiana Nenowa i Raúla de la Fuente, oparty na książce Ryszarda Kapuścińskiego pod tym samym tytułem, przedstawiający historię trzymiesięcznej podróży Kapuścińskiego do ogarniętej wojną i chaosem Angoli. Film nakręcony jest w technice motion capture, polegającej na „przechwytywaniu” trójwymiarowych ruchów aktorów i zapisywaniu w komputerze. Podczas 31. ceremonii wręczenia Europejskich Nagród Filmowych Jeszcze dzień życia zdobył nagrodę w kategorii: Najlepszy film animowany.
       
       
       
      Nominacje zostaną ogłoszone w 13 stycznia 2020 roku, a sama gala finałowa odbędzie się 9 lutego 2020r.
      Pełna lista filmów:
      Abominable The Addams Family The Angry Birds Movie 2 Another Day of Life Away Buñuel in the Labyrinth of the Turtles Children of the Sea Dilili in Paris Frozen II Funan Genndy Tartakovsky’s ‘Primal’ – Tales of Savagery How to Train Your Dragon: The Hidden World I Lost My Body Klaus The Last Fiction The Lego Movie 2: The Second Part Marona’s Fantastic Tale Missing Link Ne Zha Okko’s Inn Pachamama Promare Rezo The Secret Life of Pets 2 Spies in Disguise The Swallows of Kabul This Magnificent Cake! The Tower Toy Story 4 Upin & Ipin: The Lone Gibbon Kris Weathering with You White Snake  
      Źródło: www.cartoonbrew.com

      0 komentarzy
    12. Uragun - projekt polskiej gry - zobacz zwiastun

      W internecie pojawił się zwiastun ciekawego polskiego projektu gry pt. "Uragun". To projekt gry - strzelanki typu "top-down". Gracz będzie mógł zasiąść za sterami wielkiego "mecha" i powalczyć z botami złej sztucznej inteligencji na ulicach m.in. Warszawy, Nowego Yorku, Londynu, Berlina, Beijing czy Moskwy.
      Gra tworzona jest przez Kool2Play Studio. Gra zostanie na początku udostępniona w serwisie Steam (Early Access) na początku 2020 roku. 
      Warto obejrzeć zwiastun i jeśli projekt wam się podoba dodać grę do "wishlist" na platformie Steam.
      Więcej o projekcie:
      Podstrona projektu na platformie STEAM Oficjalna strona  
      Osoby odpowiedzialne za projekt i zwiastun:
      DEVELOPER: Kool2Play
      Project Manager: Marta Lower
      Script: Jacek Wesołowski
      Storyboard: Agnieszka Jastrzębska
      TRAILER:
      Radikal Studio
      Producer: Kuba Sobek
      Animator: Tomasz Wikliński
      Editor: Adam Kubrakiewicz
      Artist: Łukasz Poller
      Motion Designer: Kuba Sobek
      Music and Sound Designer:
      Antoni Sadowski (Zombie Commando)
      Voiceovers:
      Debbie Irwin, William Malcolm, Dominic Chambers
       

      13 komentarzy
    13. Klaus - nowy film animowany od Netflixa

      Od 15 listopada 2019 roku na platformie Netflix będzie można obejrzeć film animowany "Klaus". Warto dodać, że po filmach dokumentanych i serialach będzie to pierwsza produkcja sygnowana marką Netflix. 
      Warto tutaj wspomnieć o polskich akcentach (i to nie byle jakich!). Dyrektorami artystycznymi tej produkcji byli byli Szymon Biernacki i Marcin Jakubowski.
      Od 8 listopada film będzie można zobaczyć w wybranych kinach, ale niestety nie mamy na ten moment listy kin w Polsce w którym będzie on pokazywany. Jak tylko ją dostaniemy, wrzucimy ją tutaj.
      Zwiastun filmu
       

      7 komentarzy
    14. Humble Bundle - Painter i programy graficzne - zapłać ile chcesz

      Dwa dni temu na Humble Bundle pojawiła się możliwość kupienia pakietu dla grafików oraz twórców gier zainteresowanych m.in. silnikiem Unity 3D. Płacąc (w zależności od tego jakiego oprogramowania potrzebujecie) 25$ - otrzymujecie w zamian Corel Paintera, Gravit Designera, PaintShop® Pro Ultimate, Pinacle Studio, zestawy pędzli itp... 
      Cena pakietu 25$ zawiera oprogramowanie za ok. 998$ (prawie 4000zł przy obecnym kursie)
      Pierwszy zestaw, który może was zainteresować to pakiet oprogramowania graficznego. Potrzebujecie Colre Paintera? Gravit Designera? 
       
      Bundle z oprogramowaniem
      https://www.humblebundle.com/software/painter-create-with-confidence?partner=max3d
       
      Unity 2019 Bundle
      https://www.humblebundle.com/software/unity-2019-bundle?partner=max3d
       
      Zauważycie również, że linki zawierają informacje o partnerstwie Max3D. Zgadza się, zostaliśmy partnerem Humble Bundle, a więc kupująć poprzez ten link wspieracie również max3D.pl (dla was nie wiąże się to z żadną dodatkową opłatą, a więc kwota pakietów jest stała)

      1 komentarz
    15. Corporate Monster - krótki film

      Kilka dni temu swoją premierę na YouTube miał krótki film (sci-fi) Ruairiego Robinsona pt. "Corporate Monster". To nie pierwszy film tego reżysera. Jeśli komuś przypadnie do gustu warto zapoznać się z pozostałą twórczością Robinsona. Warto dodać, że 2002 roku stworzył on film "Pięćdziesiąt Procent Szarości (Fifty Percent Grey)" (bajkowa historia żołnierza, który trafia do nieba, jednak nie wie, co ma tam ze sobą zrobić). W 2012 roku całkiem sporym sukcesem okazał się również inny film Ruairiego pt. "Blinky".
      Corporate Monster (2019)
      Pozostałe dwa filmy o których pisaliśmy na początku artykułu.
      Blinky (2012)
      Fifty Percent Grey (2001)
       
       

      2 komentarze
    16. SHAKE - Festiwal Sztuki Cyfrowej

      SHAKE (shakeshake.org) to nowa inicjatywa, która zawiera to, co najistotniejsze w wydarzeniach dedykowanych sztuce cyfrowej. 
      Zaproszeni przez nas goście reprezentują różne nurty artystyczne przez co spektrum zagadnień przedstawianych podczas SHAKE, jest nieograniczone. Naszym celem jest połączenie całej społeczności artystycznej, wymiana doświadczeń i wartościowych uwag na temat sztuki cyfrowej i wszystkich zagadnień z nią związanych. Łączymy twórców z branży graficznej 2D, 3D, VFX i DTP.
      Dzięki SHAKE poruszamy sprawy związane z pracą zawodową - pokazujemy, jak pracują najlepsi profesjonaliści w kraju oraz poznajemy ich sposoby na tworzenie projektów na najwyższym poziomie. Rozmawiamy o tym, jakich błędów nie popełniać i czego unikać w pracy przy najbardziej wymagających zleceniach. Dzięki wymianie doświadczeń, a także budowaniu sieci kontaktów po prostu poszerzamy horyzonty. Wszystko po to, żeby praca "w sztuce" była jeszcze przyjemniejsza, jeszcze bardziej inspirująca, a także efektywna. SHAKE!
      Poczuj się częścią SHAKE'a! Zmieszaj się z nami 5-6 października 2019 r. w Krakowskim Parku Technologicznym (ul. Podole 60, Kraków).
      LINE UP:
      Marek Madej Sylwia Bomba Tomasz Strzałkowski Bartek Kalinowski Forin Alek Sajnach Michał Lisowski Więcej: http://www.shakeshake.org/
       

      0 komentarzy
    17. SIGGRAPH 2019 - podsumowanie (wideo)

      Eloi Andaluz Fullà na swoim kanale YouTube podsumował tegoroczny SIGGRAPH 2019, który zakończył się kilka dni temu. Jeśli macie chwilę to warto zobaczyć. Można zobaczyć jak wygląda konferencja, ale oprócz tego Eloi w dosyć przystępny i skondensowany sposób wyłapał pewne trendy panujące w tym roku na tym wydarzeniu. Sporo newsów od 3ds max, Bifrosta po Blendera.
      Warto wspomnieć, że konferencja SIGGRAPH 2019 miała miejsce w Los Angeles i trwała od 28 lipca do 1 sierpnia. 
       

      1 komentarz
    18. Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie

      Wprowadza testowo w kilku krajach licencje Indie dla 3ds max'a i programu Maya. Na ten moment oferta przeznaczona jest tylko dla użytkowników mieszkających w Australii, Kanadzie, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. Na stronie zaznaczono, że jest to oferta czasowa. Ta "czasowość" może jednak oznaczać, że jest to pewnego rodzaju pilotaż i firma sprawdza jakie będzie zainteresowanie tego typu licencjami.
      Jest jednak kilka warunków, które określają możliwość skorzystania takiej licencji:
      Zarobek roczny powinien być poniżej $100 000 Możliwy jest zakup tylko jednej licencji na osobę/firmę Oferta (tak jak pisałem wcześniej dotyczy tylko: Australii, Kanadzy, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii Warto dodać, żę wersje programów z licencją "Indie" nie są w żaden sposób ograniczone.
      Ceny mogą różnić się w niektórych krajach np. Maya na Maca kosztuje $250 na rok, a w Wielkiej Brytanii jest to już koszt 275 funtów.
      Strony oficjalne (niestety wchodząc na nie z Polski zobaczycie obrazek użyty jako grafika newsa)
      3ds max Indie Maya Indie  
      Aktualizacja: Jak podaje CGPress.org, jest tutaj pewna pułapka, której da się uniknąć. Kupując licencję Indie po roku przechodzi ona w standardową licencję jeśli po kupnie nie usuniemy subskrypcji.
       

      257 komentarzy
    19. AMD z nowościami dla Radeon ProRender

      Dziś na targach SIGGRAPH 2019 firma AMD ogłosiła nowe implementacje, ulepszenia wtyczek i bazującej na otwartych standardach funkcjonalności renderingu dla Radeon ProRender, czyli silnika, który w oparciu o zasady fizyki realizuje rendering i tym samym umożliwia profesjonalistom CAD i deweloperom 3D łatwą produkcję oszałamiających fotorealizmem grafik. Ponadto firma MAXON zapowiedziała kolejną dużą aktualizację pakietu Cinema 4D™ (Release 21), która zostanie udostępniona jesienią i wprowadzi szereg nowych funkcji Radeon ProRender, jak wsparcie dla renderingu (rekonstrukcji) objętościowego i nowe opcje dla rozmyć ruchu.
      Radeon Pro Render jest teraz natywnie zintegrowany w następujących aplikacjach:
      ACCA® Edificius, czyli oprogramowaniu do modelowania informacyjnego budynków wspierającego odszumianie akcelerowane przez sztuczną inteligencję i wyposażone w złożoną bibliotekę materiałową PBR, dzięki czemu można tworzyć foto-realistyczne wizualizacje nowej architektury.
      InstaLOD® Studio XL, czyli pakiecie, który umożliwia szybkie i łatwe tworzenie foto-realistycznych wizualizacji, aby ułatwić pracę w Studio XL. Biblioteka Radeon Image Filter Library z akcelerowanymi przez sztuczną inteligencję filtrami odszumiającymi towarzyszy mapowaniu tonacji i rozmyciu ruchu (spodziewana dostępność w 3 kwartale 2019 roku).
      Z-Emotion Z-Weave, czyli następnej generacji silniku do tworzenia wirtualnych próbników, który przekształca dwuwymiarowe wzory w trójwymiarowe próbki do oglądania zarówno na tradycyjnych wyświetlaczach jak i zestawach VR. Integracja Radeon ProRender pozwala uzyskiwać fotorealistyczne rendery przy zachowaniu wiernej fizycznie symulacji wyglądu ubrań, która może odwzorować wiele faktur (spodziewana dostępność w drugiej połowie 2019 roku).
       
      Deweloperom Radeon ProRender oferuje nową technologię AMD Full Spectrum Rendering (FSR), która może działać na każdym etapie procesu renderingu (zapowiedziana na serii konferencji NAB 2019). Technologia ta uwzględnia rasteryzację, rendering hybrydowy, fotorealistyczny rendering z nastawami i path-tracing. FSR jest obecnie dostępny w wersji testowej dla programistów w zestawie SDK Radeon ProRender, tj. części pakietu Radeon ProRender Developer Suite. Wkrótce zostanie też udostępniony w wersji beta dla rozszerzenia do programu Blender.
      Ponadto biblioteka Radeon Image Filter Library została wzbogacona o filtry odszumiające i skalujące, które bazują na akceleracji w oparciu o sztuczna inteligencję oraz Microsoft® DirectML. Interaktywność viewportów dzięki nim może wzrosnąć nawet 18-krotnie.
      Wśród nowości rozszerzeń jest też nowa, produkcyjna wersja Radeon ProRender 2.0 dla programu Blender 2.80, która oferuje rendering włosów, akcelerowane przez sztuczną inteligencję odszumianie i adaptacyjne próbkowanie. Ulepszenia zostały także dodane do rozszerzeń dla pakietu Autodesk Maya, które otrzymały wsparcie dla renderingu kafelkowego i oświetlenia przejść (portal light), a także lepszą interaktywność viewportu.

      0 komentarzy
    20. Max3D 2019 - Reanimacja

      Max3D.pl towarzyszy wam już od ponad 20 lat! Tak zgadza się, serwis tak naprawdę w tym roku miał 20 urodziny. Ostatnie lata nie były najlepsze. Od dłuższego czasu zastanawiałem się co dalej, czy to koniec. Facebook zrobił swoje. Wiele osób przeniosło się właśnie tam i automatycznie z forum powoli upływało życie (warto jednak dodać, że upływało - nigdy nie wygasło). Natomiast my (ja i moderatorzy) nie mieliśmy już na to wszystko tyle czasu co kiedyś. W dalszym ciągu tak jest, Max3D.pl nie jest do końca "komercyjnym tworem". 
      Miałem nie lada dylemat w ciągu ostatnich lat, co dalej, co z forum, co z serwisem, co z domeną. Newsy zamarły, na forum ruch nie był zbyt duży. Z zewnątrz nie wyglądalo to dobrze. Prawdę mówiąc byłem bliski pogodzenia się już z tym, że to koniec. Jakby nie było, 20 lat. Przez prawie połowę życia Max3D.pl zawsze było gdzieś obok. 
      Czy news w tym tonie oznacza właśnie koniec? Nie! (duża w tym zasługa Marcina (Klicek) - który przekonał mnie, że jeszcze warto spróbować). Ale to nie kosmetyczna zmiana. Zmieniamy wszystko, zaczynamy jakby od nowa - zmieniamy silnik serwisu, strukturę forum. Wszystko zostało uproszczone, a w jakim kierunku pójdzie - to zależy tylko od Was, od ruchu w serwisie. 
      Zanim całkowicie odłączymy wtyczkę tutaj, warto spróbować (inaczej chyba ciągle zadawałbym sobie to pytanie).
      Do Waszej dyspozycji oddajemy forum i serwis w nowej postaci, na nowym silniku.
      Pracuje nad tym, aby stara wersja serwisu pojawiła się pod archiwalnym adresem (poinformujemy o tym), ale w tej chwili zachęcam Wam do dyskusji i dzielenia się pracami w nowej odsłonie Max3D.pl.
      Jesteśmy ciekawi Waszych opinii, sugestii. Potraktujcie to jako wersję beta i mam nadzieję, że w miarę upływu czasu opracujemy jeszcze lepszą formę tego co mamy dzisiaj. Jeśli ta próba się nie uda, trudno, po 20 latach wyjmiemy wtyczkę zyskując w ten sposób trochę więcej czasu.
      Migracja ze starego serwisu
      Wszystkiego konta do połowy maja 2019 roku udało się przenieść. To samo tyczy się postów i tematów z forum. Niestety nie byliśmy w stanie przenieść ostatnich dwóch tygodni z poprzedniego forum (sama migracja forum trwała 2 tygodnie). 
      Struktura forum
      Uprościliśmy wszystko. Zostaliśmy tylko działy w których na starej wersji "pozostało życie". Pamiętajcie jednak, że tutaj jesteśmy elastyczni i jeśli pojawi się taka potrzeba jesteśmy gotowi na zmiany (nowe działy, kolejne uproszczenia). 
      Newsy
      Te od redakcji będą się pojawiać co jakiś czas, ale aktualny silnik pozwolił nam zbudować stronę główną tak, aby wyświetlać również najciekawsze wątki dodane przez Was. Na stronie głównej będą wyróżniane wątki dodane przez Was. Tutaj naprawdę możliwości konfiguracji mamy spore. A tak to w ostatnich latach działało,
      Galeria
      To dział, który zmienił się całkowicie. Nie wrzucamy ukończonych prac do wątku - oczywiście możecie, jeśli chcecie zbierać feedback, zasady działu W.I.P nie zmieniły się. Spośród wrzuconych prac nareszcie mamy narzędzia do tego, aby wyróżniać w lepszy sposób najlepsze prace, macie oceny, możliwość śledzenia osób, których prace wam się podobają, powiadomienia...
      W.I.P dodatkowo został połączony (2D, 3D, GameArt). Uprościliśmy jak tylko mogliśmy działy i zostawiliśmy te w których ruch w ostatnich latach pozostał.
      Pytania i odpowiedzi
      Dział pomocy zmienił się całkowicie. Zmniejszyliśmy liczbę działów, jeśli będzie potrzeba dodamy nowe, ale najważniejsze jest to jak ten dział będzie funkcjonował. Jeśli spotkaliśmy się z serwisami typu StackOverflow - zasada teraz będzie podobna - autor pytania może na końcu oznaczyć prawidłową odpowiedź, za odpowiedzi przyznawane są punkty - będzie to duże czytelniejsze.
      Archiwum
      Większość starych wątków została przeniesiona do archiwum. Jeśli miałeś teczkę 2D/3D i chcesz, aby była ona przeniesiona do aktualnego działu W.I.P - napisz.
      Nie przedłużając, do zobaczenia na forum!

      16 komentarzy
    21. Wiedźmin (Netflix) - zwiastun

      Netflix opublikował właśnie pierwszy zwiastun serialu Wiedźmin, który został zaprezentowany podczas tegorocznego San Diego Comic-Con.
       

      4 komentarze
    22. Flowbox 1.7 - nową wersja aplikacji

      Flowbox, firma tworząca platformę VFX skupioną na procesie rotoskopii, wydała nową wersją z natywnie zintegrowanym Planar Trackerem Mocha.
      “Flowbox has hurdled past ANY competitive Rotoscoping solution with this final puzzle piece. The fastest, smoothest UI on the planet for VFX, intuitive and flexible node-based workflow and now coupled with the “best in class” planar tracking solution—today Flowbox instantly becomes the de-facto standard for professional quality Rotoscoping.”- Mikołaj Valencia CEO, Flowbox.
      O nowo wydanej wersji wypowiedział się również Chief Product Officer for Mocha: “Mocha's Academy-award winning Planar Tracking engine is widely recognized for accuracy and time savings. Flowbox's rotoscoping tools - paired with integrated Mocha tracking, now delivers powerful new workflows for the professional visual effects community!" - Ross Shain, Chief Product Officer, Boris FX.
      Zespół Flowbox spędził setki godzin rozmawiając z artystami rotoskopii z całego świata — Indii, Brazylii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Singapuru, Europy i Chin — i stworzył najbardziej intuicyjny i wygodny interfejs, wyposażony w autorskie technologie takie jak rotoDraw i rotoSnap.
      Integracja Planar Trackera Mocha w Flowbox 1.7 jest w pełni natywna, dzięki czemu w aplikacji nie uświadczymy żadnych wyskakujących okien zewnętrznych aplikacji. Tracker został zintegrowany z istniejącym interfejsem użytkownika, zgodnie z filozofią firmy — by proces rotoskopii był jak najprostszy i najbardziej efektywny.
      Nowe wydanie przynosi także dojrzałość, szybsze działanie i liczne optymalizacje kodu, jak również — nieoczekiwanie — permanentne licencje. Flowbox śmiało płynie pod prąd obecnie dominującego w przemyśle nurtu, wprowadzając do oferty licencje permanentne, preferowane przez wielu klientów. Flowbox zachował w ofercie również licencje subskrypcyjne (w cyklach miesięcznym i rocznym), wskazując, że firmy i projekty różnią się potrzebami i ważne jest zachowanie elastyczności.
      Opinie klientów o najnowszej wersji:
      "Guys, you really outdid yourselves. This tracker is spectacular and it's so easy to use!!" ~Jhan Harp (USA)
      "Overall I am "Wow!"  Finally a great Mocha implementation. It's very intuitive and easy to use. The best of both worlds." ~Tony Hudson (USA)
        Wideo prezentujące najnowsze funkcje:
      Linki:
      shop.flowbox.io
      Pełny changelog 1.7
      Flowbox jest firmą software’ową działającą w branży VFX z siedzibą w Krakowie. Znana jest ze stworzenia platformy VFX, która upraszcza i przyspiesza żmudny proces rotoskopii.   

      0 komentarzy
    23. Twój Vincent - making of wyjątkowej animacji nominowanej do Oscara

      "Twój Vincent", w reżyserii Doroty Kobieli i Hugh Welchmana, to pierwszy na świecie pełnometrażowy film wykonany w technice animacji malarskiej. Polsko-brytyjska produkcja stworzona została z niemal 65 000 obrazów, namalowanych farbami olejnymi przez 125 malarzy. Film realizowany m.in. we Wrocławiu w Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA zdobył już szereg wyróżnień i nagród na całym świecie, a teraz ma także szansę na Oscara. 
       
      Realizowane w Centrum Technologii Audiowizualnych prace obejmowały wsparcie na wszystkich etapach produkcji. W studiu filmowym CeTA realizowane były zdjęcia z udziałem aktorów, podczas których zaaranżowano sceny z obrazów van Gogha, a przy stanowiskach PAWS pracowali malarze, którzy tworzyli kolejne obrazy do filmu. W produkcję zaangażowany był również zespół Studia VFX CeTA, który brał udział przy pracach badawczych, preprodukcji (previs) oraz przygotowaniu materiałów referencyjnych ponad 700 ujęć (co stanowi ok. 2/3 wszystkich ujęć).   
      Prace badawcze prowadzono w ścisłej współpracy z producentem Breakthru Films oraz samymi malarzami. Polegały one na wypracowaniu metod i technologii pozwalających możliwie najbardziej zautomatyzować i uprościć późniejszą pracę malarzy. Najodpowiedniejszym formatem dla malarskich referencji okazał się zestaw obrazów: rzucana za pomocą projektora na podobrazie czarno-biała wersja z konturami ruchomych obrazów, a także kolorowa wersja referencyjna do podglądu na monitorach, zestawiana w kilka kolejnych klatek animacji. Do automatyzacji tych procesów powstały dedykowane narzędzia.  
      Nagrania aktorskie, zarejestrowane w studiu filmowym, poddane były odpowiedniej obróbce, aby malarze otrzymali ujęcia gotowe do przemalowania tzw. obrazy referencyjne. Pierwszym etapem było kluczowanie, a następnym - stworzenie cyfrowej scenografii 2D oraz 3D, w tym modelowanie, teksturowanie, symulacje wody i cząsteczek, efekty świetlne oraz matte painting. Kolejnym krokiem był tracking w przypadku ruchu kamery oraz compositing. W pracach stosowano programy Maya, After Effects, Nuke, Photoshop, PFtrack.  
      Przygotowany materiał był wykorzystywany przez malarzy podczas tworzenia kolejnych obrazów, a następnie na ich podstawie klatek filmowych, których łącznie na potrzeby projektu powstało ok. 65 000.

      Następnym etapem była obróbka zdjęć namalowanych obrazów, które wymagały ostatecznego ustabilizowania w kadrze i ujednolicenia balansu bieli. Problem ten był szczególnie widoczny podczas łączenia sekwencji malowanych przez kilka osób jednocześnie lub w różnych odstępach czasu. Usunięcia wymagały odbicia otoczenia z połyskującej, świeżej farby oraz przedmioty, które przypadkowo znalazły się w kadrze.    

      0 komentarzy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności